Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » "93-as Niva alapból négy...

"93-as Niva alapból négy kerekes vagy sem?

Figyelt kérdés
Van ugye 3 váltókar, sebesseég, felező és a harmadik ami szerintem a 4kerék meghajtást kapcsolja. De ha bekapcsolom, kigyullad a sárga lámpa a műszerfalon, ami a diffizát lámpája lenne. Vagy nem?
2009. dec. 17. 21:59
 1/5 anonim ***** válasza:
A Nivák mind állandó összkerékhajtással készülnek, három differenciálművel. A nagy, hosszú kar a sebességváltóé, a másik kettő a felezőé (terepváltó) és a középső differenciálzáré. Hogy melyik melyik, arra pontosan nem emlékszem.
2009. dec. 17. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Nem csak a Niva 4x4 tipusok ? A szobanforgo 2121 tipusu.
2009. dec. 17. 22:40
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

A VAZ 2121-et leánykori nevén Lada Nivának hívták. 1600-as motorral, állandó összkerékhajtással forgalmazták és forgalmazzák a mai napig is. A hátsó sárvédőn található kis típustáblákon általában a "4x4" felirat szerepelt, ami épp ezt jelezte. Manapság a típust (pontosabban annak átdolgozott, 21214 jelzésű változatát) Lada 4x4 néven forglamazzák, mert a Niva név az itthon nem árult, Chevrolet-alapú díszterepjáró sajátja.

Egyébként pedig az oroszok régen és most is elég erősen alkalmazták az építőszekrény-elvet. Ennek szellemébe pedig nem fért bele, hogy egy típus alá két különböző hatjásláncot építsenek be.

De ha nem hiszed el, hogy tényleg így van, nézz be az autó alá! A motort felismered, mögé van csavarozva a váltó, mögötte és mellette a terepváltó, ebből két kardántengely lép ki: egy előre, egy hátra. Megemelt állapotban, bekapcsolt sebességfokozatnál mindkét tengelynek forognia kell. Ha nem forog, akkor valami nagyon el van rontva az autón...

2009. dec. 17. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Sajnos igen, tehát nem kapcsolható ki pl. nyáron , ha nem terepen mégy, ez pedig sok-sok plusz benzin fogyasztást jelent.

Nekem van egy szerelő haverom, aki nyárra kiszerel valamit, és 2 óra alatt két kerék hajtású lesz, ez minimum 2 liter megtakarítás 100km.-en ami 600Ft/100km. Havi 8000km futásnál 8 hónap alatt, 600X80X8=288ezer Ft, ebből 8 ezer a ki és vissza szerelés, így is marad 280eFt.

2009. dec. 18. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Ez baromi jó ötlet, mert tkp. november, december és jan.+febr. az az idő amikor kell az összkerék hajtás, ha nem erdész, vagy favágó, vagy vadász az ember.
2009. dec. 18. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!