Aprilia rs50 (2005), minarelli am6-nak motorfek kozben van kenese?
Nincs, de az a szerencse, hogy ezen ahogy elvetted a gázt, vissza is kell váltani, ehhez meg kuplung kell, igy máris kapott egy kis olajat :D
Amúgy meg a gyakorlatban attól a néhány másodperctől semmi baja sem lesz.
Aha... és szerinted az olajzást mi szabályozza te zsenigyerek? Akkor kap több olajat ha húzod a gázt, mivel az olajpumpát a gázbowden szabályozza, ugyanúgy mint a karburátort, és motorfék közben közben nem igazán húzod a gázt, vagyis nem csak benzin meg levegő nincs, hanem olaj sem! Tökmindegy, hogy olajpumpás, vagy a benzinbe kevered, motorfék közben csak annyi kenése van, mint amennyi alapjáraton lenne, de az kevés magas fordulathoz.
Látszik, hogy még az idomok alá se néztél be, nemhogy szereltél volna motort, legfeljebb felültél rá és húztad a gázt, máskülönben lenne fogalmad róla milyen baromságot mondtál... Ha úgy lenne ahogy te mondod, akkor 10 ezres fordulaton ha elengeded a gázt, több olajat kapna a motor mint benzint? Véletlenül sem köpné ám be a gyertyát... Gondolkozzál már mielőtt leugatod a másikat.
Kedves előző válaszoló (nem tudok lealacsonyodni a szintedre),
A helyzet az, hogy gépészmérnökként, és egy tuareg rally tulajdonosaként már mélyebbre is betekintettem a gépbe mint a burkolatok leszerelésével.
"Az adagolószivattyút a főtengely forgatja. Mivel az adagolt mennyiség a motor fordulatszámától és a fojtószelep állásától (gázállástól) is függ, az olajhányad a fordulatszám és a terhelés függvénye."
Az, hogy ez kielégítő, az nem csak az én véleményem, hanem több ezer tervezőmérnöké az Aprilia-tól a Yamaha-ig.
A kérdésre így mindenképpen az a válasz, hogy van kenése.
Van hát, alapjárati mennyiségű, csak az édeskevés ha 10 ezernél elengeded a gázt...
Wikipédia meg saját magának mond ellent, mivel ha az olajpumpa elegendő olajat nyomna be motorféken, akkor az alapjárati mennyiségű beszívott keverékbenzin is elég lenne, de biztos unaloműzés miatt tettek szabadonfutót a 2t autókba...
A mélyen tisztelt gépészmérnökök néha gondolkodhatnának is, a depresszió nem szűnik meg azzal, ha elengeded a gázt, a motor ugyanúgy beszívja az alapjárati mennyiséget HA karburátoros, tehát a benzinbe kevert olajat megkapja a motor, mintha külön pumpa adagolná.
Hozzászólásodból látszik, hogy fogalmad sincs a különolajzó rendszer működéséről, ugyanis épp az a különbség, hogy míg keverékbenzinnél a motor állandó minőségű üzemanyagot kap (olyat, amilyet keversz), addig az olajszivattyú folyamatosan képes változtatni a keverék minőségét akár 1:20, és 1:100 között fordulatszám, és terhelés függvényében. Szóval pl. motorfék üzemben a rendszer jóval dúsabb keveréket fog előállítani, ezzel teremtve meg a megfelelő kenést.
A régi 2t autóknak nem volt ilyen rendszerük, ezért volt szükség a szabadonfutóra a végfokozatnál. Az 4t motorok fejlődésével az autók nem jutottak el a külöolajzásig.
Gondolkodhatnának is? Érdekes felvetés ez valakitől, aki nem ismeri a rendszer működését... Ha felmész menetiránnyal szemben az autópályára, lehülyézel mindenkit aki szembejön mi?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!