Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Első autónak BMW 520i?

Első autónak BMW 520i?

Figyelt kérdés

Úgy adódott, hogy most tudok venni egy kocsit magamnak a diákmunkából összeszedett pénzből.Idáig a szülők kocsiját használtam ami egy G Astra, azért annál kicsit jobbra vágyom.

A keret összesen másfél millió, ebből egy milliót szánnék a kocsira a maradék félből rendbe rakatnám.



2014. ápr. 18. 16:18
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat.Azért mielőtt megvenném átnézetem szervizbe,aztán én is átfutom.Azt gondolom hogy nem nyugdíjas házaspár használja őket hétvégente, de azért talán vannak használható darabok is.Meg fél millióból csak meg lehet normálisan csinálni, mivel nincs benne kettős tömegű lendkerék mert benzinesbe tudtommal nincs.

Nem kell nekem erősebb a 90 lovas Astrával is csináltam pár csekket szóval...áttérek a nyugis vezetésre szóval 150 ló egy ekkora kocsihoz nekem elég.

2014. ápr. 18. 18:10
 12/16 anonim ***** válasza:

"mivel nincs benne kettős tömegű lendkerék mert benzinesbe tudtommal nincs."

Erre azért ne vegyél mérget. Nagyon sok SZÍVÓ!! benzinesben is van kéttömegű lendkerék, turbósoknál már jó ideje alapnak számít. Nem tudom a BMW melyik benzinesnél kezdte belepakolni a kettős tömegűt a benzinesekben, de az E34-ekben is volt már az M52-es motorokhoz és ezzel szerelték 2001-ig az E39-eket.( google : 21 21 1223545 )

A fent leírt összegből meg kb ez jön ki árban.


Ha mindenképp ilyet akarsz, nem árt át tisztába tenni első körben a fogyasztás dolgot. Maga az autó üresen 25%-kal nehezebb, mint az Astra és majd kétszer olyan erős. ha nagypapásan jársz vele, akkor se számíts 9 liter alatti átlagra. Ez azt jelenti, hogy városban 11-13 liter/100km.


Valami BMW specifikus helyre vidd átnézetni, olyan helyre ahol értenek is hozzá.

Első körben szűrt ki a retkeket. A kasztni legyen makulátlan, egy lakatolás-fényezés csak extra szívás és nem is olcsó. Se törés, se horpadás, se rohadás. Utána a belseje következzen, ne legyen lelakva, legyilkolva, összebuz izva-tákolva. Ha bőröset veszel, akkor a bőr elég jól megmutatja hogy használták. Normális gazdinál az első 300-350 000km-en még nincs szétrepedve,kiszakadva, kikopva az ülés. A pedálgumi,váltószoknya cserélhető azzal nem érdemes foglalkozni, a bőrözött kormány ne legyen kikopva, kifényesedve. Minden elektromos kütyü működjön, az ablakoktól a CD tárig minden.

A szemrevételezéshez van a totalcarnak egy jó listája, érdemes azzal nekivágni:

[link]


Ha ezeken túl vagy és úgy tűnik, hogy az autó rendben van, na akkor keress egy BMWs műhelyt és viheted átnézetni a kocsit. Ha valami nem stimmel, akkor hagyd, mert ha a kül-beltérre nem adott/adtak az előző gazdik, akkor a többi is olyan lesz. A km óra állásával ne foglalkozz - kivéve ha végig vezetett szervízkönyes, azt talán érdemes leellenőriztetni. Ha stimmel akkor em kell nagy csodára számítani egy 10+ éves autónál, legfeljebb ad némi támpontot, hogy mit cseréltek ( ha tényleg cserélték.. ) nem túl rég, akkor talán annyival kevesebb nyűg lesz vele.


Ha megtakarított pénzből megy, akkor az automatát szerintem kerüld, bár egy automata felújítása sem drágább, mint egy komplett kuplung-lendkerék csere, de a kézi csak igénytelenebb valamivel.Bár a szívó benzinesnél tovább bírja a lendkerék, mint a dízeleknél, de ez sovány vigasz ha fél év után pont nálad kell cserélni. :D


Azért BMWshez vidd átnézetni, mert ő tudja mik a típushibák, mik szoktak gyakran meghalni, miket szoktak megtákolni. Legtöbbször a privát márkaspecifikus műhelyek ebben jobban állnak, mint a márkaszervizek. A motornál már nem kell a tökéletességre törekedned, ott úgy is ki derül, ha van valami kisebb gikszer, megmondják kb mennyibe fájna rendbe szedni, ezzel még alkudni is lehet. Egy kissé problémás motoros alkuképes, de nagyon jó állapotú még mindig olcsóbb a végén, mint egy kasztnizni és fényezni való bontószökevény jó motorral. Erre ne sajnáld a pénzt, egy komplett átvizsgálás kompresszióméréssel mindennel megvan mondjuk egy 20-asból. Egy szétgyilkolt, ukránnal hajtott nikasil blokk javítása később többe fog fájni.


Nem kell tartanod a külföldről behozottaktól sem. Ha szerencséd van ugyanazt a távot normális úton tette meg, mint egy hazai. Kevésbé lesz leharcolva a futómű és talán a beltérben is kevesebb zörgő jelenség található majd. Az óra tökmindegy mit mutat, úgy is mindegyik meg van tekerve, ami tényleg valósan igazoltan keveset (150 000km alatt )futott 520i még odakint is bőven 2 millió felett van így ne várd a csodát itthon 1 milláért. A nagyon olcsók mind lefingott hulladékok. Inkább legyen az órában valós 350-400 000km, mert akkor a fórumokon összeszedhető infókból tudod tervezni, hogy kb milyen kiadásokra számíts, mint egy ki tudja honnan visszatekert 170 000, aztán csodálkozol, hogy az életed ráköltöd egy "keveset futott" verdára.


Nézd meg a mobile-n a drágább E39-eket (6-7000 euro fölött ) és azok után indulj neki felderíteni a magyar piacot. Azok után talán nem fognak megtéveszteni az itthon kiglancolt agyonszilikonozott autók.


De szerintem legelőször nézd át mit kínál az internet, milyen lenne az ideális ( mondjuk háromszor annyiért, amennyit te szánsz rá ) és gondolkozz el, hogy megéri egyáltalán. Mert ha meg van, akkor fenn is kell tartani. Egy szép és jó autót ratyi gumik miatt butaság kihagyni. Csak épp 4 használható 16-os nyári gumi egy 100-as. Ha kell téli is az megint egy 100-as. Egy komplett vásárlás utáni szerviz (motor, váltó olaj, szűrők,fékfolyadék,hítővíz...) is költség. Gondolom ebben is 6 gyújtótrafó van, kimegy egy az is 5 jegyű..

Nem akarom nagyon túlmisztifikálni, de ha egy szép és igényes kocsit szeretnél, akkor annak vonzata van. Egy leharcolt öreg BMW csak a pénzt viszi meg amúgy ciki is. Szóval nem árt kétszer átgondolni.


Sok sikert.

2014. ápr. 18. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim válasza:
nekem 520 i-m van 97 es fullextrás igaz már koltottem ra de megéri és nekem is elsö autonak van és nem mondok le rola :) persze szervizelni kell mégis csak egy bmw ;)
2014. ápr. 19. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
Az biztos, hogy a helyedben egy E34 520i-t keresnék. Nekem ilyen van, igaz egy 524td, mert számít az alacsony fogyasztás, és bár ez "csak" 115lovas, de 2-esben bele tud nyomni az ülésbe, tehát van benne kakaó. Ami azt illeti, dízelről lebeszéllek, csak akkor vegyél, ha van melletted egy rendkívól tapasztalt ember, aki tudja mikor kell sarkonfordulni és elmenni. Ne vegyél E39-et, az már szerintem nem olyan jó, mint a 34. Egy a lényeg, megnézni sokat, sok helyen, én 10-et néztem meg, mire megtaláltam az enyémet. Ha kell segítség, privátot írhatsz nyugodtan.
2014. ápr. 20. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 desperadó válasza:

Egy,másfél mill.-ért szeretne venni a kérdező és 2005.évjáratú, céges,agyonhasznált autóval ijesztgetnek,aminek a javítási költsége annyi amennyit nem szégyell a szerelő!:)

Nem beszélve,hogy E60-at nem adnak ennyi pénzért és a javítási költségek sem egyeznek egy e39hez képest!

Kérdezőtől nem értem,minek akar 500 ezret rákölteni kezdésnek?

Másfélért kapsz olyat,amire nem kell talán költeni...

azt javaslom,ne 1 mill.-ért vegyél,hanem 1,5.-ért és kapsz egy szerethető e39.-et,nem pedig egy pénznyelő gépet 1 mill.-ért.....

Benzinest vegyél,2001.évjárattól és nem lesz gondod a javításokkal...

2014. jún. 2. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim válasza:

Tudom, hogy már rég nem aktuális a kérdés, de hátha 1-2 kíváncsi ember még olvassa.


Én egy 98-as 520i-t vettem első autónak, persze a kínálat legaljáról.

Magyar papírokkal 700-ban állt meg, de még rendesen szar volt.

Most 900e forintnál jár a költség lakatolással, 1-2 alkatrész és futóműelem cserével meg a kötelező szervizzel (szűrők, olajak).

Van benne 4 elektromos ablak, tetőablak, klíma, elektromos tükrök, tempomat, kényelmes ülések.

Soha nem fogom megbánni, hogy egy értelmes autót vettem elsőnek, nem pedig egy astra vagy golf szerű bádogszekeret.

150 ló tényleg nem sok a 1,5 tonnás kasztnihoz.

Viszont a fogyasztása egyáltalán nem problémás (mondjuk én városban nem használom).

Közúton 100-110 tempónál 6,8 - 7 liter.

Autópályán 140 tempónál 8 liter.


A lényeg, hogy szeresd a kocsid és tudd, hogy hol a helyed. Attól, hogy van egy majdnem 20 éves lefosott német import BMW-d, még nem leszel se jobb se több. Csupán csöppnyit kényelmesebb 1-1 hosszú utazás egy olyan autóban, ami fénykorában prémium volt.

2017. márc. 2. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!