Az automata váltós autók tényleg nem lehetnek gyengék?
Egyik haverom tegnap este azzal indokolta hogy az automata ford focus-uk 140 valahány lovas, hogy az autómata váltós kocsik nem lehetnek gyengék.
Na most ilyen tényleg van és én vagyok hülye? vagy ő nem tudja miről beszél, mert neki az apja mondta aki kamion sofőr és ő "nagyon ért az autókhoz"
Tényleg van olyan hogy x kw-nál nem lehet gyengébb egy automata váltós kocsi?
A régi, olajkavarós automata váltók hatásfoka eléggé rossz volt. Nagy, állandó sebességnél nem volt vleük gond, a lock-up berendezés összezárta a hajtásláncot, majdnem 100%-os hatásfokkal működtek. Ám részterhelésnél, gyorsításnál rettenetes volt a hatásfokuk: bőgött a motor, forgott a hidrokuplung szivattyúja, próbálta követni a turbina, de nem nagyon történt semmi pár hosszú másodpercen át. Ilyenkor a hatásfok rettenetesen lecsökkent, a motor nyomatékának csak kis hányada jutott el a váltóba. Egy böhöm nagy, nyomatékos motornál ilyenkor sem volt gond: a sok nyomatékból még így is maradt annyi, hogy bőven meglódítsa az autót. De egy kicsi, 1-1,5 literes szívómotor hasonló helyzetben reménytelenül bömbölt, menni meg nem bírt. Ezért régen tényleg igaz volt, hogy nem volt szabad kicsi autót automata váltóval venni.
Manapság viszont vannak nagyszerű automaták: egy- és kétkuplungos robotizált váltók, illetve elektronikus vezérléssel kiegészült hidrodinamikus darabok. Ezek már gyorsításnál is jó hatásfokkal működnek, hiszen a robotizáltak szerkezete hellyel-közzel megegyezik a kéziváltókéval (ráadásul gyorsabban kapcsolnak). Tehát ma már lehet kicsi autót is automata váltóval venni, bár érdemes odafigyelni rá, hogy milyen autóról van szó: a korai, egykuplungos robotizált váltók közt sok olyan van, ami lassan kapcsol és óriásiakat ránt két fokozat között.
Ma már kb minden autót lehet rendelni automata váltóval, nem tudok róla, hogy teljesítményhez lenne kötve.
Szerintem a haverodnak és az apjának fingja sincs az egészről. Az, hogy kamionos az nem jelent semmit, 90%-ug technikailag hülye az autókhoz..
én nem értek hozzá,csak amit láttam..
Japánban már 500 köbcentisek is automaták(autók)..ráadásul nem lomhák.melleslg nagyon jó a hatásfokuk, nigyon kicsi a slip..
aztán milyen is az az automata? mert sokféle van(már).
nem csak a mopedekben, de a személyautókban, és a 30 tonnás kamionokban is automata váltó van, méghozzá ékszíjas(is)..a buszokról nem is beszélve.
visszatérve a kis hengerűrtartalomra, ma már csak vásárló igény kérdése, hogy hány kisautó készül automatával(akár olajkavaróssal is)
igaz, hogy most csak százlóerős automatával járok, de a régebbi 50, 70 lóerősek is tolták a sort rendesen..az ia igaz, hogy csak japán automatákat használ a család, de mind megy mint a szél.
a gúgli azért van, hogy tudományosan is megismerkedjen bárki is az automata váltók valóságos, mai használatával..
meglepő dolgokkal fog találkozni.
a legjobban az tetszik amikor az utasom azon rémüldözik, hogy kétpedálos autó..? azt hogy lehet vezetni?
na ő biztos rémhíreket fog terjeszteni.
ja, és az automata sosem romlik el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!