Miért jobb hosszú utakra a dízeles autó a benzinesnél?
"Halkabb. Nagyobb tempónál is elmegy alacsonyabb motorfordulat mellett. A váltó sokkal hosszabb áttételezésű. Így nem kell füldugó hosszabb távon sem kell a motorbőgést hallgatni."
Azért kicsit vonatkoztassunk már el a 4 sebességes 1.3-as kettes Golftól. Akármelyik új benzinest nézzük, ugyanolyan csend van az utastérben 130-nál, mint a dízel társaikban. Azért az egy kicsit csúnya lenne ha pl. egy benzines Passat pályán 15-20 decibellel hangosabb lenne, mint egy dízel Passat :D
"Azért kicsit vonatkoztassunk már el a 4 sebességes 1.3-as kettes Golftól. Akármelyik új benzinest nézzük, ugyanolyan csend van az utastérben 130-nál, mint a dízel társaikban. Azért az egy kicsit csúnya lenne ha pl. egy benzines Passat pályán 15-20 decibellel hangosabb lenne, mint egy dízel Passat :D"
Érdekes, mert a tapasztalat pont mást mutat:
Egy dízel H Astrám van. Ülök benne elég sokat, főleg pályán, mert pécsi vagyok, de Budapesten dolgozom.
Hétfőn reggel elindulok Pécsről. 2600 körüli motorfordulatnál 130-on van az autó. Az utastérben inkább a szélzaj és a futómű zaja az erősebb mint a motorhang. A rádió kis hangerő mellett is tisztán érthetően hallható.
Megérkezek a munkahelyemre, átülök a céges szintén H Astrába. Még az évjárat is stimmel, csakhogy ez benzines. Le kell mennünk a kollégámmal a kecskeméti mérőállomásra karbantartani. Elindulunk az M5-ösön és akkor jön a váratlan meglepetés. Mint ha nem is ugyan olyan típusú autóban ülnénk. 130-nál a motor 4000-es(!!!) fordulaton ÜVÖLT. Egy 2009-es korszerűnek mondott autóról van szó kérem szépen, nem egy 25 éves 4 sebességes Golfról vagy Zsiguliról! Ha útközben beszélgetni támad kedvünk, nem azt mondom hogy kiabálnunk kell, de bizony meg kell emelni a hangunkat. A rádiót is jobban föl kell csavarni.
Egyértelműen érezhetően hangosabb nagyobb tempónál az ugyan olyan márkájú, ugyan olyan típusú, ugyan olyan évjáratú, ugyan olyan hangszigetelő tulajdonsággal rendelkező autó benzin motorral, benzines rövid áttételű váltóval, mint dízel erőforrással.
Már miért ne foroghatna?!
Ő pl.: 250-nél forog 4500-at :)
https://www.youtube.com/watch?v=ig9FCsjSyhk
Csak az autó áttételezésétől függ a fordulat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!