Skoda Fabia sebváltó hogy működik?
Tudom, hülyén néz ki a kérdés, de az érdekelne, hogy ott is balra kell mozgatni a kart ha 1-esbe akarod tenni, és a 3, 4 a sima fel-le, vagy az 1, 2 a sima fel le és a 3, 4 már jobbra van?
Nem is értem miért így lett kialakítva, hogy 4 sebességfokozat mind azonos oldalon van, ráadásul a rükverc balra fent.. hááát...
Nem tudom, mit nem értesz ezen.
Balra föl-le 1-2
Közép föl-le 3-4
Jobbra föl 5
Gondolom, mivel VW konszern, a hátramenethez a váltókart üresben lenyomod és balra fel.
Nekem az Opel Corsamban hasonló az elrendezés de nekem van egy gyűrű a váltókaron ha azt felhúzom üresben akkor tudom a rükit tenni ami nekem szintén balra fent van.
Nekem az Opelomon (2005-ös H Astra) jobbra hátra, van a hátramenet.
De az ugyan ilyen csak más motorral szerelt cégesben meg balra előre. Így mikor átülök bele, először van hogy 4-esbe rakom (csak 5 sebességes a váltója) megszokásból hátramenet helyett.
Az előremeneti fokozatok (1-6-ig) minden manuális személyautóban a "H-mintát" követik. (blra fel 1, balra le 2, közép fel 3, közép le 4, jobbra fel 5, jobbra le 6) 6. sebesség nem minden autóban van, ha nagyon régi, akkor 5. sincsen még.
Na most a rükvercet azt szokták variálni :)
A Fabiában, meg VW-ben csak látszólag van ugyanott a rükverc, mint az egyes. Ugyanis ha rükvercbe akarod tenni, akkor először az egész váltóbotot lefelé kell nyomni, és utána feltolni balra-fel. Így véletlenül sem fordulhat elő, hogy 1-es helyett hátramenetet kapcsolsz, mert lefelé nem nagyon szoktuk nyomkodni a váltókart.
Fordnál, Renaultnál is balra fenn van az egyes, ott közvetlenül a váltógomb alatt lévő csúszkát kell felfelé húzni, így tudod csak rükvercbe tenni.
Régi Merciknél a váltóbotot felfelé kellett húzni, és balra hátra kellett a rükvercet kapcsolni. Na az volt a finom, ilyenen tanultam vezetni :D
Ladánál a váltóbotot lefelé kell nyomni, és úgy lehet nagyon jobbra-lefelé hátramenetet kapcsolni.
Sok autónál meg csak simán nagyon jobbra, lefelé kell tolni a kart, hogy rükverc legyen.
Szóval a Fabia fokozatkiosztása nem különbözik semmiben sem az összes többitől, ha az előremenetet nézzük.
Ha majd sokat vezetsz, esetleg több fajt aautót, akkor rájössz ezekre a sablonokra, plusz a rajz is segít, ami a váltógombon van.
#4:
>Hát pedig nem egy bonyolult dolog a váltó a fábiaban.
Ki a fütyim mondta hogy bonyolult??? Egyszerűen nem értettem, miért jó egy irányba négy sebességet szervezni a váltón.
>Jogsid remélem nincsen.
Miért, mert megkérdeztem, hogy megy a váltás a Fabiában? Na ne bazz már dude..
A többieknek kösz az értelmes válaszokat :)
Hát azért ha láttál már autót, meg esetleg a váltón van egy rajz is, akkor nem olyan nehéz rájönni hogy merre is vannak a sebességek.
Személyautóba eddig akár mit vezettem, max második próbálkozásra hátramenetbe volt. Olyan sok megoldás nincs, vagy az 5 alatt, a 6 helyén(véleményem szerint nem a legbolondbiztosabb) vagy az 1 mellett, aztán vagy lenyomod a kart és úgy tolod fel, vagy van rajt valami amit felhúzol és már irányba is tetted az autót. Azért ennyire élelmesnek kell lenni. Az, meg hogy 4 sebesség van egy oldalon, köztük a hátramenet, talán a legjobb megoldás. Gyorsulgatós kedvedbe, egy hatgangos kocsi után átülsz egy olyanba aminél a 6 helyén van az a bizonys rüki, aztán találd ki a folytatást, nem növeli az autó élettartamát az biztos.
#7: Balra-föl rükis kocsit még nem vezettem, ezért kérdeztem, hogyan is lehet elérni azt a bizonyos R fokozatot a váltóval. Erre Valamokka írt teljes értékű választ - tulajdonképpen ilyen egyszerű lenne ez a kérdezz-felelek fórum, ha nem akarnák egyesek túlbonyolítani.
(Nyilván ha beülök egy Fábiába akkor én is hamar rájövök merre hány méter, de egyszerűbbnek tűnt itt feltenni a kérdést, mint nekiindulni a városnak és keresni egy Fábiát aminek csesztethetem a váltóját.)
2-es!
Ikarusban (a régiekben) van fordítva. 1-es balra hátra, 2-es balra előre stb
Kamazban meg össze-vissza. :D
1-es balra hátra, 2-es mellette (ahol máshol a 4-es van) 3-as balra előre, 4-es simán előre (ahol máhol a 3-as van) 5-ös van csak a szokott helyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!