Karburátor visszadurrog-miért?
szegény keverék is ok lehet
ill a gyorsításnál nem fecskendez be benzint
ha ilyen típus,mert azt nem írtad milyen gépről van szó
Vagy az előgyújtás nem megfelelő, vagy túl szegény a keverék. Ha a gyorsítószivattyú nem működik jól, akkor gázadásra megtorpan, majd rettenetes lövöldözés kíséretében gyorsuk, ha a szivattyú jó, de általánosságban szegény a keverék, akkor gázadásra meglódul (a gyorsítótól elég benzint kap), aztán durrog.
Az előgyújtásnál is lehet probléma a túl kicsi alapelőgyújtás, de akár az is lehet, hogy a vákuumos előgyújtás-szabályzód adta be a kulcsot, terhelés hatására nem növeli az előgyújtást. De sokat segítene, ha írnál egy autótípust.
Weber lic. a karbi,elektronikus gyújtás,vákumos előgyújtás szabályzóval. Gyorsításkor jelentkezik ez a hangjelenség,kicsit megtorpan,majd húz.
Legalább is így volt tegnapig,ma sajnos már el sem indult.
Jó tippek amiket írtak a fentiek. Talán még pár ötlet lehet hogy segít.
Nézd meg a gyertyákat, ha szinte fehéres akkor elképzelhető hogy kevés anyagot kap. Ha valamelyik meg olajos ot lehet hogy nem jó a gyertya, gyertyapipa, kábel, vagy a gyújtás elosztó fedelében a szegmens. Lehet hogy valamelyiket cserélni kell, lehet hogy elvannak már égve pll gyújtás elosztó fedélbe a szegmensek. Vagy elkopott a szén középen ami a rotorral érintkezik vagy a rotor vége ami a szegmensekkel van kapcsolatban. Vagy a vákumos előgyújtás szabályzó, ha beindul esetleg akkor letudod ellenőrizni, ha lehúzod róla a csövet és a motor nem reagál semmit, mondjuk terheléskor akkor valószínű hogy az lehet a gond.
Lehet hogy AC pumpa, vagy dugulás a tank és az AC közti csőben, vagy benzinszűrő.
Ha leveszed az AC-ról a csövet és picit rá indítózól annak 1 méter magasba fel kell hogy nyomja a benzint. Ha nem tudja, akkor lehet hogy dugulás (csőben) vagy AC-ba a membrán szakadt.
A karbi és az AC közti csövet is nézd meg, utána elméletileg a karbiban is van egy szűrő pont ott ahol a benzincső csatlakozik és talán egy 19-es kulcsal tudod kihajtani és látod a pici szűrőt.
(de ez nem biztos mert nem ismerem pontosan a típust) ha idáig minden OK akkor vedd le a levegőszűrőt és a karbinál mozgasd a gázt, elméletileg látnod kéne ahogy a kis fúvóka befecskendezi a benzint. Ha nem akkor ennek a membránja szakadt lehet.
És nézd meg a szivatónak a pillangószelepjét is annak teljesen függőlegesben kell állnia.
Én még kipucolnám az egész karburátort és megnézném a benzinszintet is és minden tömítést ahol esetleg fars levegőt szívhat vagy elmehet a benzin.
Vagy még komppressziót is érdemes lehet méretni, ha gyenge valamelyik hengernél, elképzelhető hogy, kopott a henger és persze a gyűrűk, de az is elképzelhető hogy valamelyik szelep megégett és ez miatt pl ha a szívó akkor visszanyomja a nyomást a szívócsövön keresztűl a karbiba. Hasonló tünet mint a nagy előgyújtás. Most hirtelen ennyi ugrott be :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!