Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lenne egy olyan problémám a...

Lenne egy olyan problémám a Simsonommal, hogy nem működik rendesen a féklámpa. Lentebb kifejtem részletesebben a problémát (? )

Figyelt kérdés

Nos...


Van egy 1989-es Simson S50B1 motorom... és a féklámpa nem épp normálisan működik rajta... ha a hátsó féket nyomom akkor kapcsolni kapcsol... de azt is hogy? Nos a hátsó fék hatására úgy kapcsolja a féklámpát, hogy fogja magát és lekapcsolja a másik izzót ami a lámpatestben van és felkapcsolja a féklámpa izzóját... ha jól tudom a kettőnek együtt kéne világítania... Ha az első féket húzom azzal meg a probléma, hogy nem kapcsol az semmilyen lámpát... még csak eszébe sem jutna véletlenül sem.... Valaki tudja, hogy mit kéne rajta megnéznem? Mert b az elektronikája a motornak amihez nem értek....



2014. márc. 4. 10:04
 1/6 anonim ***** válasza:
31%

A motorokon az első fék nem sűrűn szokta a féklámpát kapcsolgatni! Mondhatnám, hogy soha!

A hátsó meg úgy jó, ahogy működik!

2014. márc. 4. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
83%

A hátsó lámpa kapcsolója a féklapon van: tested ad a másik izzónak. Szerintem együtt kellene világítaniuk fékezéskor - de a kézikönyvében lehet le is van írva.

A hátsó helyzetjelzőnek ugye a világítótekercsről megy emlékeim szerint az áram, míg a féklámpának valószínűleg az akksiról kellene kapnia az áramot.

kapcsolási rajzot tudsz azért olvasni? Van fent a neten, ki lehet bogarászni, de most nincs rá időm.


"A motorokon az első fék nem sűrűn szokta a féklámpát kapcsolgatni! Mondhatnám, hogy soha!"


Ehhez tegyük hozzá azért kiegészítésként, hogy a szocialista táborban készült, elöl dobfékes motorokon.

A modern gépeken főleg elsővel fékezel, meglepő lenne ha nem világítana. Az 1978-as Suzukimon is van az első féknek kapcsolója - a fék hidraulikus tárcsa, a kapcsoló meg simán mechanikus (két réz érintkezőt zár össze a fékkar meghúzása), de jelzi.

2014. márc. 4. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
76%

Mivel a két korábbi válaszoló még csak képen sem látott Simsont, hozzászólnék én is.


Ad1: 89-es biztos nem lehet az S50-ed, mert azt 75-től 80-ig gyártották, de ez csak apró kitérő.


Hátsó fék: A féklapon van a kapcsoló, megy rá egy vezeték, testet ad, ahogy a második válaszoló írta(ezt legalább jól). Azért alszik el a helyzetjelződ, mert a 21W-os féklámpaizzó ellenállása sokkal kisebb, mint az 5W-os helyzetjelzőé. Számold ki: P=Unégyzet/R


Gyári bekötés esetén így működik, így van kitalálva. Az én motorom nem gyári módszerrel van bekötve, nekem égve marad a helyzetjelző is.


Az első fék azért nem kapcsol semmilyen lámpát, mert esélyesen nincs rajta kapcsoló. A 12V-os, S51/1 jelzésű motorokon volt először ilyen a Simsonnál, olyan gázszektor kell hozzá, amin a fékkar alatt van egy kis fül egy 6-os furattal, amibe bele lehet csavarni a féklámpakapcsolót, és párhuzamosan kötni a hátsó fék féklámpakapcsolójával.


Ha S50-esed van, abban max a gyújtás elektronikus(az is igen ritka), más elektronika csak a kéttekercses feszszabályzóban lévő dióda van benne :)


Amúgy pedig van a neten kapcsolási rajz: moser-bs.de/Simson/simson.html :)

2014. márc. 4. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat:)viszont az utolsó hozzászólónak igaza van:D mert 1979-es a motor csak elírtam:) akkor ezek szerint normális ha lekapcsolja a helyzetjelző és úgy ég a féklámpa... de azért a kapcsolási rajzot megnézem hátha valami el van barmolva benne:) biztos ami biztos :) felén nagyon szeretnek büntetni a rendőrök mindenért :)
2014. márc. 6. 18:35
 5/6 anonim ***** válasza:

Teljesen normálisan működik a lámpád, viszont ha van akksid akkor a féklámpa pozitívját kösd a gyújtáskapcsoló 59-es lábáról az 15/51-es (index)lábára, így ha fékezel akkor az akksiról kapja a feszkót, így a lámpa egyből felvillan és a hátsó helyzetjelződ sem alszik ki közben.

Jó motorozást!


Bekötési rajzot itt találod:

[link]


Ne feledd! az 59-es láb helyett a 15/51-re kösd!

2014. márc. 8. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat:) végül is úgy oldottam meg, hogy rákötöttem az akkumulátorra :) az meg, hogy az első fék nem jelez vissza az meg azért volt fura, mert előtte soha nem volt ilyen kis motorom (vagyis Simsonom... mert robogóm az volt) és a nagyobb (z750 Kawasaki) ott meg van és ez új volt nekem :)
2014. márc. 9. 21:07

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!