"93-as Niva alapból négy kerekes vagy sem?










A VAZ 2121-et leánykori nevén Lada Nivának hívták. 1600-as motorral, állandó összkerékhajtással forgalmazták és forgalmazzák a mai napig is. A hátsó sárvédőn található kis típustáblákon általában a "4x4" felirat szerepelt, ami épp ezt jelezte. Manapság a típust (pontosabban annak átdolgozott, 21214 jelzésű változatát) Lada 4x4 néven forglamazzák, mert a Niva név az itthon nem árult, Chevrolet-alapú díszterepjáró sajátja.
Egyébként pedig az oroszok régen és most is elég erősen alkalmazták az építőszekrény-elvet. Ennek szellemébe pedig nem fért bele, hogy egy típus alá két különböző hatjásláncot építsenek be.
De ha nem hiszed el, hogy tényleg így van, nézz be az autó alá! A motort felismered, mögé van csavarozva a váltó, mögötte és mellette a terepváltó, ebből két kardántengely lép ki: egy előre, egy hátra. Megemelt állapotban, bekapcsolt sebességfokozatnál mindkét tengelynek forognia kell. Ha nem forog, akkor valami nagyon el van rontva az autón...





Sajnos igen, tehát nem kapcsolható ki pl. nyáron , ha nem terepen mégy, ez pedig sok-sok plusz benzin fogyasztást jelent.
Nekem van egy szerelő haverom, aki nyárra kiszerel valamit, és 2 óra alatt két kerék hajtású lesz, ez minimum 2 liter megtakarítás 100km.-en ami 600Ft/100km. Havi 8000km futásnál 8 hónap alatt, 600X80X8=288ezer Ft, ebből 8 ezer a ki és vissza szerelés, így is marad 280eFt.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!