Csőrös kamion kb hány %-al fogyasztana kevesebbet mint a "sima"?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért a 30l meg a 40l nem egy nagyságrend különbség, pláne nem több. A 30l-hez képest a 300l egy nagyságrenddel több, de fogyasztásban sz már durva lenne.
Szerintem nem kell feltétlenül a nagy amerikai csőrös batárokra gondolni. Pl a Scanianak is van csőrös vontatója, miből itthon is futkos jó pár darab.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem mindegy mekkora lökettérfogatból hozzák ki az erőt? Ez annyira primitív felfogás, hogy ami nagyobb literteljesítményű az milyen állat... Ott vannak a forma1-es motorok, 1.6 liter aztán 580-600 lóerő, nem kell ahhoz tizensokezer köbcenti, hogy ekkora erőt kihozzanak belőle.
Vagy még jobb ellenpéldának a top fuel dragsterek, amiben egy 8,2 literes V8-as hemi dolgozik, cirka 8000 lóerővel, tehát kb ezer paci literenként, ami azért nem rossz...
Csak sajnos sok probléma is adódik ebből, és a legnagyobb az, hogy a literteljesítmény fordítottan arányos az élettartammal... Minden csak kompromisszum kérdése.
Ott vannak a konténerhajók motorjai, pl az RTA96-C ami ~25500 literes, ~109 ezer lóerő (meg ~7,6 millió Nm) tehát alig ~4 lóerő literenként, de a teljes élettartama alatt kiszolgálja a hajót.
Munkagépek esetében rohadtul nem számít mennyi a literteljesítménye, mert nem a dinamika a cél...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"összehasonlíthatatlan a "sima" a csőrössel. teljesen ás motorok dolgoznak bennük,"
A Peterbiltekben és Kenworth-ökben van ugyanaz a Paccar MX motor, mint az európai DAFokban.
A 4.gen Actros motorja a DetroitDiesel DD13-as motor európai adaptációja került.
A kinti Volvokban az európai D13 és D16-os motorok vannak.
Az igaz, hogy a kinti vontatókban gyakoribban a Caterpillar, Cummins és DD erőforrások, de ezekből azért szokott jutni Európába is. Rengeteg Ikarus C56-ba került DetroitDiesel erőforrás, a 396/E9x sorozatba pedig nem volt ritka a Cummins motor.
Ma már kint is környezetbarát motorokat gyártanak, ott is terjed az AdBlue-hoz hasonló adalék. Ezek már kb ugyanolyan környezet barát motorok, mint az itteniek.
Keresgéltem, az USAban a megengedett legnagyobb össztömeg ~37 tonna lehet ( én keveslem.. :D ), egy '99-es 525 lovas W900 átláagát találtam meg, az kb 41liter/100km, viszont ők sok helyen mehetnek 60-65-70 mérfölddel is, míg mi csak 90-ben buricskázunk.
Én 500-as FH-val dolgozok, óvatos jobb lábbal és nem maxra rakva elég jól eszik, de amikor oda-vissza rakottan vágok neki Szlovéniának, akkor már 30 fölé megy a fogyasztásom. És akkor csak 90-nel mentem, nem 110-zel :D
Az előző munkahelyemen voltak 420-as és 440-es FH-k, állandó 40 tonna közelében hajtva 31-33 közötti fogyasztást produkáltak. Korábban azt állították, hogy az európai gépek max 30 litert esznek. Legfeljebb sík terepen és lepkemájjal megrakva. Amikor haladni kell, akkor mindegyik bekéri a magáét. :D
Amúgy biztosan van eltérés a csőrös- és a bulldogfülkés légellenállásának, de ez 100 km/h még nem jelentős. Nem ezen múlik a fogyasztás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"...az aerodinamika az nem olyan egyszerű tudományág. Egy kamion légellenállását alapvetően a homlokfelületének a nagysága határozza meg..."
És akkor ha csak a hatáskeresztmetszet számít, egy Zsigulinak kb olyan a légellenállása mint egy F1-es autónak? Mert a felületük szemből nézve azoknak is hasonló....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!