Egy 75 lóerős Opel Corsa D-nél normális, hogy 65-70-el tud csak felmenni egy kábé 30-35 fokos emelkedőn?
A 35 fokos emelkedő durván soknak hangzik, a szabvány szerint ilyen meredeken nem is lehet utat építeni. Ha nem számoltam el, akkor "optimális esetben" max. a fele sebességgel tudna emelni a motor.
Egyébként ötösben nem nagy csoda hogy szenved, nem hegymászásra találták ki azt az áttételt.
Írtam, hogy kábé 30-35 fokos, lehet, csak 28 volt, nem volt nálam szögmérő. :)
Ami érdekelne, vajon egy A1-es ( B125 ) jogsiba tartozó motor hogy' teljesített volna optimális váltó-használat mellett? Ezek a 125-ösök jellemzően 70-80-as utazót tudnak, végsebességük meg 100-110 körül. Ha felmennék pl. a pécsi tévétoronyhoz, mennyi lenne a végsebességük?
Még a 28°-os emelkedő is egy igen meredek hegyi utcának számít. 5. sebességi fokozatban nem csoda hogy nem ment gyorsabban. Sőt szerintem már ez is jó értéknek számít.
Az érdi emelkedő ennél sokkal kevésbé meredek. Nekem a 101 lóerős Astrám simán fölmegy 5.-ben lassulás nélkül. Sőt ha odalépek neki egyből gyorsul. Igaz ez dízel, nyomaték az van benne bőven. De 28°-os emelkedőn biztos nem váltottam volna föl 5.-ig még ezzel sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!