Miért jobb hosszú utakra a dízeles autó a benzinesnél?
Állandó teljesítmény mellett (pl. autópálya vagy autóút hosszú távon) alacsonyabb a fogyasztása és az alacsony fordulat miatt az élettartama is elég jó.
És ennyi.
A felhozott másik kérdésből kiindulva, ha heti 3000km-t pályázik valaki és átlagosan 2 literrel eszik kevesebbet a dízel, akkor 430-as gázolajból heti 25800 forintot takarít meg egy benzineshez képest. Ez 50 héttel számolva 1 290 000Ft. Ha 3 évig nyomja ezt, akkor 3.9milla a zsebben marad (450 000km felett már egyre problémásak az autók, ekkora igénybevételnél már illik cserélni).
Persze az sem életszerűtlen, hogy 100-os 3 literrel eszik kevesebbet a dízel, akkor 3 év alatt 5 800 000 marad a zsebben.
Ebből már kijön 2 komplett motor és még marad is pénze. Ezért mondják, hogy magas futásteljesítményhez jobban megéri dízelt venni.
Ahogy írták kevesebbet fogyaszt. Már évi 25.000-30.000km-től olcsóbb a fenntartása a fogyasztás miatt a szervizelést is beleszámítva. Évi 100.000-150.000km-nél meg pláne, ahogy előttem írták.
Halkabb. Nagyobb tempónál is elmegy alacsonyabb motorfordulat mellett. A váltó sokkal hosszabb áttételezésű. Így nem kell füldugó hosszabb távon sem kell a motorbőgést hallgatni.
Előzéskor nem kell visszaváltani a nagyobb nyomaték miatt. Rálépsz a pedálra és megindul 5.-ben, 6.-ban is.
Kb ennyi.
Kevesebbet fogyaszt, ennyi.
Aki azt írta, hogy a dízelmotorhoz minden drága, annak igaza van, DE(!) azok a dízel motoros autók, amik életük nagy részét autópályán, vagy hosszú utakon töltik, azok nem nagyon szoktak elromlani. Vagy legalábbis ritkábban, mint a városi társaik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!