Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Aprilia rs50 meddig bejáratós?

Aprilia rs50 meddig bejáratós?

Figyelt kérdés
fúrt top performance henger új dugattyúval, hány km-ig bejáratós, illetve ilyenkor meddig szabad forgatni ?
2014. máj. 4. 17:23
 1/4 anonim ***** válasza:

nem azt jelenti a bejáratás, hogy 999,9 km-ig alapjáraton jársz 30-al, aztán 1000,0-nál elkezded tépni mint az állat...


az első beindításnál fontos, hogy amíg nem melegszik be ne pörgesd fel egyáltalán, had járjon alapjáraton, aztán

az első 100 km a legkritikusabb, ilyenkor érdemes sokat helyben járatni, folyamatosan figyelni/fogdosni a hűtőt/hengert, hogy mennyire meleg, súbertűt feljebb húzni, ha működik a különolajzás, akkor is tenni egy kis olajat a benzinhez, nembaj ha orrán száján köpi vagy ha kicsit fulladozik, a lényeg, hogy ne ragadjon meg, természetesen ez a fázis a 30-40-el alacsony fordulaton tötymörgős


100 km után aztán lehet fokozatosan növelni a fordulatszámot, de még mindig kell olaj a benzinbe és túldúsított keverék, kb aztán 300 km után lehet csökkenteni a dúsítást és elhagyni az olaj keverést, és kb 500 km után már lehet húzni neki, de akkor sem ész nélkül, a kopás teljesen kb 1000 km után áll be

2014. máj. 4. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Durca ez a bajáratás dolog így belegondolva. Végre kicserélted/tetted zsír újra a henger meg a dugattyút, végre nyomathatnád neki, mert van benne most már erő, ami eddig nem volt, de neeeem, még kb 1000km-ig lassan kell vele járni. Júj a nekem kéne cserélni dugót meg hengert én minél hamarabb megpróbálnám letudni ezt az 1000km-ert. De az olyan sok hogy azalatt már más fog elromlani:D Am én ajánlanám hogy ne tegyél a benzinbe sok olajat. 40-es keverék helyett mondjuk használj 30 ast. Hiszen a túl nagy kenés megakadályozza a bekopást.
2014. máj. 4. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

"Am én ajánlanám hogy ne tegyél a benzinbe sok olajat. 40-es keverék helyett mondjuk használj 30 ast. Hiszen a túl nagy kenés megakadályozza a bekopást."


nem baj, hogy a 30-as vastagabb mint a 40-es... az ilyen túl nagy kenés jellegű fizikai jelenségeket meg jobb lenne nem túl hangosan terjeszteni, még a végén valaki elhiszi és máris terjed az újabb zseniális urban legend...

2014. máj. 4. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Nagyrészt egyetértek az #1-es válaszolóval, annyiban nem hogy alapjáraton se jó sokat pötyögtetni összerakás után közvetlenül. Üresben finoman húzgálva a gázt érdmesebb járatni, ekkor több benzint és olajat is kap (hűtés és kenés miatt fontos). Egy negyed óra után állítsd le, hagyd lehűlni, majd utána indulj el vele. Menj vele óvatosan, de nem túl korán felváltva és nem is nagyon pörgetve. Ha elérte az üzemi hőmérsékletét, akkor 2. fokozatban 3000-es fordulattól 5000-ig húz teli gázt, utána fék nélkül lassulj vissza, majd megint ugyanúgy gyorsíts. A terhelés kell ahhoz hogy a gyűrű és a hengerfal tökéletesen illeszkedjenek. Ennyitől nem fog megszorulni. Ezt is csináld egy negyed óráig. Újabb pihenő. Majd indulj el valamerre kicsit hosszabb távra lájtosan motorzni. Közben óvatosan változtatgasd a sebességet, felső fokozatokban. Így belemegy 1-200 km, az egész bejáratás nem kéne hogy tovább tartson mint 500km. Utána visszateheted a súbertűt az eredeti helyére és nem kell már több olaj se a benzinbe mint normálisan. Ja! És bejáratás alatt felejtősek a RACING 2T olajok. Az se baj ha csak félszintetikussal járatod. A RACING olajok általában sűrűbbek és tele vannak súrlódáscsökkentő adalékkal így tartós nagy terhelésre jók, ami járatás alatt nincsen ugye, és a járatás is lényegesen elhúzódhat a használatukkal, tehát lehet hogy 1000km után húzol egy kitartott teligázt és megszorul a dugó.
2014. máj. 4. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!