Az automata váltós autók tényleg nem lehetnek gyengék?
Egyik haverom tegnap este azzal indokolta hogy az automata ford focus-uk 140 valahány lovas, hogy az autómata váltós kocsik nem lehetnek gyengék.
Na most ilyen tényleg van és én vagyok hülye? vagy ő nem tudja miről beszél, mert neki az apja mondta aki kamion sofőr és ő "nagyon ért az autókhoz"
Tényleg van olyan hogy x kw-nál nem lehet gyengébb egy automata váltós kocsi?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A régi, olajkavarós automata váltók hatásfoka eléggé rossz volt. Nagy, állandó sebességnél nem volt vleük gond, a lock-up berendezés összezárta a hajtásláncot, majdnem 100%-os hatásfokkal működtek. Ám részterhelésnél, gyorsításnál rettenetes volt a hatásfokuk: bőgött a motor, forgott a hidrokuplung szivattyúja, próbálta követni a turbina, de nem nagyon történt semmi pár hosszú másodpercen át. Ilyenkor a hatásfok rettenetesen lecsökkent, a motor nyomatékának csak kis hányada jutott el a váltóba. Egy böhöm nagy, nyomatékos motornál ilyenkor sem volt gond: a sok nyomatékból még így is maradt annyi, hogy bőven meglódítsa az autót. De egy kicsi, 1-1,5 literes szívómotor hasonló helyzetben reménytelenül bömbölt, menni meg nem bírt. Ezért régen tényleg igaz volt, hogy nem volt szabad kicsi autót automata váltóval venni.
Manapság viszont vannak nagyszerű automaták: egy- és kétkuplungos robotizált váltók, illetve elektronikus vezérléssel kiegészült hidrodinamikus darabok. Ezek már gyorsításnál is jó hatásfokkal működnek, hiszen a robotizáltak szerkezete hellyel-közzel megegyezik a kéziváltókéval (ráadásul gyorsabban kapcsolnak). Tehát ma már lehet kicsi autót is automata váltóval venni, bár érdemes odafigyelni rá, hogy milyen autóról van szó: a korai, egykuplungos robotizált váltók közt sok olyan van, ami lassan kapcsol és óriásiakat ránt két fokozat között.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ma már kb minden autót lehet rendelni automata váltóval, nem tudok róla, hogy teljesítményhez lenne kötve.
Szerintem a haverodnak és az apjának fingja sincs az egészről. Az, hogy kamionos az nem jelent semmit, 90%-ug technikailag hülye az autókhoz..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
én nem értek hozzá,csak amit láttam..
Japánban már 500 köbcentisek is automaták(autók)..ráadásul nem lomhák.melleslg nagyon jó a hatásfokuk, nigyon kicsi a slip..
aztán milyen is az az automata? mert sokféle van(már).
nem csak a mopedekben, de a személyautókban, és a 30 tonnás kamionokban is automata váltó van, méghozzá ékszíjas(is)..a buszokról nem is beszélve.
visszatérve a kis hengerűrtartalomra, ma már csak vásárló igény kérdése, hogy hány kisautó készül automatával(akár olajkavaróssal is)
igaz, hogy most csak százlóerős automatával járok, de a régebbi 50, 70 lóerősek is tolták a sort rendesen..az ia igaz, hogy csak japán automatákat használ a család, de mind megy mint a szél.
a gúgli azért van, hogy tudományosan is megismerkedjen bárki is az automata váltók valóságos, mai használatával..
meglepő dolgokkal fog találkozni.
a legjobban az tetszik amikor az utasom azon rémüldözik, hogy kétpedálos autó..? azt hogy lehet vezetni?
na ő biztos rémhíreket fog terjeszteni.
ja, és az automata sosem romlik el.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!