Mitől éghet meg a fékbetét? Milyen vezetési stílus vagy körülmények vezethetnek ahhoz, hogy a kocsi fékbetétje megégjen?
Figyelt kérdés
Vettem egy használt autót, 30 ezer km van benne. Nem sokkal később, hogy megvettem észrevettem,hogy fékezéskor csikorgó és egyben egy érdekes súrlódó hangot ad ki az autó.Amikor tesztelni vittem nem mentem vele sokat és elég nagy volt a zaj a közúton akkor nem hallottam ezt a furcsa hangot.Gumissal megnézettem a fékbetéteket, mivel először kopott fékbetétre gyanakodtam.Megállapítottuk hogy a fékbetét megfelelő vastagságú volt és a féktárcsa picit rozsdás volt. Arra fogtuk a dolgot, hogy biztos a rozsda miatt csikorog és majd hamar lekopik és megszűnik ez a hang fékezéskor. Eltelt egy hónap, elvittem a szerelőhöz és kiderült hogy megvolt égve a fékbetét és a féktárcsa eldeformálódott az üveges fékbetét miatt.Persze egyből új fékbetétet kapott a kocsi és a féktárcsa meg fel lett szabályozva - ahogy azt szokták mondani-. Azóta is azon gondolkozom, hogy szegény kocsit hogyan vezethette az előző tulajdonosa hogy így tönkrementek a fékbetéteket... Nektek milyen ötletetek van?2014. márc. 26. 17:10
1/5 anonim válasza:
kb így, vagy hegyen lakott:
padlógáz - fék - padlógáz - fék - padlógáz - fék - padlógáz - fék - padlógáz - fék - padlógáz - fék - padlógáz - fék - padlógáz - fék - padlógáz - fék - padlógáz - fék -
2/5 anonim válasza:
Vagy a fékpedálon pihentette a lábát, ez a tipikus másik ok, mikor folyamatosan fékezget, és felmelegszik a rendszer...
3/5 A kérdező kommentje:
és ha valaki vasalja a féket akkor más alkatrészben is okozhat kárt (fékbetétet és a féktárcsát leszámítva)?
2014. márc. 27. 10:00
4/5 anonim válasza:
Gumi, futómű elemek, utóbbin nem annyira mutatható ki, csak az élettartama csökken valamelyest.
5/5 A kérdező kommentje:
Az első gumik valóban jóval kopottabbak voltak mint a hátsó kettő (azóta lecseréltem télire a gumikat). Amikor meséltem utólag a gumisnak, hogy mi történt a fékekkel valójában és elkezdtem párhuzamot vonni az első két gumiabroncs kopott állapotával akkor azt mondta , hogy akkor is egyenletesen kellett volna kopnia a gumiknak ha tényleg sokat fékezgetett az illető.A gumis szerint elhanyagolt nyomás beállítás az oka annak, hogy az első két gumi láthatóan kopottabbak mint a hátsó kettő. Futóműben nem érzek (szerencsére) problémát, bár tudom hogy ezt nagyon pontos eszközökkel szokták mérni és beállítani.
2014. márc. 27. 12:56
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!