Egy jó ideje már, hogy elkezdtem érdeklődni a kei car-ok iránt. Van-e ezeknek a kis csodabogaraknak valami találkozója Mo. -on, vagy jelent-e meg róluk valami komolyabb szakirodalom? (részletek lenn, minden érdekel)
Még kb. 12-13 éves lehettem, amikor az egyik haverom kölcsönadta a Gran Turismo 2-t. A legjobb autós játék volt, amit addig láttam (ma már a GT4 a kedvencem). Nem értettem, hogy miféle autók benne azok a kis minijárgányok, amik még egy Suzuki Swift-nél is kisebbek. (akkoriban még nem volt/nem láttam Mo.-on Altót). Volt köztük olyan, mint egy MX-5-ös mazda, csak kisebb, volt ami egy összenyomott Ignis-nek tűnt, de akkor nem nagyon foglalkoztatott. Aztán a GT4-ben, ahol kb. 800 verda van, még furábbak jöttek. Végre volt Nürburgring, és ott is ki tudtam próbálni néhányat. Rájöttem, hogy nem is rosszak ahhoz képest, hogy milyen csöppnyi motor van bennük. Aztán 1-2 éve (talán a Totalcar.hu-n) olvastam egy cikket egy Subaru 360-ról, és egy japánban élő magyarról, aki a fél világot átszelte vele, tegnap meg a YouTube-on találtam egy videót, ahol a hapsi még légkondit is beépített egy Honda Life-ba. Az újabb típusok már ugyanolyan felszereltek, mint a normál autók, és van belőlük verseny, kisbusz, vagy sportos kei car is. A Wikipédián olvasgattam róla, és megdöbbentett, hogym ilyen picik is ezek valójában. A 90-es években már eléggé kitolták a kategória határait, de pl. a magyar Suzuki Alto is épp, hogy belefér, ráadásul a mienk az a "nyújtott" változat, mert az eredeti még annál is rövidebb. Több ismerősnek is van Altója, ültem bennük többször, de még az anyósülésen is épphogy elfértem, pedig épphogy megvagyok 170 centi és 78 kiló. Egy Mazda Carol-ban pl. hogy férnek el négyen? Elképesztő. Érdekes módon a nagyautók is tetszenek, Q7, RAM, 7-es BMW, S-es MErci, stb. Jelenleg egy kombi W210-esem van, és bár nagyon szeretem, egy kisvárosban élek, és néha igencsak vigyázni kell, hogy elférjek, talán ezért kattantam rá a kei-car-okra, mert városon belül nagyon praktikusak lehetnek.
Aki tud valami jó weboldalt, könyvet, stb. a témában, az írjon! Ha esetleg van valami kei car-os klub, múzeum, gyűjtemény, találkozó, rendezvény, stb. lenne a közelben, annak nagyon örülnék.
Nem értem, miért csak japánban terjedtek el, pedig Magyarországon is tök praktikus lenne. Lehetne államilag támogatni őket, hiszen alig fogyasztanak, de akár elektromos változatok is jók lennének, vagy nagyon pici dízellel. Fényévekkel jobbak, mint a mopedautók, és most már 63 lovasak is lehetnek, az meg azért városba több, mint elég (55 lovas C Corsával jártam évekig, és városban az is fürge volt, pedig a kei-ekhez képest az egy tank). Japánban is kedvezménys adók vannak rá, itt is lehetne. Az árat belőnék 1 és 3 millió közé, szerintem lenne rá igény. Pont az volt a cél Japánban is, hogy a 2. VH után a szegényebbek is autóhoz jussanak.
Mi a véleményetek a kei car-okról? Akinek van tapasztalata velük, meséljen!
Jó dolgok ezek a kis miniautók, én is most vadászok valami ritkábbra. De sajnos Magyarországon elég szegényes a japán autók felhozatala. Pedig ha tudnák mit hagynak ki az emberek.. :-)
A régi japán autók pedig mint a fehér holló, olyan ritkák sajnos. Akinek pedig van, az meg nem akarja eladni.
(Nekem szerencsémre sikerült ráakadnom egy 35 év fölötti ritka veteránra)
Fórumot, klubbot, ezért nem is fogsz találni, csak külföldit.
És hogy miért nem terjedtek el? Mert a nagy részük csak belpiacra került/kerül, ráadásul amikor ezek készültek, Magyarországon nagyban építették a szocializmust.
Itt a Trabant és a Polski 126 volt a kei car.
Az írásod végét bevallom, kicsit megmosolyogtam, mikor a magyar adórendszert hasonlítod a japánhoz. Tök jó lenne az biztos, olcsó közlekedési eszközök, csak egy dolog hibázik:
Az államnak itt nem ez az érdeke.
Nem az a lényeg, hogy az embereknek könnyebben lehessen boldogulni, kizárólag az a lényeg, hogy a kasszába minél több pénz folyjon be. Ezek pedig keveset fogyasztanak, és nem lehet rájuk sok súlyadót meg átírási költséget beszedni. Sőt, gyorshajtani is elég nehéz velük. De ez egy másik történet.
Egy fontos dolgot elfelejtettem amiért nem terjedtek el. Az emberek. Egy ilyennel nem lehet "villantani". Nem nagyon lenne rá kereslet. Az átlag magyar ember Mondeot, meg 5-ös BMW-t venne 1000-es 3 hengeres motorral, hogy lássák, milyen szép nagy autója van.
A motorházba meg senki nem lát be úgyse.
Van akinek biztos furcsa, nekem nem, én is szeretek mindenféle autót. Ha most tehetném, már holnap mennék megvenni valami 50-60-as évek beli V8-at.
Emellett ott a japán autók iránti szeretetem is.
Az előző hsz-ben nem a nagy autókat szóltam le, hanem hogy az átlag ember mutatós, nagy értékű, luxus autót akar, és még azt is elvárja, hogy termelje az autó a benzint is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!