Ingadozó alapjárat, túl sok kartergáz. Cseréljek motort vagy ne?
Fiat Tipo, 1.4L, központi befecsis (Bosch Mono-jetronic), 1992. Fogyasztás hidegen, városban: 20L/100km. Hosszú távon 6.5L/100km. Olajfogyás nincs, vízfogyás nincs.
Már lemértem az összes kábelét végig teszteltem, mindegyiknek 10 ohm alatt volt az ellenállása. Testpontokat, táppontokat is leteszteltem. Kezdek aggódni, hogy ez bizony nem elektronikai hiba lesz. Túl sok kartergáz képződik, ami miatt ingadozik az alapjárat, a fogyasztásom is nagyon nagy. Lambda szonda jelét mérve légszűrőház nélkül (kartergáz visszavezetés nélkül) szépen ingázik 100 és 800 mV között, visszahelyezve a legszűrőt azonnal 800 mV-on ragad. Az alapjárat ekkor megemelkedik 900-1100 közé és ingadozik. Kompressziót mértünk, 11,5 bar és 12 bar között volt mind a négy hengerben. Lehetséges mégis, hogy kopott a motor és szökik a benya? Ez nekem ellentmondásos. Injektorfej is lett cserélve. Ti mit mondtok? Van elfekvőben egy azonos motorom, be is tudnám rakni, mivel motorkódos a kocsi. Azért mégsem olyan jó mulatság motort cserélni.
Kopott motor-szökik a benya...ez nekemis ellentmondásos XD
Inkább az olaj szökik a kipun keresztül..
20L-6,5L? Valamelyik biztos hogy nemigaz,mérd le mégegyszer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!