Vettem egy F Astrát a napokban és vásárláskor nem tűnt fel hogy a hengerfej és a henger között egyik helyen egy kicsit szivárog a hűtővíz.Nem nagyon még a tartályba se kellett töltenem.Egy hengerfejtömítéssel meglehet oldani a problémát vagy érdemes egyáltalán cserélni/foglalkozni vele?Vagy okozhat komolyabb problémát is?
Hát azért ez összetett dolog. Egyrészt egy hengerfej tömítés csere nem is olyan egyszerű, (pl. vezérműszíj), másrészt ha kifele folyik akkor lehet, hogy befelé is, azaz keveredik az olajjal - érdemes a nívópálcát megnézni, ha fehéres trutyi van akkor tuti a gáz.. Illetve ha mondjuk megrottyant a motor akkor nem kizárt, hogy a hengerfej deformálódott és már nem sík, akkor ott síkba köszörülés esetleg, stb.stb.
Ha jót akarsz keress szerelőt mielőbb. Talán nem is véletlenül adták el neked a kocsit.
2014. ápr. 8. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
2/4 kata kata válasza:
"Hengerfejtömítéssel megoldható a probléma?" Igen! Ha csak a pakolás miatt ereszti a vizet és nem másért.
2014. ápr. 8. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
3/4 A kérdező kommentje:
Most cseréltem olajat meg vezérlést 2 napja akkor vettem észre a hengerfejnél.Az olajnak sötét barna színe volt az állaga átlagos folyékony nem volt darabos meg trutymós a víz is tiszta mert vízpumpát meg vezérlést is lecseréltem pedig pár kilométert azért mentem vele 5 nap alatt most is 100 km ert mentem persze már tiszta olajjal.Majd figyelem az olajat most szép tiszta,de ha enged a víz akkor hamar kiderül a baj gondolom.
Azon is gondolkoztam,hogy elviszem kompresszió mérésre.Abból elvileg kiderülhet ha valahol ereszt meg akkor a motor állapotáról is többet tudhatok meg dugattyú gyűrűk meg akkor mind a 4 henger állapotát megtudhatom.
2014. ápr. 8. 17:09
4/4 anonim válasza:
A hengerfejtömítés cserélésével, nagy valószínűséggel megoldódik a probléma. Hengerfejtömítés cseréje nem csak abból áll, hogy az új tömítést berakom és kész. Ehhez a művelethez úgy is meg kell bontani a fél motort. Ilyenkor a hengerfejet célszerű beadni egy gépműhelybe, és egy teljes felújítást kérni. Ki kell választani a megfelelő márkájú és vastagságú tömítést, új hengerfejcsavarok stb. Ha tovább hanyagoljuk a javítást, akkor egy szép napon fehéren füstöl a kipufogó. Párnap múlva a fehér füst mellé vizet is fog köpködni. Ezzel egy időben a kiegyenlítő tartályból fokozatosan elfolyik a hűtővíz. A hűtővíz a motorolajjal fog keveredni, de közben az égéstérbe is jut. Másfél, két hét után indítózás közben megakad a motor. Mert víz gyakorlatilag összenyomhatatlan, ez az a pont, amikor a motort tönkre lehet tenni. Hajtókar akár csak 0.1mm is meggörbül, nem csak hengerfejezni kell, ha nem a motort is fel lehet újítani. A hűtővíz keveredett a motorolajjal, és az olajszintmérő pálcán barnás fehéres, tejeskávéhoz hasonló trutyi van, akkor lehet motort mosni, olajt cserélni. 500 és 1000km között megint olaj csere. Olaj cserét legalább négyszer meg kell ismételni, az utolsó három olaj cserét motormosó nélkül.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!