Opel Astra, Ford Focus vagy VW Golf - 1.6 automata nejemnek, készpénzre?
8 évre lesz, akkor meg számít az alkatrész ár, és ezért nem játszik a Toyota sem. Kösz a választ, várok még.
Mi a rossz bennük? - ez komolyan érdekel.
Igen, közben rájöttem, hogy újról van szó.
8 évig egy japán autónál nem kell alkatrésszel bajlódnod... Nekem Almerám van, újonnan vettem, most 9.5 évesen kellett először hozzányúlni (váltó csapágyak).
A motorokra visszatérve, próbáld ki mindet, és érezni fogod a különbséget. Sofőrként dolgoztam évekig, több száz autót vezettem, tapasztalatból tudom, melyik motor milyen. A VW 1.6-osának pont a leggyakrabban használt fordulatszámtartományban van hullámvölgy a nyomatékgörbéjén, nagyon rosszul használható, cserébe 8 litert eszik ugyanott, ahol minden más 1.5-1.6-os motor 6-ot. De várjunk, hogy akarsz újonnan 1.6-os Golfot venni? Már nem is árulják azzal a motorral, csak 1.2 TSI-vel. Azt is vezettem DSG váltóval, hiába duplakuplungos, mikor szükség lenne rá, ugyanolyan lomha mint egy hagyományos automata.
Az Astra csak papíron 115 ló, gyakorlatban erőtlen (én még a H Astrában vezettem többször, képzelem, hogy most az Euro5-tel hogy megfojthatták), szintén sokat eszik (bár remélhetőleg kevesebbet, mint az új, 10 liter fölött fogyasztó turbós változatok), és még az olajat is előszeretettel fogyasztja.
A Focus 1.6-osában nincs semmi kiemelkedő, de jól használható motor.
Új autóról vásárlásáról van szó* - félig fogalmaztam újra.
Primera-ja volt azt szerette. De most valami vidámabbra gondolunk. Ja és mind ötajtós, lesz gyerek is gyerekülés.
Primera 1998-as megy a levesbe több mint háromszáz ezer kilométerrel, a gyerek miatt. Az utóbbi időben már nem is ő használta. Azért az első tíz évben a kötelezően cserélendő alkatrészeknek sem volt alacsony az áruk. Mindent számításba véve megérte az az autó.
Most egy világos belsejű német import VW Golf 4-est használ.
Tényleg hazánkban már nem árulják az 1.6-os benzines automata Golf-ot.
Hát akkor Ford lesz a befutó.
"Az Astra csak papíron 115 ló, gyakorlatban erőtlen (én még a H Astrában vezettem többször..."
Ilyet én is vezetek, van nálunk ilyen a cégnél Z16XER motorral. Hát tényleg nem egy versenyautó. Nem túl fürge, főleg egy nyomatékos dízelhez képest. De azért nem is olyan borzalmasan rossz mint ahogy írják. El lehet vele normálisan közlekedni. Egy 4.2-es turbós Audit mondjuk nem fogsz letolni vele az útról...
Sokat eszik?! Mihez képest? 7 liter körül el lehet közlekedni vele. Én nem vezetek túlságosan spórolósan, de nem is taposom neki. Így általában mindig norma alatt fogyasztott és kaptam üzemanyag visszatérítést.
Az olajfogyasztás nálunk inkább az 1.4-esekre (Z14XEP) volt jellemző, az 1.6-ra annyira nem.
Új autóról van szó, H Astrát abból már nem kapsz. Egy ideje nem gyártják és még a márkakereskedésekből is rég kiszórták a készleten maradtakat.
A J Astrában szerintem nem teljesen ugyan ez a motor van már. De javítson ki valaki ha tévednék.
Nekem egyébként a J Astrának az ára nem tetszik. Ár-érték arányban eléggé túlárazták. Az 1.4-es fapados Astra kerül most akciósan majdnem 4,5 millióba.
Egy 1.6-os, netán egy dízel valami jobb felszereltséggel simán belekerül 7-8 millióba, amennyiből már kategóriákkal jobb autót lehet kapni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!