Ha városi autónak nem jó dízelt venni akkor miért gyártanak dízel Pandát,206-ost, Cliot, stb?
11.
igen de a motorvezérlő elektronika (bosch, motronic, vanos, stb) coorigálja az értékeket, a gázolaj robbantásának értékeivel machinál, igy eléve a legkedvezőbb fogyasztást.
csak ugye ez plusz hinaforrás egy használt gépkocsinál, főleg a hozzá nem értő kezekben..sajnos.
Igen, régen egyszerűbb volt az otto motoroknál, a karburátorban volt ugye a csapantyú amit a bovdennel lehetett szabályozni mekkora örvényt keltsen és úgy következett be a detonáció a dugattyúkban.
ezeket még érdemes volt leállítani a sorompónál, lámpánál a kihajtási veszteségek miatt.
Manapság már ez elenyésző, ezért érdemes járatni
Attól füg milyen benzines és dízelesről van szó.Mert a mai kisautóknál nincs már akkora különbség a dízel és benzines között jóformán csak a motorok működési elve más,meg persze a dízel előnye megmaradt az alacsony fogyasztás.
Mivel már egyre több kisautóban a benzin motorok is turbósok így már a benzines egyszerűsége is eltűnt.És a kis köbcentis turbódízeles motoroknak sem kell annyi idő hogy bemelegedjenek mint a régi nagy 3cm-es szívódízeleknek szóval már ez sem lehet kifogás.
Vagyis a kis 3cm-es motorral rendelkező kicsi dízel kocsik ugyan úgy jók városba is mint a TSI benzines társai.
Meg ügye vannak akik városban is szinte egész nap mennek így nem sokat áll az autó a fogyasztás véget az ilyen embereknek megéri a kis 3cm-es dízel autó.
Mellesleg azért gyártanak kicsi dízeles autókat mert van rá igény kereslet.Ha nem vennék az emberek nem gyártanák,ha meg sokan veszik annyira rossz nem lehet eleve.Hiába van annyi rémhír amiknek aztán a fele sem igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!