Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az automata váltós autók...

Az automata váltós autók tényleg nem lehetnek gyengék?

Figyelt kérdés

Egyik haverom tegnap este azzal indokolta hogy az automata ford focus-uk 140 valahány lovas, hogy az autómata váltós kocsik nem lehetnek gyengék.

Na most ilyen tényleg van és én vagyok hülye? vagy ő nem tudja miről beszél, mert neki az apja mondta aki kamion sofőr és ő "nagyon ért az autókhoz"

Tényleg van olyan hogy x kw-nál nem lehet gyengébb egy automata váltós kocsi?



2014. máj. 5. 11:47
 1/10 anonim ***** válasza:
Ilyen nincs. Még Daewoo Matiz (Chevrolet Spark) is van/volt automata váltóval, pedig 1000 cm3-es a motorja. Arra gondolhatott a kamionos apuka, aki nagyon ért az autókhoz, hogy nem érdemes gyenge autót automata váltóval venni, mert az nagyon lomhán fog menni. De közlekedésre attól még alkalmas az autó. Egyébként érdekességképpen a profi sofőrök általában szidnak mindenféle automatikát az autóban (kamionban) mert az szerintük sose úgy működik ahogy ők jónak látják... Meg különben is a sofőrség az egy "mestreség" akárkinek nem való.......
2014. máj. 5. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Egy 1.2-es Swiftbe is lehet automatát kérni. Igazából azért nincs értelme mert aki ilyen kis kocsit vesz az nem a pénzes vásárló lesz, és egy automata váltó azért drágítja az autót.
2014. máj. 5. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

A régi, olajkavarós automata váltók hatásfoka eléggé rossz volt. Nagy, állandó sebességnél nem volt vleük gond, a lock-up berendezés összezárta a hajtásláncot, majdnem 100%-os hatásfokkal működtek. Ám részterhelésnél, gyorsításnál rettenetes volt a hatásfokuk: bőgött a motor, forgott a hidrokuplung szivattyúja, próbálta követni a turbina, de nem nagyon történt semmi pár hosszú másodpercen át. Ilyenkor a hatásfok rettenetesen lecsökkent, a motor nyomatékának csak kis hányada jutott el a váltóba. Egy böhöm nagy, nyomatékos motornál ilyenkor sem volt gond: a sok nyomatékból még így is maradt annyi, hogy bőven meglódítsa az autót. De egy kicsi, 1-1,5 literes szívómotor hasonló helyzetben reménytelenül bömbölt, menni meg nem bírt. Ezért régen tényleg igaz volt, hogy nem volt szabad kicsi autót automata váltóval venni.

Manapság viszont vannak nagyszerű automaták: egy- és kétkuplungos robotizált váltók, illetve elektronikus vezérléssel kiegészült hidrodinamikus darabok. Ezek már gyorsításnál is jó hatásfokkal működnek, hiszen a robotizáltak szerkezete hellyel-közzel megegyezik a kéziváltókéval (ráadásul gyorsabban kapcsolnak). Tehát ma már lehet kicsi autót is automata váltóval venni, bár érdemes odafigyelni rá, hogy milyen autóról van szó: a korai, egykuplungos robotizált váltók közt sok olyan van, ami lassan kapcsol és óriásiakat ránt két fokozat között.

2014. máj. 5. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim válasza:
Általában 140 lóerő felett tesznek egy kocsiba automata váltót. Persze van kivétel, mert pl az 56 hp-s Smartokban is automata váltó van. Általánosságban azért elmondható, hogy az automata váltós kocsik aránylag erősek.
2014. máj. 5. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Ma már kb minden autót lehet rendelni automata váltóval, nem tudok róla, hogy teljesítményhez lenne kötve.


Szerintem a haverodnak és az apjának fingja sincs az egészről. Az, hogy kamionos az nem jelent semmit, 90%-ug technikailag hülye az autókhoz..

2014. máj. 5. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

én nem értek hozzá,csak amit láttam..


Japánban már 500 köbcentisek is automaták(autók)..ráadásul nem lomhák.melleslg nagyon jó a hatásfokuk, nigyon kicsi a slip..

aztán milyen is az az automata? mert sokféle van(már).

nem csak a mopedekben, de a személyautókban, és a 30 tonnás kamionokban is automata váltó van, méghozzá ékszíjas(is)..a buszokról nem is beszélve.


visszatérve a kis hengerűrtartalomra, ma már csak vásárló igény kérdése, hogy hány kisautó készül automatával(akár olajkavaróssal is)

igaz, hogy most csak százlóerős automatával járok, de a régebbi 50, 70 lóerősek is tolták a sort rendesen..az ia igaz, hogy csak japán automatákat használ a család, de mind megy mint a szél.


a gúgli azért van, hogy tudományosan is megismerkedjen bárki is az automata váltók valóságos, mai használatával..

meglepő dolgokkal fog találkozni.


a legjobban az tetszik amikor az utasom azon rémüldözik, hogy kétpedálos autó..? azt hogy lehet vezetni?

na ő biztos rémhíreket fog terjeszteni.

ja, és az automata sosem romlik el.

2014. máj. 6. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Ha belegondolsz, az 50 köbcis kis robogók is automaták.
2014. máj. 6. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Az 50-es kis robogók tényleg automaták, DE azok fokozatmentes automaták. Kb. 50-ig ha csutka gázzal mész se fog feljebb menni a fordulat, mert a "váltó" csak változtatja folyamatosan az áttételeket, de fokozat nélkül, így bőven elmegy, mivel mindig a neki legoptimálisabb áttételt kapja. Bővebben is utána lehet nézni. A személyautókban meg automatizált (nem mindegy) váltók vannak, jó tudom van itt is ötszáz fajta, félautomata stb. de én a teljesen alapra gondolok. Itt ugyan úgy megvannak a fokozatok, csak nem neked kell váltanod köztük. Elér egy bizonyos fordulatot és pakolja a következőt. Régen a full-mechanikus automatákhoz kellett a nyomaték, ahogy azt előttem már kifejtették, de ez ma már semmit nem számít. Egy komplett elektronika vezérli, több tényezőt is figyelembe vesz és simán belerakják a kis Toyotákba meg bármibe, de igazából ez csak egyfajta felvágás lehet, hogy fúha ez automata váltós kocsi, de szerintem rövid távra ezerszer jobb a manuális a fürgesége miatt, mert azért egy ember látja előre hogy mit hoz a forgalom, az automata meg csak utána reagál ezáltal időt veszt az ember. Szóval szerintem nem is teljesítmény kérdése már. Mostanra egyfajta kényelmi extrává vált, persze hasznos dolog, de manuálissal is ugyanúgy el lehet lenni. Mindenki döntse el, de ma ez a feltételezés, hogy az automata váltós kocsik nem lehetnek gyengék, nem igaz.
2014. máj. 8. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Annyit még hozzátennék, hogy minden márka és típusfüggő, általánosságban beszéltem a dolgokról. Bocs a kis technikai kitérő miatt, nem bírtam ki :)
2014. máj. 8. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
ez hülyeség, úgyanugy gyártanak gyengébb motorral is automata váltós autót. Nekem egy BMW 520d autóm van ami automata, de azért automata mert béna vagyok és nem tudtam megtanulni a kuplungos autóval vezetni, így maradt az automata
2014. máj. 14. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!