Használtauton, ha olyanra szűrök rá, hogy "kiváló" akkor tényleg kiváló, vagy ha valaki annak jelöli a roncsát, akkor az is kiváló lesz?
Úgy akarom kérdezni, hogy megbízható e a dolog. Konkrétan nézegettem pár autót, köztük ezt is
Mennyire megbízhatók a hirdetések és a linken található autóról mi a véleményetek?
Igen. Amit annak jelölnek, az kiváló. Persze a valóságban nagyon kevés használtan eladó autó ilyen. Ez is amit linkeltél konkrétan egy törött fos. Csak rá kell nézni, elején az illesztésekre.
Egyébként nagyrészt kereskedők csinálják ezt. Oda is írnak minden szart. Friss műszaki, rendszeresen karbantartott, megkímélt, megbízható, stb.. Úgy hazudnak mint a vízfolyás. Persze a friss műszaki minden esetben igaz.
Tudok egy régi 5-ös BMW-ről, egyik budapesti kereskedésben állt, nem tudom még ma is, de akkor igen. Nos katalizátor nélkül, lyukas kipufogóval volt rajta friss műszaki. Akkor most szerinted? Tele vannak ismerősökkel, kapcsolatokkal. Még a szart is levizsgáztatják, még mathcbox is kap rendszámot.. Persze magánszemélytől is lehet szart venni. Legjobb barátomnak sikerült. 600 ezerért egyy dízel 4-es Golfot, ami kiderült előtte benzines volt. Jöttek elő sorozatban a hibái, csomószor kellett vontatni, mindig volt vele valami. Aztán szerelőhöz vitte bevizsgáltatni, azt mondták, hogy olyan mintha ezzel az autóval rallyztak volna. Már ráköltött kb. 1 milliót és még mindig vannak hibái. Nekem is egy használt fosra volt csak pénzem, én is jól megszívtam. Én meg kereskedésből vettem. Szóval használtan autót én többet a büdös életbe nem veszek az biztos. Engem az se érdekel ha úgy lesz pénzem újra, hogy idős nyugdíjas néniket ütök le és rabolok ki, de akkor se veszek többé használt fost.
Ilyen pár száz ezrekért meg 1 millió valamennyiért felejtős,nagyon ritka, nagyon nehéz kifogni. Persze van akinek sikerül.
De én azt mondom ha nincs pár millió, akkor inkább hagyni kell. Mint venni valamit olcsón aztán költeni a hibáira csomót. Mert tényleg a hibáira költöd, nem a kimaradt szervizre. Hanem szó szerint arra, hogy egy rakás fos az egész.
A kereskedőkben ne nagyon bízz. Az ingatlan kereskedők (mindjárt jönnek az autósok) a szhar lakásokra simán ráírják, hogy felújított, és amikor már azt olvasod, hogy felújítandó, vagy hogy fantáziadús tulajdonos kerestetik, akkor már egyenesen katasztrofális a helyzet.
Hasonló van az autóknál is.
Sérülésmentes azt jelenti, hogy még akár törve is lehetett korábban, csak jól meg lett javítva, ezért éppen sérülésmentesnek néz ki.
Újszerű azt jelenti, hogy valószínű nem volt összetörve, de kisebb horzsolást, karcolást, ajtórányitást találni fogsz rajta és a belterén is előferdülhet pár karcolás.
A normál, vagy átlagos állapotot akkor írják ki, amikor már lelakott autót akarnak eladni.
A kereskedők legalább 1 minőségi kategóriát szépítenek az autón és persze annak megfelelő árban is adják.
A magán eladók képén nem szokott ennyire vastag lenni a bőr, náluk már inkább reális, amit beállítanak autó állapotnak. Csak magánszemély meg ugye napi használatból fogja neked megmutatni az autót, nem kimaxolva, csillogóan, telefújva szilikonnal. A kereskedő viszont igen. Ezért lehet, hogy a kereskedők autóinak jobban elcsábulsz.
3-4 éves Ford Mondeot láttam több helyen rozsdásodni. Ugyanilyen öreg, 4 éves Ford Focust meg úgy, hogy a festés lehámlott a lemezről a sárvédőív felett! Látható volt a lemez tenyérnyi helyen, tehát nem volt törött, vagy alározsdált. Egyre pocsékabb minőségű autókat gyártanak. Más gyártók is. Tényleg igaz, hogy a mai autók már nem lesznek olyan tartósak, mint a régiek. A motorok is kis köbcentis turbósok, amire a műszaki emberek és a szakújságírók se nagy tartósságot jósolnak.
Ezek a régebbi Fordok legalább 11 évesen kezdik mutatni azokat a tüneteket, mint a maiak már 4 évesen. Ahogy látom, 650k az ára, hát ennyiért mégis, mit lehet várni? Újszerű, karcolásmentes állapotot?
Tipikus, hogy a többség külsőre vesz autót. Aztán lehet, hogy a motorja meg a végét járja. A műszaki állapota még lehet kiváló. A lökhárító ebben az autó kategóriában (Ford, Opel) el szokott térni gyárilag a fém részek festésétől, legalábbis a 2000-es években még így volt. A rozsdafoltok meg ebben a minőségi kategóriában pont 11-12 éves korban jelennek meg először. Dízel és kombi, valószínűleg sokat használták, munkára. Céges autó lehetett. Sok km, de biztos rendes karbantartás mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!