Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lada "tuning" segítség (? )

Lada "tuning" segítség (? )

Figyelt kérdés

Van egy szép állapotú 2107-es Ladám. Most lett rendbe rakva, de egy kicsit többet szeretnék kihozni belőle.

A futóművel szeretnék először foglalkozni.

Erősebbé, keményebbé szeretném tenni. Olvastam valahol olyat, ho Niva lengéscsillapító és Niva rugóval keményebbé lehet tenni.

Na már most, a Niva lengéscsillapító befér a gyári helyére? Emelni nem szeretném a kocsit ezért a rugókat vágjam, vagy vigyem el rugókovácshoz?

Speer difit hol lehet venni? Fék erősítésnek mit ajánlotok?


A másik kérdés a motorhoz kapcsolódik. Melyik ikerkarburátort javasoljátok, Dellorto, Weber vagy Solex? Kipufogó rendszernél az 50-es rendszer utcára nem túl hangos?

Kartervédőt lehet használni utcára? Ilyenre gondoltam.

[link]


2014. ápr. 23. 20:40
 1/4 anonim ***** válasza:

Ejj ejj, Ladás vagy és nem ismered?

[link]


Kartervédőt használhatsz utcán, a 50-es rendszer ha valami normális dob van alatta, akkor nem vészesen hangos. Karbira és a futóműre meg ott a link :)

2014. ápr. 23. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Kezdjük a végén! Ikerkarburátort akkor szerelj rá, ha a motor ezt szükségessé teszi. Gyári vezérlési szögekkel, gyári csatornákkal hótt' felesleges az ikerkarbi, azt a gyári karburátor is bírja etetni. Egy nagy sűrítésű, nagytengelyes motornak már kell a 4 torok, 4 fojtószeleppel, hogy nagy fordulaton is szépen dolgozzon és a karbik elég benzint tudjanak beborítani a motorba. Én leginkább a Weber DCOE karbit szeretem, mert annak idején a Ladák Weber-rendszerű karbijain tanultam a szakmát és ezért ezeknek a működése az, amit egyből értek.

Az 50-es kipufogó meg olyan, amilyenre készítteted. Nem a csőátmérőtől hangos, hanem a doboktól, azt meg lehet hangolni. Van egy- és kétdobos kipufogó, ha egy kétdobost jól megtömsz, nem ordít az. Nem kötelező a repedtfazék-hang minden tuningkipufogónál - de itt is igaz, hogy ha tök gyári a motor, nem biztos, hogy kell rá 50-es kipufogó. A gyári kipufogógáz a gyári csövön át pont megfelelő sebességgel távozik a motorból, javítva a töltést szelepösszenyitásnál. Nagyobb kipufogóban lassabban áramlik a gáz, alacsony fordulaton romlik a hengertöltés. Ez egy magas fordulatra hangolt sportmotornál nem gond, utcán viszont nem biztos, hogy szükség van rá.

Na, foglalkozzuk egy kicsit a kérdés elejével is. A Niva lengéscsillapítói igen jók: mindkét irányban csillapítanak. A gyáriaknak nyomófokozati csillapításuk nincs, csak húzóirányban dolgoznak, de a Nivának van nyomófokozata is (és húzóban is keményebb a gyárinál), ezért szokták használni klasszik Ladákon is. Egyébként a gátlók csereszabatosak a hátsókerekes Ladákkal, be tudod építeni őket, csak elöl kicsit hosszabb a gátlók munkaútja, több mozgást engednek a keréknek lefelé (felfelé nem tudnak, mert ott vannak a gumiütközők a lengőkarok fölött).

A Niva rugók a gyáriaknál hosszabbak, a rugóállandójukat nem tudom fejből, de az biztos, hogy nem keményebbek a gyárinál. Meg lehet velük emelni az autót, de keményíteni nem fogod a rugózást a Niva rugóival. Ha jó neked a mostani magasság, akkor a gyári rugók mellé beépíted a Niva lengéscsillapítókat, azt' jól is vagy. Hátul nem nagy művészet a gátlók cseréje, mivel a rugón kívül vannak, elöl viszont ki kell venni a rugót a cseréhez. Persze a berohadt csavarok meg tudják nehezíteni a dolgot, de azért van a WD-40 és a használt fékfolyadék (végső esetben pedig a vágópisztoly), hogy ilyeneket megoldjon az ember. A gátlócserénél mindig cserélni kell a gátló szilentjeit is, erről se feledkezz meg! A gyári szilent valószínűleg már eléggé ki van verődve ahhoz, hogy ne legyen jó, bár használható újat nem könnyű beszerezni.

A rugókat légy szíves, ne vagdosd, mert nem jó dolog. Nem fekszik fel rendesen a helyére a vágott rugó, illetve Ladát egyébként sem célszerű ültetni. Az első futómű geometriája olyan, hogy ültetés hatására kanyarban rosszabb lesz, kis emeléssel viszont sokkal stabilabb. Tudom, ez meglepőnek hangzik, de hidd el, hogy így van. Nem megyek bele az elméletbe, nincs most annyi időm. Rugókovácshoz viheted a rugókat, ha akarod, ő annyit tud vele kezdeni, hogy ha nagyon ki van fáradva a rugó, akkor visszahúzza a gyári terheletlen hosszra, illetve kicsit megedzi az anyagot, hogy újra rugalmas legyen. De sokat ő sem tud vele tenni.

Sperrdiffit apróhirdetési oldalakon érdemes keresgélni: a zsiguli.hu oldalon is kínálnak néha, a racing-bazáron is feltűnik egyszer-egyszer. Az egyszerű, olcsó Colotti jó választásnak tűnik, de nem valami hosszú életű, a lamellás sperrdiffi drágább, de tovább is tart. Ezzel is az van, mint az ikerkarbival és az 50-es kipufogóval: a gyári 75 lóerőhöz, városban jönni-menni tök felesleges. Ha csapatni akarsz vele, ahhoz jól jön.

A fék érdekes téma Ladán: nem valami hatékony és a gyári elemekből nem is lehet sokat kihozni. Valamikor a Master Sportnak volt csereszabatos, de jobb hatásfokú fékbetétje, ez kicsit dobott a fékhatáson. De számtalan irányban lehet elindulni. A legegyszerűbb talán, ha hátra tárcsaféket szerelsz: ez is dob a fékhatáson és (a többi megoldáshoz képest) egyszerűen megvalósítható. Lepapírozni szép dolog, illetve a kézifék is problémás. A nagy Polski hátsó nyergeiben van hely kéziféknek, de nem könnyű jól beállítani, a hidrós kézifék pedig egyszerűbb, de ha jól tudom, az NKH nem engedélyezi a közúti használatot. Ennek utána kell nézni.

Az első tárcsával nem sokat tudsz kezdeni: lehet furkálni, porkivetőt marni rá, ez azért jó, mert utána hülye hangja lesz és gyorsabban eszi a betétet. De a fékhatás nem sokkal javul. Lehet cserélni nagyobbra is engedélyezés után, de ahhoz új felni is kell, mert a gyári 13-asban a gyári tárcsánál nagyobb fékszerkezet nem fér el.És ez csak a legkisebb gond vele: bár Fiat-alapú az autó, az első futómű környékét épp annyira tervezték át az olaszok, hogy a korszak egyetlen, amúgy a 124-essel rokon Fiatjának az alkatrészei se legyenek jók hozzá. Vagyis hiába volt később szép családfája a 124-esnek, azoknak a fékjeit nem lehet ráerőlködni fúrás-faragás nélkül.

Ki ne felejtsem: kartervédőt használhatsz utcán. Bár ha nem ülteted, nagy szükség nem lesz rá, mert olyan a hasmagasság, hogy nem koppan le a karter. Csapatásnál, amatőr ralinál jön jól.

2014. ápr. 24. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

#1-es kösz a linket, körülnéztem és láttam jó dolgokat. :)


#2-es:

Az a helyzet, hogy pont csapatásra akarok használni a kocsit, ezért gondoltam a sperr difire. A kipufogó pedig csak a hang hatás miatt :)


Hát ha azt mondod, hogy az ikerkarbi fölösleges, akkor azt valószínűleg hanyagolom.

A zsiguli.hu-n találtam egy jó leírást a futóműre meg a hátsó tárcsa fékre. Azokat majd megcsinálom, azt megyek a hegyekbe "rallyzni" :)

Köszi a válaszokat.

2014. ápr. 24. 15:38
 4/4 anonim válasza:
Én előbb lekönnyíteném a motort,(főtengely lendkerék stb.) aztán jöhet a futómű meg sperr difi, az ilyen széria motorokhoz bőven elég egy ezerkettes egybenyitós karbi, nekem 50 es egydobos kipufogó van a ladámon egyáltalán nem hangos, utastérbe is elfogadható a hangja, ha tartod egy bizonyos fordulaton a kocsit a hangja sem az a nagy ordítós de ha nyomod neki akkor elég jó hangja van, ez bőven elég utcára. de ha valami hangosat akarsz, 60 as janó rendszer, vagy ha janó nem tetszik akkor dobnak teszel rá egy hangolható proexet, vagy valami proex utánzatot, Ja és egy jó R4-es R5-ös váltó is elfér mellé.
2014. ápr. 28. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!