Az motor olaj a nivó pálca alapján a maximum fölött van 2 cm-el minimum, és ez a szervízben az olajcsere után mértem. Azt mondták 4 liter kell bele de így meg a max fölött van jóval, most mit csináljak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
ha max fölött van az nem jó. a min és max között általában 1 liternyi a különbség ami szerintem eléggé tág határt add meg. Tessék pontosan ez a kettő közé tenni a szintet mert ha több akkor kinyomja valamelyik szimeringet aminek jelentősen többe kerül a javítása/javíttatása mint leengedni 2dl olajat. nem szabad úgy hagyni.
ha úgy hagyod akkor vagy a vezérlés oldali szim. vagy a váltó oldali szim. fossa el magát. tessék beállítani azt a szintet mert ez a legolcsóbb megoldás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyetértek az előttem íróval. A szimeringek fogják kárát látni előbb utóbb.
Vidd vissza a szervizbe és reklamálj!
Vagy engedj le belőle magad! Ha nem férsz hozzá, (az én autóm pl olyan hogy csak csápos emelővel megemelve cserélhető az olaj, aknán nem), akkor a nívópálca helyéről egy vékony tiszta olajálló tömlővel is le lehet szívni belőle.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Lidl-ben neha kapni olajszivattyut, ahoz van tömlő csak az akksira racsatlakoztatod.
Szervizben nem cserelnek olajat, max a felet leengedik es felöntik.
Nekem is 3 dl többet öntöttek igaz csak 5000 km -ert jartam ra eddig. Megvettem a szivattyut es lehuztam a 3 dl töbletet de olyan fekete az olaj, hogy az csak na. Nemsokara viszem az ujabb eves szervizre a jotallas véget de utana itthon lecserelem magamnak ujbol.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én vettem ilyet a Lidl-ben sz*r, ledugom bekapcsolom kb feléig felszivja és ott megáll nem sziv tovább ott áll az olaj a tömlő felénél.
Bóvli.
Vagy márkásabb kell, vagy kézi pumpálós.
Én itthon csinálom pont azért mert szervizbe nembízok. Én meg reggel kitekerem és egy félnapot tud lecsepegni, így kijön amennyi csak tud.
Egyébként nekem több infó alapján is kerek 5 Liter kell bele, feltelt olajszűrővel. Így lenne maxon.
Na elsőre beleöntöttem 4,8 litert, elinditottam, hogy beálljon a szint, aztán meg minimumon volt így ráöntöttem a maradék 2 dl-t így felment a nívón pont félig a szint. Mondom hát jó, 5 liter benne van de csak félig van a nívón a min és max közt.
Utánna mentem egy próbakört, hogy megnézzem melegen a hígabb meleg olaj nem e kezd szivárogni 30 km mentem kb. Ezután hazajöttem leállítottam és ekkor meg már maxon volt sőt, egy kb hajszálnyival felette.
Szóval érdekes ez. Végig vizszintesen állt.
Talán az utolsó a valós adat, tekintve, hogy az 5 literből lehet 4,9 jön le mert sok helyen mindig ott marad az olaj, csapágyakba, olajzócsövekbe meg vezérműtengelyeknél stb stb
tehát így a feltöltött 5 liter mellé még ott az a maradék 1 dl így 5,1
tehát érdemes 1 dl-vel kevesebbel feltölteni és érdemes egy próbakört menni és ezután lesz a legvalósabb adat. Olajcsere utáni első indítás után még nem teljesen pontos.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!