307 SW 2. 0 HDi-n mit érdemes tuningolni?
Legfőképp motorikusan szeretném. Ez a 90 lóerős változat.
Motoroptimalizációra gondoltam első körön (chipelés).
Azon kívül lehet még valamit? Kompresszió növelés vagy hasonló létezik?
Ha jól sejtem, ez a 90 lova csoda ez 8 szelepes HDI sima turbóval. A 16 szelepes változó geometriás turbóval volt 136 lovas.
Akkor turbó csere, hengerfej csere, ecu csere, vezérlés csere. Ez sok sok forintba fog kerülni. Egyszerűbb eladni és venni egy 136 lovas HDI-t.
kompresszor??? na olyan HDi-t en meg nem lattam pedig volt nekem 1.4, 1.6, 2.0-as es mind turbos volt...na mindegy...
nem irtal osszeget hogy mia hatar...
Eloszor chip tuning, utana egy pbox de ezzel mar ugy fog vilagitani a motor kontrol lampad mint a karacsonyfa es olyan uzemanyag nyomast csinal hogy a nagynyomasud nem fogja szeretni de prutalt fog tudni az auto, a harmadik pedig egy telibe nyitott kipufogo a turbotol egy atmenos vegdobbal...ezzel elerheted szerintem 140-150 le gondnelkul...
Bar en a pbox ot kihagynam es akkor nincs annyira csucsrajaratva az uzemanyagrendszer...
Masba jobban nem nyulnek bele mert az mar annyipenz hogy egyszerubb venni egy fiatalabb erosebbet...
Már csináltam pár HDI-t, de egyik sem volt kompresszoros. Gyárilag mind turbós.
Ez már egymodern dízel, egy chipelés sokat tud dobniy teljesítményén.
Én elhiszem, hogy egy sima chippelés sokat tud dobni a teljesítményen. De akkor a gyártó az erősebb motorokat miért teljesen más műszaki megoldásokkal gyártotta le?
Ha meg nem tud ennyit húzni rajta chippel, akkor szerintem 10-20 lóerőkért teljesen felesleges kifizetni 50-150 000-ret.
Akkor rosszul tudtam, azt hittem kompresszoros.
Elvileg egy chiptuninggal a következőket érhetném el:
Teljesítmény: 90-->120 LE
Nyomaték: 205-->275 Nm
5.
Mert a gyártónak megvan kötve a keze a környezetvédelmi normák miatt.
Irónia: on
Utólag kit érdekel hogy füstöl, mint egy mozdony?
Volt 406-osunk a 110LE HDi-ből, 2000-es évjárat, az ugyanez a motor, csak van rajta intercooler.
Chippelve tudott 135LE-t fékpadon, és 380Nm-t, utóbbit 1750-en. 6,5 litert kért általában, ment, mint a távirat, több, mint 150 ezret mentünk vele, majd hátulról gazdasági totálkárra törték.
Szóval javaslom, hogy chippeld meg, 120LE, és 300Nm szerintem nem irreális, max veszel egy intercoolert hozzá, az segít. Motorélettartam nem fog csökkenni, többet is max néhány decivel fog enni.
A miénkben 400 ezer felett volt, amikor eladtuk, olajat nem evett, pöccre indult, szép hangja volt, jól ment, ezek a motorok mechanikusan (kettőstömegű borzalmat és nagynyomású rendszert nem figyelembe véve) meglehetősen tartós darabok, de jó olaj kell bele, és hidegen nem szabad nyomni neki, akkor nem lesz baja. Mi Castrol Magnatec Diesel 10W40 olajat használtunk, 15 ezrenként cserélve, előtte Valvoline TopGardot, szintén 10W40-est.
Énis úgy hallottam, és nem csak a hirdető marketingszövegeként, hogy a fogyasztás chip után inkább csak azért nő meg, mert nehezebb lesz az ember lába.
Intercooler micsoda, és mennyibe fáj?
btw nekünk is volt egy 406-osunk, 1.8 hdi-vel, nagyon szerettem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!