Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 5. sebességből menet közbe be...

5. sebességből menet közbe be lehet a motort rükvercbe tenni menet közbe?

Figyelt kérdés

Nem akarom kipróbálni, csak érdekel mert a kocsinkat nagyon könnyű váltani. Ha pl. 3.-ba van és ráütök egy kicsit lefele akkor beugrik 4.-be. És azt szeretném megtudni hogy ha véletlenül valaki 5.-ből 4.-be akarja visszatenni de nem ért hozzá és berakja rükvercbe(ami az 5. alatt van) akkor menet közben ez lehetséges e vagy a motor visszalöki és nem történik semmi?


Köszi a választ!



2014. máj. 24. 22:05
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
Bocsi a kérdést hülyén fogalmaztam meg, így utólag vissza olvasva.
2014. máj. 24. 22:08
 2/12 anonim ***** válasza:
82%
Hát szerintem inkább az lenne az eredménye, hogy a váltó-kuplung-motor trioból valamelyik igencsak rosszul járna, amelyik épp a leggyengébb.
2014. máj. 24. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
81%
10 évesnél öregebb járgányoknál elvileg be lehetne, de olyan éktelen recsegéssel járna, hogy az csírájában fojtaná el a próbálkozást.
2014. máj. 24. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
2005-ös Passat, szóval akkor akarattal se tudnám betenni igaz?
2014. máj. 24. 22:26
 5/12 anonim ***** válasza:
81%

Általában a hátrameneti fokozat (rück fahr, visszafelé vezetés, de minek németül mondani, ha lehet magyarul is) a váltókarnál reteszelt. Vagy fel kell húzni a láltókaron egy gyűrűt, vagy lefelé kell nyomni a váltókart...

Vagy ha nincs semmi reteszelés, és a hátramenet is szinkronizálatlan (nincs szinkrongyűrű, ami amúgy nem engendé betolni a fokozatot, ameddig a két fogaskerék fordulatszáma nem egyenlő), akkor jó eséllyel ledarálná a hátrtameneti fokozat kapcsolókörmeit.

A keletkező apró, ám roppant kemény fémtörmelékek elvégeznék a többi munkát. A kavargó olajban beékelődnének olyan helyekre, hogy törne, szakadna minden (kiütné a váltóház oldalát a beszoruló tányérkerék, a megakadó féltengelykihajtás törné a féltengelycsuklót jobb esetben, rosszabb esetben blokkolná a kereket... aztán egy kicsit összekarcolódna az autót teteje és oldala...

2014. máj. 24. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
94%
Esélytelen, a hátramenet nem szinkronizált fokozat. Ahogy megpróbálnád behúzni R-be éktelen recsegés és fogaskerék-számlálás mellett kilökné. Ha erőlteted akkor annyit érnél el, hogy ledarálnád a váltó fogait.
2014. máj. 24. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ, megy a zöld kéz. Nekünk nem reteszelt, mert nem az 1-es mellett van hanem az 5-ös alatt. ( a 6. helyén)
2014. máj. 24. 22:49
 8/12 anonim ***** válasza:
90%

#5 vagyok, tapasztalatból írtam. Egyszer véletlenül 5-ből 4-be húztam volna, és hátramenet lett belőle. Éktelen recsegés, utána megkönnyebbülés, megúsztam... Látszólag működött rendben tovább.

Párszáz kilométerrel később egy nagyon húzós kanyarban eléggé határon menve nagy csattanás után furcsa daráló hang... a kocsi mögött hosszú olajcsík.

A félreváltáskor letört fog-darabka addig helyezkedett, hogy pont egy megfelelő kanyarban löttyent a legrosszabb helyre, a difi tányérkereke és a váltóház közé. Kitört a váltóház oldala... váltócsere.

2014. máj. 24. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
87%
Ja hát aki több kocsit is vezet érdemes erre figyelni, mármint, hogy hol van elhelyezve, nehogy reflexből berakja véletlen.
2014. máj. 24. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

[link]


rükfár???

2014. máj. 25. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!