Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megfeletkeztem az olajcseréről...

Megfeletkeztem az olajcseréről, lehet ebből baja az autónak?

Figyelt kérdés

Renault thaliám van 1.4 benzines. 2éve és 4honapja vettem, akkor cseréltettem ki az olajat kb 14300km hajtottam bele. A gyár által ajánlott Elf olaj van benn, de ezen semmi használati utasitás nincs rajt.

Már be jelentkeztem szerelőhöz. de ilyenkor nem lesz gondja az autómnak?



2014. ápr. 28. 14:29
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:

Egy kis JAR zsíroldót se felejts el kedves előző beleönteni a kocsidba. Biztos, ami biztos. :D


Viccet félretéve, a drága olaj pont azért drága olaj, mert ellátja a tisztítási feladatot is. Különben meg amíg a szervizkönyv nem kér mosóolajat, addig nem kell vele mekkmesterkedni sem, és jobban tudni, mint azok a hülye mérnökök, akik a motort megtervezték.

2014. máj. 1. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:

Marhaság. Egy olaj nem tud tisztítani. Max oldatba tudja vinni a kiülepedett trutyit, amivel aztán vagy tud kezdeni valamit az olajszűrő, vagy nem.

Kevesen tudják, hogy az olajszűrőkben van egy bypass szelep, ami egy rugó ellenében kinyit, ha a pumpa nem tudja a szűrőpapíron átpaszírozni az olajat. Ez nem csak akkor történik meg, amikor már a szűrő nagyon öreg, hanem pl. hidegindításkor is, amikor az olaj még túl sűrű. Szóval ha benne hagyod a kulát a motorba, és ráadásul beletöltesz egy olyan olajat, ami a kulát oldatba is viszi, akkor indításkor a kulán fut a motor.

És akkor jössz te azzal, hogy a kulát kimosni a motorból az egy mekkmesterkedés???

2014. máj. 2. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
Nem kell mosni. Megkell nézni a teher autókba, kamionokba mikor és hogyan cserélnek olajat és abból lehet tanulni. Aki nem ugy csinálja az mazsola meg sufni tuning.
2014. máj. 2. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:
A kamion meg a busz nem számít, azokat nem akarják a gazdáik még 15-20 éves korukban is generáljavítás nélkül nyúzni, egy személyautótól viszont valamilyen érthetetlen okból általános elvárás, hogy még ilyen korban se füstöljön, meg ne legyen rozsdás, meg úgy egyáltalán semmi baja se legyen. Ennek viszont szükséges (és sajnos nem mindig elégséges) feltétele a megfelelő karbantartás. Attól, hogy egy kerékcsapágyon vagy gömbcsukón nincs zsírzógomb, attól még kéne zsírozni, s attól, hogy egy használati utasítás nem tér ki minden olyan evidenciára, hogy két olajcsere közt a motort át kell mosni, attól még át kell mosni. Mert egy olajcsere így szakszerű. Aki csak úgy rátölti a 8000 Ft-os full synthetikus olajat a kulára, na az a kontár balfék, nem pedig az, aki kiöblíti azt a nyomorult motort.
2014. máj. 2. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:

Nem akartam reagálni erre de annyira felháborított már ez az oltári tudatlanság. Látott már valaki fáradt elhasznált motorolajat, na milyen az? Szerintem nem, hiszen akkor nem írnának ekkora baromságokat itt összevissza.

A fáradt olaj olyan híg hogy egyszerűen kiesik a karterből ahogy kicsavarod az olajleeresztő csavart mert elveszíti a viszkozitását és vízszerű lesz, szétesnek a komponensek nem tapad. Addig nincs nagyobb gond amíg sűrű komám de 10 ezer felett már csak idő kérdése hogy mikor lesz belőle olajsár.

2017. szept. 10. 03:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:
Ha már reagálsz, legalább nézd már meg, hogy az utolsó válasz is bő 3 éves...
2017. szept. 10. 03:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!