A Renault Thalia 1.5 DCi-nek tényleg ekkora lenne az értékvesztése?
2004-es évjáratú (2005-ben lett forgalomba helyezve), 65LE. Most 172 ezer kilométeren áll az óra. Klíma és elektromos annak benne. Mi nem törtük meg, egy karosszériás véleménye szerint meghúzta az előző tulaja a bal oldalát. 2013 márciusában vettem egy kereskedésben (kezdő jogsis voltam/vagyok) 700 ezer forintért. Többnyire rövid távon (Budapesten belül) használom a feleségemmel együtt. Használat során több hiba is előjött, ezeket megjavíttattuk. Pl. Teljes fékrendszer csere 90e forint, generátor csere felújítottra 65e, Teljes üzemanyag-befecskendező rendszer cseréje (DCi-betegség) 270e, teljes vezérlés+ékszíj csere 80e.
Tervbe vettük, hogy lecseréljük egy benzinesre. Egy budapesti kereskedő látatlanba 400 ezer és 450 ezer forint közötti összeget mondott volna érte (mert sok benne a km és sok rajta a javítás, ehhh???), amit nyilván nem tartottam korrektnek. Az asszony miatt cseréltük le az előző benzines autót erre az olajkályhára, azóta mind a ketten megbántuk a teknősbékába való átülést...
Normális, hogy ennyire aprópénzért vennék át tőlünk ezt a kocsit? Ameddig tudom/tudjuk, használjuk, már nem akarom eladni...
Köszi a válaszokat!
Számomra sokkal bizalomgerjesztőbb az, ha valaki elmondja, hogy mi lett rajta csináltatva és mikor, mert legalább az már elmond valamit az előéletéről.
Az nekem mindig gyanús, hogy egy 7-10 éves autón még semmit nem kellett csináltatni. Mert vagy kellett, csak letagadja vagy tényleg nem kellett, de akkor meg majd tutira az új tulajdonosnak kell majd.
Csodajárgányok nincsenek, előbb-utóbb mindegyik elromlik egyszer.
Örülj, hogy most van egy 10 éves autód és amiket lecseréltél benne, azokra már nem lesz gondod a következő 10 évben.
Ellenben, ha vettél volna egy japán "csodaautót", ami "köztudottan" sosem romlik, annál majd később jönnek elő a gondok csak többszörös alkatrész áron.
Az egyik netes használtautó oldalon 400 és 940 ezer között hirdetik az ilyen évjáratú, klímás Thália-kat.
Válahol a kettő között van a reális ára az autódnak, ha jó minőségű akkor a felső határ felé, ha rosszabb akkor lefelé.
Gondolom a 400-as olyan, aminek minden baja van és szabadulni akarnak tőle a legdrágább meg jó állapotú és türelmes a hirdetője. :)
Hát igen, az autó nem a legjobb befektetés. Csak lefelé megy az ára attól kezdve, hogy átvetted az új autó kulcsait.
A Thalia új korában is az egyik legolcsóbb új autó volt. Biztos lehetett hozzá rendelni mindenféle plusz extrákat, de a legtöbb általában elég fapados is. Plusz még ott van az előítélet a francia autókkal.
Ha ez vigasztal nekem is egy 2005-ös dízel Opelom van. Annak idején majdnem 8 millió volt az ára, mert minden extra meg lett hozzá rendelve ami csak volt hozzá. Most meg 1,5M-nál többért ezt sem tudnám eladni, pedig kívül-belül, műszakilag is majdnemhogy makulátlan.
Kiszállni most ebből az autóból a legrosszabb üzlet lenne. Végre mire mindent kicseréltél rajta amit kellett, minden rendbe van rakva rajta, most eladnád áron alul? Én nem tenném.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!