Lehet, hogy nem ideillő kérdés, de nagy dilemmába keveredtem ma. DRL Menetfény világíthat együtt a helyzetjelzővel, vagy csak a nélkül? Ti hogy ismeritek?
A jogszabály úgy fogalmazza meg, hogy a tompított fényszóró felkapcsolásakor le kell kapcsolódnia a nappali menetfénynek. Amit a szabály nem tilt, azt szabad, szóval a helyzetjelzővel még együtt világíthat.
Kikerestem egy korábbi válaszomat, abból idézek:
A mai napon hatályos jogszabály szövege pontosan:
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek:
55/A. A gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek:
55/B. A gépjárműre csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3)136 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
Nos, itt a jogszabály egyértelműen annyit mond, hogy a fényszóró bekapcsolásakor el le kell kapcsolódnia. Helyzetjelzőről szó sincs. Aki azt a magyarázatot fogalmazta, csak a saját véleményét írta bele, semmilyen szabály nem tiltja a helyzetjelzővel együtt világítást.
DRL használata helyzetjelzővel nem létezik!!! TÉVHIT!
DRL-t csak önmagában lehet használni vagy tompított fényszoróval együtt lehet használni abban az esetben, HA a DRL-nek van plusz egy funkciója, azaz ismeri a helyzetjelző funkciót, ehez 0A2 jelnek meg kell lennie a DRL-en, így használható helyzetjelzőként a tompított fényszoróval, ami azt jelenti, hogy ilyenkor x %-kal kisebb fényerővel világít a DRL, kb 30-40 %-kal, azonban a jogszabály szerint, ehez ki kell venni a meglévő 2 db helyzetjelző égőt a lámpatestből, mivel előre nézve csupán 2 világítótest lehet helyzetjelző!
Tehát nem világíthat a helyzetjelzővel!
Megint más kérdés, ha gyári beszerelt tartozék, mivel érdekes módon, ott világíthat együtt, ott 2 helyett 4 db helyzetjelző van így...
Nekem utólagosan beszerelt, azonban helyzetjelző funkcióval, s így alkalmazható a használata, de én nem használom ezt a plusz funkcióját, mert fölösleges szerintem, s bőven elég a DRL, tompítottnál, nem akarom, hogy a DRL is világítson kisebb fényerővel, minek?!..
Vérpistike begorombult.
A jogszabály szövege szerint világíthat együtt a helyzetjelzővel. Pont.
A többi a te hülyeséged.
A jogszabály ezt írja:
(3)136 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
A fényszórók bekapcsolására kapcsoljon ki. Ennyi. Helyzetjelzőt nem említ a jogszabály. Magyarországon ma a jogszabályok előírásainak kell megfelelni, nem szakártóskodó hülye önkéntes rendőrök agymenésének.
Aki erre jár, ha lehet adjon már egy negatívat az előzőnek, hátha elmegy a kedve a hülyeségek terjesztésétől.
Daját baromságod szajkózása helyett szíveskedj pontos jogszabály szöveggel cáfolni. Nem fog sikerülni
DRL nappali menetfény, azonban vannak olyan új típusú DRL-ek, amelyek helyzetjelzőként is funkcionálnak a teljes fényerő kb harmadával, de ezt leírtam. Az hogy te nem olvasol, az a te bajod! Én szívesen válaszoltam, mert ez tényleg így van, s nem csak hasamra ütöttem, sőt a jelét is leírtam, ami alapján érvényes, jogszabály szerint használható, s csak így kerülhet közúti forgalomba, nem elég ennél a típusnál csupán a rl00 éd DRL, plusz E jelölés!
És külön megtalálható az is, hogy 54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni....de nem fogom ezeket másolgatni, akkor használd a google-t, s ne ezt az oldalt!!!
Tehát, amennyiben nem ilyen típusú a DRL, akkor sem világíthat helyzetjelzővel együtt, mert már a helyzetjelző felkapcsolásánal ki kell aludnia a DRL. S pont, ha már így fogalmazól!
Egyébként érted miről írok?
Fogalmam sincs mi a bajod, hiába titulálsz engem privát üzeneteigben baromnak, és iskolázatlannak, mivel én ráadásul gépészmérnök vagyok, a DMK-n végeztem!!!
Én válaszoltam a kérdésre, ha érdekesnek, fontosnak, jónak találod avagy lexarod mit írok, az a te szubjektív véleményed, aminek nem kéne hangot adni, mivel nekem meg sem fordulna a fejemben, hogy privátban mocskolódjak, azért, mert valaki válaszolt az általam feltett kérdésre, hiszen azért létezik, van a gyakorikérdések oldala, hogy kérdezz-felelek, s ennyi!
Valamint tovább mennék: vannak DRL nappali menetfény plusz helyzetjelző plusz index funkciójúak is...van amelyik a DRL fényét csökkenti halványodással vagy pár led kikapcsolásával avagy sárga villógás is lehet stb...nagy a tárház, s mind eredeti, szabályos!
PL:ENSZ-EGB rendelet
R7, R87 megfelelőségekkel
Az R87-es megfelelőség azt jelenti, hogy a készülék nappali menetfényként használható. Ezt a lámpa burkolatán található RL00 felirat jelzi.
Az R7-es megfelelőség azt jelenti, hogy a készülék helyzetjelző lámpaként is használható. Ezt a lámpa burkolatán található 02A felirat jelzi.
ENSZ-EGB rendelet
Jelölése a terméken
Utalás a felhasználásra
R87 RL00 Nappali menetfény (DRL)
R7 02A Helyzetjelző
NEKEM PONT ILYEN!
Bocsi, nem akarok annyit írni, csak még figyelj arra,
ha: R7 02A Helyzetjelző-s lesz a tied vagy érdekel, akkor igazság szerint ki kell venned a 2 db helyzetjelző izzót a lámpatestből, akkor, ha az autód nem gyári felszerelésű, hanem utólag építed be!
Sőt figyelj a jelőlésekre, s tudd mi mire való, mert még nagyon sok tiszt sem jártas ebbe még sajnos. De csak ennyit kell tudni a jelölésekről!
Többet nem írok!
Szisztok!
Ebben a témában én nem vagyok jártas, most halottam elöször (hiába 4 éves a törvény)
Javítsatok ki ha tévedek. Röviden, tömören:
A DRL a nappali menetfény aminek a motor gyújtástól a motor leállításáig világítania kell.
Fehér színű lehet csak. (hátra akkor nem lehet szerelni pirosat? XD)
Viszont nem világíthat együtt a helyzetjelzővel a tompítottal és a reflektorral sem.
Remélem nem értettem félre!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!