Akiknek nagy motorja van, hogy bírja fenntartani pl kocsi mellett? Gondolom nem jár minden ember 1000 köbcentis motorral dolgozni mindennap
Nyugodtan számolhatod úgy, mintha még egy autót kellene fenntartani.
Hogyan? A pénzből amit megkeres, mert ingyen nem terem se az olaj, se az alkatrész.
Mondjuk vannak olcsóbb beszerzési források, pl. olyan gumit amin 90%-os a minta lehet szerezni az új ár feléért, de végeredményben így sem olcsó.
Olcsón motorozni régi, szoci kétüteműekkel lehet: Jawa, MZ, Pannonia.
Szeretnék a közeljövőben egy nagyot venni, de a költségekkel nem vagyok tisztában, és mint tudjuk megvenni könnyű valamit, de fenntartani már nem biztos hogy bírná az ember. Ezt szeretném elkerülni, nem keresek sokat nettó 120at csak, ebből nem tudom hobbi motorozásra hétvégente, meg akár hét közben munka után gurulva mennyi jutna.
Nekem megérné úgyis is ha mást már nem tudok mellette tartani, de egy motort szeretnék mindenféleképpen.
Igazából a kötelező költségek (biztositás, stb) elhanyagolhatóak.
Alkatrész kell bele, de nem annyi sok, mint egy autóba. Nekem nem sok bajom volt eddig a motorral, és ha volt is, nem százezres tétel, ami egy autónál például bármikor befigyelhet. Ami sokba kerül egy ilyen nagy 1000-res sportmotornál, az a gumi, a fékek és a benzin, ezek nagyon fogynak, főleg ha húzod neki, és 1000-res motornak bizony húzni szokták. De szerintem nekem nem kerül többe, mint egy alsókaegóriás autó fenntartása, bár igaz, én csak 6000 kilómétert megyek évente, mig autóval jóval többet.
A sport/sportos modern kialakítású mociknál nagyjából egyformán kopnak a kerekek ha közlekedsz (és nem égeted álló helyben): gyorsításkor főleg a hátsó, viszont fékezéskor az első (fékezni ugye azt a kereket érdemes jobban, aminek biztosabb a tapadása, az ún. dinamikus átterhelődés miatt ez pedig az első). Szóval nyugodtan számolhatsz a párban cserével. Az árakat meg tudod nézni a neten.
Olaj, láncszett, fékalkatrészek. Ráadásul a modern injektoros gépeket jobb ha olyanra bízod, aki ért hozzá - ugye egy karbit azért némi műszaki érzékkel még ki lehet takarítani otthon, de ahol már nyomatékra húzás és egyebek vannak, oda komolyabb felkészültség kell.
Van aki 600-assal jár dolgozni szinte minden nap: de úgy tűnik mindenből az olcsóbbat próbálja választani a kolléga és megesik hogy én ballagok a buszra, ő meg már könyékig túr a gépében a parkolóban.
Amit fix költségként lehet számítani: biztosítás, teljesítményadó, kétévente műszaki - ezeket netes kalkulátorokban meg tudod nézni, esélyes hogy egy szett gumi ára alatt maradnak.
A többi állapottól és/vagy használattól függ.
Gumicsere párban vagy sem? Attól függ. Gumitól, motortól, vezetési stílustól... A páromnak 650-es motorja van (50 lóerős, nem egy kihegyezett motor, illetve igen, csak éppen kis fogyasztásra van kihegyezve... plusz tartós és megbízható, de most nem fényezem tovább), az egyik fajta gumit párban cserélte, a másiknál 3 hátsó fogyott el, míg az első még mindig nem, de lecserélte.
A gumi tipikusan az, amit egyes nagymotorok durván esznek, mondjuk 4 ezer km alatt elnyalnak egy szettet...
A költségek eléggé szórnak s nekünk csak egy 650-es és egy 250-es motorunk van... A párom speciel évekig ezzel a motorral járt dolgozni, túrázni s mindenhova (autónk csak nemrég van), de fogalmam sincs, hogyan viszonyul ez egy autó fenntartásához. Főleg, hogy melyik autóéhoz... A fogyasztásról lehet némi adatot találni, ami a szervizelést illeti, szerintem az autóké tipikusan olcsóbb, 4 kerékre gumi kevesebb, mint 2-re, ha az utóbbi motor s más alkatrésznél is megvan ez a trend. Motor kevesebb van és luxus, az árképzés szerint legalábbis. Persze nem mindegy, milyen márkáról van szó, s eredeti vagy a szintén jó utángyártott vagy más márkához tartozó kompatibilis alkatrészt használjuk, használtan is lehet jó cuccokat venni... A szakik közt is van jó és drága, s jó és korrekt áron dolgozó... (Meg nyilván rossz is, szerencsére azokból kimaradtunk, csak sok márkatárs által ajánlottakhoz mentünk.)
Adott esetben pedig, főleg, ha drágán veszed és/vagy keveset használod a járgányt, a fenntartási költségek eltörpülnek a bekerülési költséghez képest... Ha valakinek a km költségében 90% a vételár, annak annyira nem fontos a benzin- és alkatrészár... Lehet, hogy úgy gondolja, hogy igen, de bele lehet gondolni, hogy valóban így van-e...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!