Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Csőrös kamion kb hány %-al...

Csőrös kamion kb hány %-al fogyasztana kevesebbet mint a "sima"?

Figyelt kérdés
Gondolom nem tesz jót a fogyasztásnak hogy a kamion eleje gyakorlatilag függőleges :S
2014. máj. 18. 21:51
 1/9 anonim ***** válasza:
47%
Semmivel nem fogyasztana kevesebbet, legalábbis csőrössel járó kolléga elmondása alapján. A kamionok eleje pedig nagyon komoly aerodinamikai fejlesztés után nyeri el a végső formáját. Valamint nem mindegy az sem, hogy a csőrös vontató mögé nem akaszthatsz ugyanolyan hosszúságú pótkocsit, mint a hagyományos mögé.
2014. máj. 18. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
47%
összehasonlíthatatlan a "sima" a csőrössel. teljesen ás motorok dolgoznak bennük, az amerikai kamionok sokkal kevésbé ekonomikusak mint az európaiak, mivel nem annyira profitorientáltak, a sok lóvé miatt, ami a seggük alatt van(bár hitelből de ezt most hagyjuk). megnézel egy eu-s kamiont, ami rakottan mondjuk lehet akár 40t is, és elszürcsöl maximum(!) 30l-t, és akkor már kitaposták a szemét. míg egy amerikai a 16000köbcentis cummins 500 lóerős vasparipa nagyságrendekkel több, akár 40l-t is benyal 100-on, mivel annál nem törekednek az óraműpontosságra, mint európában.
2014. máj. 18. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
47%
ja és a Volvo-nál például kihoznak ennyi erőt 12-13ezer köbcentiből, vagy említhetném a scania-t, daf-ot, vagy akármelyik nagy európai céget.
2014. máj. 18. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
52%

Azért a 30l meg a 40l nem egy nagyságrend különbség, pláne nem több. A 30l-hez képest a 300l egy nagyságrenddel több, de fogyasztásban sz már durva lenne.

Szerintem nem kell feltétlenül a nagy amerikai csőrös batárokra gondolni. Pl a Scanianak is van csőrös vontatója, miből itthon is futkos jó pár darab.

2014. máj. 18. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Nem mindegy mekkora lökettérfogatból hozzák ki az erőt? Ez annyira primitív felfogás, hogy ami nagyobb literteljesítményű az milyen állat... Ott vannak a forma1-es motorok, 1.6 liter aztán 580-600 lóerő, nem kell ahhoz tizensokezer köbcenti, hogy ekkora erőt kihozzanak belőle.

Vagy még jobb ellenpéldának a top fuel dragsterek, amiben egy 8,2 literes V8-as hemi dolgozik, cirka 8000 lóerővel, tehát kb ezer paci literenként, ami azért nem rossz...


Csak sajnos sok probléma is adódik ebből, és a legnagyobb az, hogy a literteljesítmény fordítottan arányos az élettartammal... Minden csak kompromisszum kérdése.

Ott vannak a konténerhajók motorjai, pl az RTA96-C ami ~25500 literes, ~109 ezer lóerő (meg ~7,6 millió Nm) tehát alig ~4 lóerő literenként, de a teljes élettartama alatt kiszolgálja a hajót.


Munkagépek esetében rohadtul nem számít mennyi a literteljesítménye, mert nem a dinamika a cél...

2014. máj. 18. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
63%

"összehasonlíthatatlan a "sima" a csőrössel. teljesen ás motorok dolgoznak bennük,"

A Peterbiltekben és Kenworth-ökben van ugyanaz a Paccar MX motor, mint az európai DAFokban.

A 4.gen Actros motorja a DetroitDiesel DD13-as motor európai adaptációja került.

A kinti Volvokban az európai D13 és D16-os motorok vannak.


Az igaz, hogy a kinti vontatókban gyakoribban a Caterpillar, Cummins és DD erőforrások, de ezekből azért szokott jutni Európába is. Rengeteg Ikarus C56-ba került DetroitDiesel erőforrás, a 396/E9x sorozatba pedig nem volt ritka a Cummins motor.

Ma már kint is környezetbarát motorokat gyártanak, ott is terjed az AdBlue-hoz hasonló adalék. Ezek már kb ugyanolyan környezet barát motorok, mint az itteniek.


Keresgéltem, az USAban a megengedett legnagyobb össztömeg ~37 tonna lehet ( én keveslem.. :D ), egy '99-es 525 lovas W900 átláagát találtam meg, az kb 41liter/100km, viszont ők sok helyen mehetnek 60-65-70 mérfölddel is, míg mi csak 90-ben buricskázunk.


Én 500-as FH-val dolgozok, óvatos jobb lábbal és nem maxra rakva elég jól eszik, de amikor oda-vissza rakottan vágok neki Szlovéniának, akkor már 30 fölé megy a fogyasztásom. És akkor csak 90-nel mentem, nem 110-zel :D


Az előző munkahelyemen voltak 420-as és 440-es FH-k, állandó 40 tonna közelében hajtva 31-33 közötti fogyasztást produkáltak. Korábban azt állították, hogy az európai gépek max 30 litert esznek. Legfeljebb sík terepen és lepkemájjal megrakva. Amikor haladni kell, akkor mindegyik bekéri a magáét. :D


Amúgy biztosan van eltérés a csőrös- és a bulldogfülkés légellenállásának, de ez 100 km/h még nem jelentős. Nem ezen múlik a fogyasztás.

2014. máj. 18. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Ha hiszed, ha nem, semmivel nem jobb a csőrös fogyasztása. Áramvonalasabbnak gondolnánk a csőröst, de az aerodinamika az nem olyan egyszerű tudományág. Egy kamion légellenállását alapvetően a homlokfelületének a nagysága határozza meg, az meg nem lehet kisebb, mert akkor a raktérnek is kisebbnek kéne lenni. A kerekek és a kerekek közti rész az amit le lehet takarni hogy kisebb legyen az örvénylés a szerelvény körül, meg a fülke-pótkocsi átmenetet lehet eldolgozni úgy hogy valamelyest csökkenjen a légellenállás. A msáik nagy tényező kamionoknál a gördülési ellenállás. Ehhez semmi köze hogy csőrös ez e az autó vagy nem. Újként pedig sok-sok éve nem lehet már kamiont forgalomba helyezni európában.
2014. máj. 19. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Miért ne lehetne?
2014. máj. 19. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"...az aerodinamika az nem olyan egyszerű tudományág. Egy kamion légellenállását alapvetően a homlokfelületének a nagysága határozza meg..."


És akkor ha csak a hatáskeresztmetszet számít, egy Zsigulinak kb olyan a légellenállása mint egy F1-es autónak? Mert a felületük szemből nézve azoknak is hasonló....

2014. máj. 19. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!