Miért van az, hogy egy kocsi elindul kuplunggal, a másikat
pedig kell gázolni?
Figyelt kérdés
Ez esetben egy 1.9es VW Golf 4-esről beszélek,beteszem egyesbe,engedem a kuplungot és visz is,nem kell gázolni még emelkedőn sem,ugyan ez van,ha emelkedőn egyessel megyek felfele és leveszem a lábam a gázról a kocsi megy magától felfele.(ez az oktatóm kocsija volt,szóval iskolás autó).Ugyan ezt próbáltam Vw Bora-val szintén 1.9 diesel,de itt kelett gázolni,másképp fulladt le, szintén próbáltam vw Touran-nal és Dacia Logannal,habár az utóbbi már csak egy 1500-as Diesel volt.
Nyomatéktól függ. Ha az alapjárati nyomaték elég erős akkor megy gáz nélkül is.
2014. ápr. 19. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 A kérdező kommentje:
Honnan tudem én azt,hogy melyik autónak mennyi a forgatónyomatéka?
2014. ápr. 19. 21:29
3/11 anonim válasza:
Sokban függ az alapjárattól is. Ha nagyon alacsony az alapjárat 6-700 akkor az épp arra elég hogy ne álljon le az autó. Tehát a terhelést már nem bírja. De ha 800 körüli akkor már könnyebben bírja a terhelést. De ahogy írták a nyomaték is lényeges. Volt szerencsém eddig legalább 6 autót kipróbálni. Ford puttonyos 1.9 alapjáraton gáz nélkül nagyon gyorsan indult, sajátunk a daewo kalos 1.4-es is könnyedén elindul alapjáraton, pedig 700-750 körüli a fordulata. Peugeot 306 viszont nehezebben ment. Épphogy nem fulladt le. Pedig ott is ugyan annyi volt az alapjárat. Passat 1.9-nek se kellett gáz. stb stb:D
2014. ápr. 19. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
Nekem a Golf 5 1.9-es PD TDI-vel szintén nagyon fulladós volt, tudtommal ez ennek a motornak a jellegzetessége...de persze attól is függ, hogy mekkora nyomaték kell az induláshoz...sík terepen könnyebb elindulni, mint enyhe emelkedőn mondjuk. :)
2014. ápr. 20. 01:21
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
Ha az előtöltés nem jól van beállítva, az is okozhat fulladást, de van, hogy gyári értéken is fulladoznak dízelek. Vannak pörgősebb dízelek is, meg vannak nagyon lomhák is. A pörgősek fulladoznak kis fordulaton, de nagy fordulaton mennek mint a golyó.
Nem lehet egységes véleményt mondani róluk, a gyártók sokmindennel próbálkoznak, vannak, amikkel befürödnek, mert nem túl tartós motorokat csinálnak.
2014. ápr. 20. 06:17
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 anonim válasza:
Ha elég türelmes vagy és óvatosan engeded a kuplungot, a legtöbb autóval sík úton el lehet indulni alapjáraton. Én pl 1.2-es Ladával is simán elindulok gázadás nélkül.
Persze vannak forgalmi helyzetek, amikor nem biztos hogy ezt mások is tolerálják. Sőt, általában ha már piros-sárgánál nem lövök ki padlógázzal akkor nyomja mögöttem a dudát a sok barom.
Egyébként meg Citroen Jumpynál azt is megszoktam csinálni, hogy felváltok 6.-ig és gázadás nélkül elviszi az autót alapjáraton 35-40 körüli sebességgel. :)
2014. ápr. 21. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 anonim válasza:
Nekem Clio1 1.9d van az úgy is elindul alapjáraton,ha oldalra lecsúsztatom a lábam a kuplungról.Egyépként ezer meg eggy dologtól függ.Leginkább,hogy az autónak az alapjárati fordulatán mennyi nyomaték van,de függ még ákár lendkerék méretétől(sújától),a motor elektronikától stb... a fiat bravo 1.6 benzines is elindul alapjáratról.Ott meg az elektronika szól bele.
2014. ápr. 22. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 anonim válasza:
Én autóm kb. (azért kb mert 0-1000 a különbség) 400-500 az alapjárat. És nem is szenved ha 20-nál berakom hármasba.
2014. máj. 4. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 anonim válasza:
Nyomatéktól is igen, de függ még az áttételezéstől, a motor lendítőtömegétől, a kocsi tömegétől, és attól hogy mennyire igyekszik az alapjárati fordulatszámot tartani a motorvezérlés, ugyanis ha óvatosan emeljük a kuplungot sebességben, de gázt nem adva, akkor ahogy a fordulatszám csökkenni kezd a motorvezérlés ezt észleli és kis gázadással igyekszik tartani az alapjáratot egy bizonyos fokig.
2014. máj. 4. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 anonim válasza:
Diesel motor eltud indulni a viszonylag nagy alapjárati nyomatéka miatt,benzines már nem ,főleg ha kisköbcentis.Nagy lökettérfogatú benzinesek már elindulnak (legalább 2000 ccm)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!