Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az az előgyújtás?

Mi az az előgyújtás?

Figyelt kérdés
2009. dec. 24. 23:17
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
A négyütemű Otto-motor körfolyamatában (mondjuk a kétüteműében is, tehát ebből a szempontból mindegy) az égés végbemeneteléhez kell némi idő, mivel a lángfront véges sebességgel terjed. Tehát a gyújtás időpontja után egy kicsivel fogja a motor ténylegesen lefelé taszajtani a dugattyút. Így aztán hiába tanulja az ember úgy, hogy a felső holtpontban bekövetkezik gyújtás és az elégő üzemanyag "löki meg" a dugattyút lefelé, a valóságban ahhoz, hogy ez létrejöjjön, a gyújtásnak valamivel a felső holtpont elé kell esnie, mert így biztosítható, hogy az égéskor létrejövő nyomáshullám a felső holtpont közelében érkezzen a dugattyúra. Logikus: ha a felső holtpontban gyújtasz és a gyújtáshoz képest még késik is a nyomás, akkor a dugattyú már elindul lefelé, mikor az elégő keverék próbálja meglökni és ez nem annyira hatékony, mintha ezt a felső holtpontban tenné. No, de visszatérve a lényegre: a gyújtás a szikrát nem a felső holtpontban, hanem előtte adja le, ennek mértéke az előgyújtás. Mérni, jelölni vagy lökethosszban szokás (pl. 3 mm-re a felső holtpont előtt, azaz a szikra akkor keletkezik, mikor a dugattyú még 3 mm-re jár a felső holtponttól és éppen arrafelé tart) vagy főtengelyfokban (5° felső holtpont előtt, azaz a főtengelynek még kell fordulnia 5°-ot, hogy a dugattyú felső holtpontba érjen, de a szikra már jön).
2009. dec. 24. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Előző jól írta. Hozzáfűznék.

Az az optimális idő-érték amikor meg kell gyújtani benzin levegő keveréket a motorban,azért hogy a legjobb hatásfokú legyen a motor. Ennek a hajszál pontos "ideje" mindig változó,fordulatszám és terhelés függvényében,régebbi autókban mechanikus alkatrészekel

(röpsúly+vákuumszabályzó),a mai legtöbb korszerűbb autókban már elektronikusan szabályozzák a gyújtási időpontot .

2009. dec. 25. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim válasza:
hozzáfűznék: ha nem lenne megfelelő az elgyújtás pl késöbb lenne akkor kopogás lépne fel ami csökkenti a hatásfokot és az élettartamra is kihathat
2009. dec. 28. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 N3xT válasza:
-Hozzáfűznék annyit, hogy ideális esetben az égéstérben nem beszélhetünk "nyomáshullámokról". Az égés minden adott pillanatában a hengerben egyenlő a nyomás. (kivéve persze kopogásnál) . -Attól mert túl kicsi az előgyújtás nem biztos hogy kopogás lép fel. Egyébként a kopogás nem kihat az élettartamra, hanem kinyírja a motort.
2013. máj. 29. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!