Dízel tulajdonosok, vennétek használt 10 éves dízel autót?
"Ennek ellenére nem nevezném egy tipikusan lengyel márkának és lengyel autónak."
Nem is erre gondoltam. Igazából mindenkinek csorog a nyála, hogy mekkora japán technika és közben itt készül a szomszédban. Igazából a mai modern technikáank köszönhetően a megfelelő minőségbiztosítással ugyanazt a terméket lehet előállítani a számítógép vezért fémmegmunkáló gépekkel Lengyelországban is, mint Japánban. Igaz a made in poland feliratnak nincs akkor hype-ja, mint egy made in japannak . ( amúgy nekem is van isuzum :P ).
De ez a kis infó itt olyan hatást szokott kiváltani, mint amikor a mazda vagy a suzuki tulajok meg tudják, hogy a szeretett japán dízeljükben valójában olasz szív dobog. Na azt az arcot látni kell :D
És akkor ez után szokott az a logika jönni, hogy háát akkor öreg dízel, tekert órával, drága alkatrészekkel és nem is japán motorral... áh, inkább hagyom.
Pedig egy jó állapotú valós futású 10 éves Meriva az jó bolt lehet ( valós futás = mondjuk évi 27-30 000km ).
"Németbe pedig bűncselekmény az óratekerés."
Már egy ideje itthon is az ha tudod egyértelműen bizonyítani.
És te azt a kicsi dízelt hány évesen vetted, mekkora futással? :D
Attól, hogy sokat fut egy dízel motor üzemi hőmérséklet alatt, még nem fog a turbó és az adagoló tönkremenni. Ilyet szerintem senki nem is írt.
"Bírom hogy a sok tudatlan együtt kántálja hogy a dieselben tuti hogy rengeteg kilométer van, meg hogy azt csak azok veszik akik egész nap a kocsiban ülnek és falják a kilométereket. "
Első körben ne használt autóra asszociálj. Csak nézd meg a hazai új autó eladásokat a Focus/Passat/Mondeo/Octavia-k között majd keress rá, hogy ebből mennyi ami nem flottás autó.
De legyen igazad. Nagyon sokan vesznek kis futású családi használatra újonnan dízelt, mert gazdaságos. Akkor miért van igény benzinesre? Lehet mit itt 10-en tudatlanok vagyunk, de fél Európa is? :D
Teljesen egyetértek az előzővel!
Továbbá: egy 15 éves adagolós dízel teljesen más mint egy mostani CR.
Nem a turbótól kell félni. Azt nem is a rövid utakkal lehet megölni igazán. Az említett Z17DTH motorhoz nemrég láttam vadonat új gyári GM turbót igaz akciósan 180.000Ft-ért. Abszolút nem tartom soknak érte. De a felújítás is megvan gyári középrésszel egy 100-asból.
De egyszer menj el egy szervizbe és nézd meg, hogy mennyi pár éves, akár még garanciális autókat visznek be rendszeresen a "teljesen hétköznapi használat" miatt elkormolódott EGR szelep miatt vagy eltömődött DPF miatt!
Rengetegen szívnak ezzel, ami egy öreg adagolós "koromgyárnál" nem igazán jellemző még ha rendszeresen üzemi hőmérséklet alatt is használják, de nem azért mert az a világ legfaszább autója, mint ahogy ezt te gondoltad elsőre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!