Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A mechanikus adagolós kocsikná...

A mechanikus adagolós kocsiknál mennyire fordul elő az hogy az adagoló úgymond meghibásodik és teljes fordulaton kezdi járatni a motort?

Figyelt kérdés

https://www.youtube.com/watch?v=hOQ66cZaPb4


pl ez is. A házunk elött pedig egy Opel járt így egy éve kb. Mi okozza ezt?


2014. máj. 3. 17:42
 1/9 anonim ***** válasza:
Ez nem biztos hogy adagoló, mondjuk még nem hallottam hogy adagoló így hibásodik meg hogy pörgeti a motort mint az állat. Ez inkább a turbó meghibásodása, átereszti az olajat és ezáltal forgatja így a motort. Meg az adagolókban van 1 mágnesszelep, ami ha elfordítod a kulcsot akkor nem kap anyagot és leáll a motor mert nincs neki anyag. De ami a videóban is szerepel azt nem tudják leállítani mert már a motorolajat égeti el ami a rossz turbó miatt bekerül a levegő járatba és onnan az égéstérbe. És ezt vagy lefullasztod, vagy megvárod még elfogy az olaj a motorból és megáll magától.
2014. máj. 3. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Hát azért nem lehet kellemes egyik sem. De mitől hibásodhat meg így a turbo is?
2014. máj. 3. 17:53
 3/9 anonim ***** válasza:
62%
ötösben hirtelen le kell ugrani a kuplungról, csak az amcsiknak ez már túl magas, így egy motort megspóroltak volna!
2014. máj. 3. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Ez nem az adagolótól van hanem a turbó csapágya megy tönkre és az azt kenő olajat beszívja a motor ami a dízel hengerében a kompressziótól meggyullad. Ez addig tart amíg bírja a motor vagy ameddig van motorolaj. Persze ezután már a motor is kuka.
2014. máj. 3. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

"De mitől hibásodhat meg így a turbo is?"

A turbó nem annyi vészesen túlbonyolított szerkezet. A nagyobb részük siklócsapágyas, ahol a turbó tengelye egy vékony olajfilmen fut egy fém felületen, akár 100 000 feletti percenkénti fordulaton. Tömítéskén vékony "gumi" gyűrűket használnak, amik idővel vesztenek rugalmasságukból, megnyúlnak stb.. ami miatt az olaj a nyomás alatti térből el tud szivárogni. Jobb esetben a kipufogó oldal felé megy el, és akkor csak simán füstölni fog. Ha a szívó oldal felé szivárog, akkor a videón látható jelenség jön létre "extrém" mértékű olajszivárgásnál ( dízeleknél). Jobb esetben le lehet fullasztani vagy elfogy az olaj. Automata váltósnál vívás van, ott nem ritka, hogy súlyos károsodás lesz az akcióból.

2014. máj. 4. 04:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Nem tudják úgy lefullasztani, hogy csutkára fékezik?
2014. máj. 4. 11:48
 7/9 anonim ***** válasza:

Hány automatát láttál eddig satufék közben lefulladni? :)

Az még talán megoldható az olyan automatával, aminél be lehet kézzel is avatkozni ( pl Tiptronic ), hogy raksz egy fokozatot és ott fékkel "értelmes" fordulatszám tartományban kiautózod az olajat, akkor a motor szerintem megússza. Bár ehhez meg hely kell.

2014. máj. 4. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
én a manuálisról beszélek... az automata az szopás.
2014. máj. 8. 11:20
 9/9 anonim ***** válasza:

Bocs, elsőre a UPS-es kocsira gondoltam, az automata szerintem.

Kézi váltósat simán le lehet fullasztani :)

2014. máj. 8. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!