Mennyi idő és ráfordítás kell az autók kiismeréséhez?
Itt most arra gondolok, hogy pl ha lenne egy autóm, és én tegyük fel +300 lóerőt akarnék belerakni, akkor azt én el tudjam végezni, tudjam, hogy milyen új alkatrészek fognak kelleni amik elbírják a többlet erőt. Nem akarnék örökké másokra támaszkodni, meg a bizalommal is gond lehet, és ha valami rossz lesz akkor legalább tanuljak a hibámból és magamat okoljam, ne másokat.
Most elméletről beszélünk, a pénz most nem számít, de tudom, hogy irdatlan sokkal járna.
Engem tényleg érdekel ez az egész, de ötletem sincs, hogy hol tudnám ezeket igazán tanulgatni. Külön iskolát végezni meg nem nagyon lenne kedvem erre, mint autószerelő, mert általában oda (nem lenézésből, de a tény az tény) sok olyan ember jár, akinek a 8 általánosa is kétes.
Először is kéne egy átfogó elméleti tudás, ami kiterjed a motorokra, futóműre, fékre, hajtásláncra. (Mert ugye mit ér a +300 lóerő, ha a kuplung folyamatosan csúszik, a féltengelycsuklók széthullanak, és a billegős futómű miatt "leesel" az útról) Ha ez elmélet már megvan, már "csak" a gyakorlat van hátra. Ami elméletben működik és teljesen egyszerűnek tűnik, az a valóságban elég sokszor hatalmas szívás tud lenni. A gyakorlati részével a dolgoknak összefügg az is, hogy tudj bánni a szerszámokkal, gépekkel.
Kezdetnek ajánlok egy gépjármű szerkezettan könyvet.
Ha ráállsz egy adott típusra, akkor rengeteget lehet tanulni fórumokról is. Sőt, ha elakadsz valamiben, akkor tudnak segíteni.
Azért azt említsük meg, hogy azok az autószerelők akik normálisan, szakszerűen, hozzáértően és a kor színvonalán dolgoznak, ők egyáltalán nem buták. Persze van olyan is, akire egy kerékcserét nem bíznék rá.. :D
Elég sok autószereléssel foglalkozó könyvet le tudsz tölteni a netről ( pl ncore-on is van vagy 10 könyv) vagy valami szakközép könyvtárából elkérsz pár könyvet két tábla csokiért. Az alapokat ezekből el tudod sajátítani. Ez arra elég, hogy tudd mi történik, de ettől még gyakorlatod nem lesz :/
Mert ugye, hiába tudod mit/hogy/miért csinál a kuplungszerkezet,ha életedben nem szedtél még szét/cseréltél ki.. ezt a gyakorlati tudást kellene hogy adja az iskola. Bár ha van időd és be tudsz ugrani valami jó fej ismerős autószerelőhöz gépészkedni... :)
Ahhoz, hogy normálisan "tuningolj", autót építs ez kevés lesz. Oda már nem árt egy gépészmérnöki végzettség. A hozzáértők általában nem úgy csinálják, hogy hasra ütésre rádobnak egy csigát és ha nem jó akkor rakok rá másikat.. :D
Szükséged lesz sok sok elektronikai ismeretre is, mert ma már autó nem megy a nélkül ( és kicsit többre, mint amikor behúzol a hangfalnak két kábelt :D ).
Ahhoz, hogy otthon elbarkácsolj ahhoz még nem kell rengeteg idő. Ahhoz, hogy normális profi autóépítő legyél, na ahhoz már rengeteg idő és gyakorlat kell.
Ha pl megnézel egy komolyabb írást a BMS-nél ( pl egy ilyet: [link] ) akkor azért látni fogod, hogy a mai autókhoz már nem elég a műszaki ismeret, minimum középszintű elektronikai tudás alapfeltétele munkának.
Az, hogy milyen új alkatrészek kellenek. ha egyedit akarsz akkor azt megtervezni, legyártani.. nem lehetetlen. Ezen a fórumon pl az egyik ürge egy 2 tárcsás Mazda 13B wankel motorból épít 4 tárcsásat..
Viszont ehhez már komoly anyag, szilárdságtani és nem utolsó sorban fizikai ismeretek kellenek ( mert ha sima méh telepes rúd acélból állsz neki főtengelyt esztergálni, az nem lesz hosszú életű).
És vannak olyanok is, akik már 14 évesen olyan informatikai tudással rendelkeznek, hogy letöltendő börtönt kaptak hekkelésért :D
Szerelgetni, pár dolgot kicserélni inkább csak ügyesség kérdése. Egyedit építeni, már némileg macerásabb. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!