A 100 ezer forintos autók jók erre a célra?
Első autónak szeretnék valamit venni,de minél hamarabb és nem is akarok rá sokat költeni.
Van néhány amin van műszaki is, és akkor még az átírásra 50 ezret költeni, így olyan 150 körül megvan.
Nekem csak arra kéne,hogy egy ilyen 50 km-es körzetben mozogjak vele, mert nyilván nagyobb távot nem is bírnak ezek, meg aztán szétesnek az ember alatt egy idő után, de könnyebb lenne ha lenne saját autóm.
Tudom,hogy ezek többnyire bontó szökevények, de amíg megy és van rajta vizsga addig jó nem?
Mi a véleményetek?
Kérdés, hogy meddig megy. Az én autóm 460 volt és fél éven belül a felét ki kellett cseréltetni, mert különben elindítani se tudtam volna.
Most, hogy kb a vételárat ráköltöttem, úgy tűnik egy darabig tökéletes lesz.
Jah, és nekem is első autó szóval hozzátenném, hogy nagyobb gyakorlat hiányában bele kell számítani a kisebb-nagyobb baleseteket is, amik miatt megint csak a szerelőnél köt ki a kocsi.
Az a baj, hogy majd ha neked kell letolni a roncstelepre akkor megint pénzbe kerül..
Azért adják ezeket a szarokat 50e-ért, mert olcsóbb így eladni, mint kivonatni és megsemmisíteni.
Én 165-ért vettem egy 1,2-es B Corsát. Az átíratás olyan 40 körül lehetett (17k eredetvizsgálat, 9+12 az okmányiroda, de lehet ez nem pontos), a gány gumikat egyből lecseréltem újra, ami újabb 50 ezer volt, meg 50 ezer a téli. Ezen kívül olajcsere, szűrőcsere, autószerelő mindent megnézett és egy kerék csapágyat meg a féket kellett cserélni, ez jött olyan 60-ba, az első télen aksi csere 15 ezer.
Ez azt jelenti, hogy 380-ba került az egész buli, és most van egy olyan kocsim, amivel lehet közlekedni rendesen (én mondjuk néhány havonta 2*300 km-t is megyek, hétköznap meg nem autózok), remélhetőleg még jó pár évekig. Szerintem ennél lejjebb nem nagyon lehet menni, mert ilyen árkategóriában nincsen olyan, hogy minden tökéletes állapotban legyen.
Persze meg lehet próbálni, hogy 100-ért veszel egy öreg, rossz állapotú, de műszakin átesett autót, aztán használod, amíg szét nem esik, csak mondjuk ezzel az életedet is kockáztatod, na meg ha egyszer mégis távolabbra mész és ott ragadsz, a kocsi árának felét bukhatod, csak hogy elvitesd onnan.
Én 180 ezerért vettem anno a Vw Polo II-met. 2 év műszaki volt rajta, megvétel után vezérműszíjat, vízpumpát, olajat, gyertyákat, tehát az úgymond kötelező dolgokat cseréltem le benne.
Az azóta eltelt 5 évben 4 új téli és nyári gumi, első fékbetét szett, és két első lengéscsillapító lett lecserélve rajta.
Én ezt nem mondanám soknak, szinte minden használt kocsinál cserések ezek 5 év alatt. Szóval jól jártam vele, olcsó volt, és 5 éve semmi baja. Ki lehet fogni, csak alaposan át kell nézni.
Viszont 100 ezer ft-ért én nem nagyon várnék sokat. A helyedben Lada-t, Skoda 120-at, Wartburgot, vagy Trabantot keresnék ennyiért. Azokból talán találsz használhatót. De záros határidőn belül költened kell majd rá, ez biztos.
Ki kell fogni. Ebben az árban nem nagyon lehet válogatni, viszont türelemmel és hozzáértéssel vehetsz jót. Ha azonnal kell, akkor esélyes hogy nem fog megfelelni minden elvárásnak.
"de amíg megy és van rajta vizsga addig jó nem?"
Legfeljebb beszállás után ülésestől átesel a padlón, lehetőleg menet közben, dehát az nem gond végülis... A munkahelyem parkolójában láttam tavaly sokszor egy B Kadettet: annak a küszöbeit le lehetett volna morzsolni kézzel, még a tetőn is volt rozsdafolt... Na ilyet azért ne, mert egy észre nem vett fekvőrendőr és nem lehet becsukni az ajtókat...
100e kornyeken mar egesz korrekt ladakat lehet kapni, es ha tudod hol kell beszerezni az alkatresz akkor filleres tetelrol beszelunk...
ugyan nem esznek keveset a ladak de nagyon egyszeru az egesz auto...minimalis szerszamozotsaggal javithato.
Bar nekem hobby celra volt egy elso tulajos 1200-esem es imadtam (a kozhiedelemmel ellentetben nekem 7 es 8 liternel tobbet nem evett, igaz teljesen gyari volt es nem volt benne 60e km). En a helyedben keresnek egy Samara-t 1.3-as motorral....
A sok kretén azt hiszi, hogy a 100 ezer Forintos autók szarok kivétel nélkül...mert ugye az ára szabja meg az autót.
Ugyanakkor megvesznek 500 ezerért egy rakás szart, ráköltenek még 500 ezret, csak épp azt nem nézik, hogy egy fiatal autót vettek, ami teljesen le van lakva.
Mert a sok barom csak a típust, meg az évjáratot nézi, az, hogy milyen állapotban van, ahhoz meg teljesen zoknik. Aztán meg jön ide osztani az észt, hogy látott egy rohadt küszöbös D Kadettet, de ahhoz már hülye, hogy egy küszöbcsere olcsóbb ezekre a régi vasakra, mintha egy újabb hulladékban ki kell cserélni mindent annak a többszöröséért.
Magyar logika....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!