Megeri beletenni a 4. Sebessget a simsonba vagy inkabb gyari 4 sebesseges bllokkal szerelt simsont vegyek?
Akarod terepen használni, vagy akarod később tuningolni? Ha nem, akkor felesleges a 4 sebességes blokk. Egyébként egy utólag, gyári alkatrészekből összeszerelt 4-es váltó pont ugyan olyan jó mint a gyári.
(Üdvözlettel egy 4 sebességes Simson tulajdonosa, akinek volt már 3 sebességes is)
Az utólagos beépített 4. sebesség nem ugyanaz mint a gyári...
A 3 sebességes váltó 3. fokozata ugyanaz mint a gyári 4 sebességes váltó 4. fokozata, csak a rövidebb fokozatok között kisebb a "lyuk" mint a 3-asban. Az utólagos 4.-et hosszító áttételnek is hívják, ugyanolyan marad az 1-2-3 fokozat, csak hozzádobnak 4.-nek egy még hosszabbat. Gyári motorba nem sok értelme van, tuning gépekbe viszont nagyon sok. Nekem a 70-es 4 felömlős 95-öt ment vele, 17-es lánckerékkel párosítva.
2.
A hosszú 4-est most hadjuk, az még tuning motoron is egy elcseszett karakterisztikát ad.
Ha vesz bontásból egy 4 sebességes váltót mindenestől és berakja a 3 sebességes helyére, az ugyan olyan lesz, mint ha gyárilag 4 sebességes lenne.
A 4 sebességes váltó 2. fokozata rövidebb, a 3. pedig hosszabb, mint a 3 sebességes másofik fokozata. Az 1. egyforma mindkettőben. A 4. ugyan az mint a 3 sebességesben a 3.
Röviden a 3 sebességes 2. fokozata van ketté osztva egy rövidebb és egy hosszabb fokozatra.
Egyesnél és 4.-nél a pont, a második zöldségeket mond.
Én 10 éve járok napi szinten különböző Simsonokkal, párat már raktam is össze, vagy 4 éve egy 70-es 4F darabot hajtok...
Tessék hülye gyerek, a cikk is zöldségeket beszél? Lap alján megtalálod az áttételek.
A gyári 3-as és a gyári 4-es váltó első és utolsó fokozata UGYANAZ. 10/44 és 22/34, csak a köztes fokozat/ok vannak jobban elosztva, így nincs akkora "lyuk" a 4-es váltóban, de a végsebesség egyező fordulatszámon UGYANAZ.
Nézz utána mielőtt beledumálsz idiótaságokat...
4 évig simsonoztam, volt s50-es, 51n-es 3 sebis, 51b 4 sebis enduro, 70/4f "gyorsító" 4-es váltóval, csak tudom milyen a váltó kiosztása, 12-13-14-15-16-17-es lánckerekekkel. Nem mindenki viszi szerelőhöz a motorját ha valamit javítani kell rajta, hanem megoldja maga és nem csak a gép előtt szakérti a dolgokat...
Na tisztázzuk! Te ezt írtad: "Az utólagos beépített 4. sebesség nem ugyanaz mint a gyári.."
Én pedig ezt: " 3 sebességes váltó 3. fokozata ugyanaz mint a gyári 4 sebességes váltó 4. fokozata, "
Az 1. egyforma mindkettőben. A 4. ugyan az mint a 3 sebességesben a 3.
Röviden a 3 sebességes 2. fokozata van ketté osztva egy rövidebb és egy hosszabb fokozatra.
Vagyis ugyan azt írtam mint te a legutóbbi hozzászólásodban. "A gyári 3-as és a gyári 4-es váltó első és utolsó fokozata UGYANAZ."
Az hogy nem bírod értelmezni, az már a te bajod, de nem kéne itt hőbörögve leírni ugyan azt amit én, csak átfogalmazva.
"4 évig simsonoztam, volt s50-es, 51n-es 3 sebis, 51b 4 sebis enduro, 70/4f "gyorsító" 4-es váltóval, csak tudom milyen a váltó kiosztása, 12-13-14-15-16-17-es lánckerekekkel. Nem mindenki viszi szerelőhöz a motorját ha valamit javítani kell rajta, hanem megoldja maga és nem csak a gép előtt szakérti a dolgokat... "
Hogy beszálljak a versenybe: Nekem jelenleg van egy S51 Enduróm 4 (sebességes) és egy S50-em. De ezeken kívül volt még 2 darab Schwalbem is, egy turbó hűtéses és egy S51 blokkos (3 sebességes) is. Én sem hordom/hordtam őket szerelőhöz, mindet én javítottam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!