Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Aprilia rs50 (2005), minarelli...

Aprilia rs50 (2005), minarelli am6-nak motorfek kozben van kenese?

Figyelt kérdés
2014. máj. 3. 22:07
 1/8 anonim ***** válasza:
egyik 2t motornak sincs kenése motorfék közben, ezért is nem szabad motorféket használni (mellesleg szinte semmi fékezőhatása nincs egy 2t motornak)
2014. máj. 3. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Gyakorlatilag nincs. Van olyan 2T motor, ami kap alapjárati üzemanyagot motorfékezés közben is, de az a kenés is igencsak minimális.
2014. máj. 4. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Nincs, de az a szerencse, hogy ezen ahogy elvetted a gázt, vissza is kell váltani, ehhez meg kuplung kell, igy máris kapott egy kis olajat :D


Amúgy meg a gyakorlatban attól a néhány másodperctől semmi baja sem lesz.

2014. máj. 4. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Mhmax válasza:
Ha külön olajzása van (márpedig úgy tudom RS50-nek az van), akkor van kenése motorfék közben. Többek közt ez a feladata a külön olajzásnak. Itt jegyezném meg, hogy nem szabad hallgatni a sok okosra, aki szerint ki kell kötni az olajzást, és keverékkel használni a gépet.
2014. máj. 9. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Aha... és szerinted az olajzást mi szabályozza te zsenigyerek? Akkor kap több olajat ha húzod a gázt, mivel az olajpumpát a gázbowden szabályozza, ugyanúgy mint a karburátort, és motorfék közben közben nem igazán húzod a gázt, vagyis nem csak benzin meg levegő nincs, hanem olaj sem! Tökmindegy, hogy olajpumpás, vagy a benzinbe kevered, motorfék közben csak annyi kenése van, mint amennyi alapjáraton lenne, de az kevés magas fordulathoz.


Látszik, hogy még az idomok alá se néztél be, nemhogy szereltél volna motort, legfeljebb felültél rá és húztad a gázt, máskülönben lenne fogalmad róla milyen baromságot mondtál... Ha úgy lenne ahogy te mondod, akkor 10 ezres fordulaton ha elengeded a gázt, több olajat kapna a motor mint benzint? Véletlenül sem köpné ám be a gyertyát... Gondolkozzál már mielőtt leugatod a másikat.

2014. máj. 9. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Mhmax válasza:

Kedves előző válaszoló (nem tudok lealacsonyodni a szintedre),


A helyzet az, hogy gépészmérnökként, és egy tuareg rally tulajdonosaként már mélyebbre is betekintettem a gépbe mint a burkolatok leszerelésével.

"Az adagolószivattyút a főtengely forgatja. Mivel az adagolt mennyiség a motor fordulatszámától és a fojtószelep állásától (gázállástól) is függ, az olajhányad a fordulatszám és a terhelés függvénye."

Az, hogy ez kielégítő, az nem csak az én véleményem, hanem több ezer tervezőmérnöké az Aprilia-tól a Yamaha-ig.

A kérdésre így mindenképpen az a válasz, hogy van kenése.


[link]

[link]

2014. máj. 12. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Van hát, alapjárati mennyiségű, csak az édeskevés ha 10 ezernél elengeded a gázt...

Wikipédia meg saját magának mond ellent, mivel ha az olajpumpa elegendő olajat nyomna be motorféken, akkor az alapjárati mennyiségű beszívott keverékbenzin is elég lenne, de biztos unaloműzés miatt tettek szabadonfutót a 2t autókba...

A mélyen tisztelt gépészmérnökök néha gondolkodhatnának is, a depresszió nem szűnik meg azzal, ha elengeded a gázt, a motor ugyanúgy beszívja az alapjárati mennyiséget HA karburátoros, tehát a benzinbe kevert olajat megkapja a motor, mintha külön pumpa adagolná.

2014. máj. 12. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Mhmax válasza:

Hozzászólásodból látszik, hogy fogalmad sincs a különolajzó rendszer működéséről, ugyanis épp az a különbség, hogy míg keverékbenzinnél a motor állandó minőségű üzemanyagot kap (olyat, amilyet keversz), addig az olajszivattyú folyamatosan képes változtatni a keverék minőségét akár 1:20, és 1:100 között fordulatszám, és terhelés függvényében. Szóval pl. motorfék üzemben a rendszer jóval dúsabb keveréket fog előállítani, ezzel teremtve meg a megfelelő kenést.

A régi 2t autóknak nem volt ilyen rendszerük, ezért volt szükség a szabadonfutóra a végfokozatnál. Az 4t motorok fejlődésével az autók nem jutottak el a külöolajzásig.

Gondolkodhatnának is? Érdekes felvetés ez valakitől, aki nem ismeri a rendszer működését... Ha felmész menetiránnyal szemben az autópályára, lehülyézel mindenkit aki szembejön mi?

2014. máj. 13. 06:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!