Milyen hengert (70cc) ajánlatok Derbi Sendára?
csalóka a 125 4t viselkedése, mert nincs olyan hátbavágó megindulása mint a 2t-nek, ezért furcsa módon "lustának" érződik, pedig valójában az egyenletes nyomatékleadás miatt erősebb, és főleg rugalmasabb...
Ezek a kihegyezett 6 sebis 50-es 2t motorok 6-7 ezer környékén egy enyhe emelkedővel se birkóznak meg, de 8-9 ezres fordulat körül meg olyan meglódulás produkálnak, mint amit egy 125-ös MZ tud, csak aztán ez a megindulás annyiból áll, hogy "ránt" egyet, gyorsulsz hirtelen kb 5km/h-t és le is forogta amit tudott, rögtön váltani is kell, gyakorlatilag ha folyamatosan "sietni" akarsz, kb másodpercenként váltogathatsz le-fel, ha 60-ról visszalassítasz kb 40-50-re, rögtön 2-3-4-et kell visszapakolni, hogy újra erőben legyen, mert ha kiesik abból a szűk 8-10 ezres tartományból, az összes kraft elszáll, a tuning gépekre ez még fokozottabban igaz, csak ott a kraft sem 8-10, hanem inkább 12-14-16 környékén van, attól függően mennyire "verseny" tuning, természetesen minél jobban pörög és minél kihegyezettebb, annál erősebb...
Ezzel szemben a 125-ös 4t nem lódul meg úgy mint a 2t, de pont emiatt az egyenletes nyomatékleadás miatt érzed "lustának" a gépet, holott igazából folyamatosan jól megy, csak nincs benne hirtelen megtáltosodás sehol.
Csúcsteljesítményben nem tud többet mint egy pörgősebb 70-es tuning gép, kb 14-15 lóerő, de a 125 4t-vel eljárkálsz nagypapásan 3-4 ezer körül, a tuning gépet meg állandóan 13-14 ezren kell pörgetni, még a legkisebb emelkedőn is, különben semmi kraft...
Köszönöm a választ! Am ez a 2T 50es ezért is nem jön be. Terepen, dombosabb helyeken is voltam már vele, de mára eljutottam oda, hogy ilyen helyekre ez nem való. Nem szabad megállni vele mert akkor biztos h bennragadok a sárba vagy ottmaradok az emelkedő közepén. Ha meg mégis megállok akkor kirúgja magát máshogy nem indul, de azzal meg nem vagyok kinn a csávából. Krossz gumival lehet jobb lenne a helyzet, de azzal meg megint ott vagyok h el se indulna kb.
Még annyit had kérdezzek, h a 125-ös 2T-be is ez a helyzet? Mert ott nagyobb a nyomaték -mint az 50nél. 5-7ezernél ez a 125ös helytáll? Vagy oda is a 8-10ezer kell..? Tehát a 125 4T még mindig nyomatékosabb, mint a 125 2T ugyanakkora (kis pl 5000rpm) fordulaton? Szoktak lenni ilyen nyomatékgörbék ilyen grafikonok, de nem igazán találok. Igaz az az 5-8liter nem túl vonzó 125 2Tbe, de kíváncsi vagyok a 2T hány ccmtől él kis fordulaton is. Mert ha a 2T is elég nagy ccm akkor az is élhet kis fordulaton -gondolom. Igaz nem látok fantáziát a 2T-be, h az életképes lenne a mindennapokba (aszfalton és terepen), de most pl egy 2T 500ast még ezres fordulaton is el tudnák képzelni. Habár ilyennel még nem találkoztam, de ez így igaz -mert azt megnézném? Vagy a 2Tnek -legyen akár 500ccm- mindig kell az a 4-5ezer rpm? (Aztán biztos azért nem csináltak ilyet mert ha ott a 4T ami kifejezetten kis fordulatra való akkor minek 2T-be ilyen..)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!