Mennyi km megy el egy modern dízel autó motorja?
"mennyi a max km amit komoly javítás, felújítás nélkül kibír?"
Attól függ mi számít komolynak. Ha vigyáztak az autóra, még akkor is komolyabb költségek jönnek, valahol 350 000 környékén ( kuplung, lendkerék, esetleg feltöltő), de ezek cseréje után az élet megy tovább ugyanúgy.
HA ezeket nem számítjuk a komoly dolgok közé ( mert lényegében csak kopó alkatrészek), akkor rengeteget elmegy egy modern motor is.
Mi számít komoly javításnak?
200e-300e km között számítani kell egy lendkerékcserére, esetleg egy turbófelújításra. A generátorban a diódahíd sem szokott örök életű lenni. Az injektorok élettartama is véges.
De ahogy írták, ezek kopó eszközök.
Ha ezek rendben vannak tartva, nem tapossák, nem kannázással tankolják a kamionos havertól vett löttyel egy teljes motorgenerálig 500-600ekm-t simán elmennek, ha vigyáznak rá még többet is.
Rengeteget. Nagyon sokan meglepődnének, ha tudnák, valójában mennyi km van az autójukban.
Autószerelőként láttam már olyat, hogy egy B4-es 80-as 1.9 TDi Audiban 690.000 km volt, a tulaj állítása szerint komolyabb szervíze még nem volt, és ésszel hajtja.
Közhiedelem szerint akár 1.000.000 km-t is elmegy ha vigyázol rá, és időben cseréled a kötelező dolgokat.
Persze ha hidegen pörgeted, állandóan lövöd neki, ne csodálkozz ha 100.000-nél meghal.
Visszatérve az Audihoz.
Úgy vettem észre, régebben még a minőség volt a lényeg, és nem a mennyiség.
Mára ez változott.
Láttam már olyan 80-as Audit is, mely több mint 20 éves, és egy deka rozsda sem volt rajta (akkoriban nem sajnálták a horganyt..)
Szerintem 200.000 km-nél még meglehet venni nyugodtan, efölött már csak átvizsgálással.
Dízel motorok nagyon tartósak ha vigyáz rá az ember.
Az enyémben most 207.000km van, ha minden igaz. Mert én is használtan vettem, de nekem valósnak tűnt az akkori km.
Olajfogyasztás 15.000km alatt gyakorlatilag nulla.
A turbó és az üzemanyagrendszer sem volt még megbontva. Egyedül a lendkerék volt cserés nemrég.
De láttam már 1.7-es CDTI Opelt, amiben 650.000km volt és azt sem kellett még generáloztatni. De látszott hogy vigyáztak is rá, mert pl az utastér is kulturáltabban nézett ki, mint némely állítólagosan 150-200e km-rel hirdetett példányé.
Ha már a benzinesek is szóba jöttek, nálunk a cégnél van egy 2008-as, 1.4-es benzines cégautó. Ütik-vágják, tapossák neki a kollégák, nem sajnálják. Szinte minden nap más viszi el az ország legkülönbözőbb részére.
Lassan meg lesz benne a 300.000km, de eddig komoly műszaki gond még azzal sem volt. Igaz egyszerű szívó benzines motorja van láncos vezérléssel, egyszerű mint a faék.
A rozsda az megint más téma. Láttam én már 35 éves veterán Ladát, amin egy deka rozsda nem volt. Hogy miért? Nem, nem restaurált, kilakatolt példány volt. Minden karosszériaelem gyári. Az autót csak hétvégente használták pár km-re, azon kívül végig száraz fűtött garázsban állt, télen ki se hozták.
Meg láttam a 80-as években olyan példányt ami 8-10 év alatt szétrohadt, mert mentek vele folyamatosan esőben-hóban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!