A mechanikus adagolós kocsiknál mennyire fordul elő az hogy az adagoló úgymond meghibásodik és teljes fordulaton kezdi járatni a motort?
https://www.youtube.com/watch?v=hOQ66cZaPb4
pl ez is. A házunk elött pedig egy Opel járt így egy éve kb. Mi okozza ezt?
"De mitől hibásodhat meg így a turbo is?"
A turbó nem annyi vészesen túlbonyolított szerkezet. A nagyobb részük siklócsapágyas, ahol a turbó tengelye egy vékony olajfilmen fut egy fém felületen, akár 100 000 feletti percenkénti fordulaton. Tömítéskén vékony "gumi" gyűrűket használnak, amik idővel vesztenek rugalmasságukból, megnyúlnak stb.. ami miatt az olaj a nyomás alatti térből el tud szivárogni. Jobb esetben a kipufogó oldal felé megy el, és akkor csak simán füstölni fog. Ha a szívó oldal felé szivárog, akkor a videón látható jelenség jön létre "extrém" mértékű olajszivárgásnál ( dízeleknél). Jobb esetben le lehet fullasztani vagy elfogy az olaj. Automata váltósnál vívás van, ott nem ritka, hogy súlyos károsodás lesz az akcióból.
Hány automatát láttál eddig satufék közben lefulladni? :)
Az még talán megoldható az olyan automatával, aminél be lehet kézzel is avatkozni ( pl Tiptronic ), hogy raksz egy fokozatot és ott fékkel "értelmes" fordulatszám tartományban kiautózod az olajat, akkor a motor szerintem megússza. Bár ehhez meg hely kell.
Bocs, elsőre a UPS-es kocsira gondoltam, az automata szerintem.
Kézi váltósat simán le lehet fullasztani :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!