Lenne egy olyan problémám a Simsonommal, hogy nem működik rendesen a féklámpa. Lentebb kifejtem részletesebben a problémát (? )
Nos...
Van egy 1989-es Simson S50B1 motorom... és a féklámpa nem épp normálisan működik rajta... ha a hátsó féket nyomom akkor kapcsolni kapcsol... de azt is hogy? Nos a hátsó fék hatására úgy kapcsolja a féklámpát, hogy fogja magát és lekapcsolja a másik izzót ami a lámpatestben van és felkapcsolja a féklámpa izzóját... ha jól tudom a kettőnek együtt kéne világítania... Ha az első féket húzom azzal meg a probléma, hogy nem kapcsol az semmilyen lámpát... még csak eszébe sem jutna véletlenül sem.... Valaki tudja, hogy mit kéne rajta megnéznem? Mert b az elektronikája a motornak amihez nem értek....
A motorokon az első fék nem sűrűn szokta a féklámpát kapcsolgatni! Mondhatnám, hogy soha!
A hátsó meg úgy jó, ahogy működik!
A hátsó lámpa kapcsolója a féklapon van: tested ad a másik izzónak. Szerintem együtt kellene világítaniuk fékezéskor - de a kézikönyvében lehet le is van írva.
A hátsó helyzetjelzőnek ugye a világítótekercsről megy emlékeim szerint az áram, míg a féklámpának valószínűleg az akksiról kellene kapnia az áramot.
kapcsolási rajzot tudsz azért olvasni? Van fent a neten, ki lehet bogarászni, de most nincs rá időm.
"A motorokon az első fék nem sűrűn szokta a féklámpát kapcsolgatni! Mondhatnám, hogy soha!"
Ehhez tegyük hozzá azért kiegészítésként, hogy a szocialista táborban készült, elöl dobfékes motorokon.
A modern gépeken főleg elsővel fékezel, meglepő lenne ha nem világítana. Az 1978-as Suzukimon is van az első féknek kapcsolója - a fék hidraulikus tárcsa, a kapcsoló meg simán mechanikus (két réz érintkezőt zár össze a fékkar meghúzása), de jelzi.
Mivel a két korábbi válaszoló még csak képen sem látott Simsont, hozzászólnék én is.
Ad1: 89-es biztos nem lehet az S50-ed, mert azt 75-től 80-ig gyártották, de ez csak apró kitérő.
Hátsó fék: A féklapon van a kapcsoló, megy rá egy vezeték, testet ad, ahogy a második válaszoló írta(ezt legalább jól). Azért alszik el a helyzetjelződ, mert a 21W-os féklámpaizzó ellenállása sokkal kisebb, mint az 5W-os helyzetjelzőé. Számold ki: P=Unégyzet/R
Gyári bekötés esetén így működik, így van kitalálva. Az én motorom nem gyári módszerrel van bekötve, nekem égve marad a helyzetjelző is.
Az első fék azért nem kapcsol semmilyen lámpát, mert esélyesen nincs rajta kapcsoló. A 12V-os, S51/1 jelzésű motorokon volt először ilyen a Simsonnál, olyan gázszektor kell hozzá, amin a fékkar alatt van egy kis fül egy 6-os furattal, amibe bele lehet csavarni a féklámpakapcsolót, és párhuzamosan kötni a hátsó fék féklámpakapcsolójával.
Ha S50-esed van, abban max a gyújtás elektronikus(az is igen ritka), más elektronika csak a kéttekercses feszszabályzóban lévő dióda van benne :)
Amúgy pedig van a neten kapcsolási rajz: moser-bs.de/Simson/simson.html :)
Teljesen normálisan működik a lámpád, viszont ha van akksid akkor a féklámpa pozitívját kösd a gyújtáskapcsoló 59-es lábáról az 15/51-es (index)lábára, így ha fékezel akkor az akksiról kapja a feszkót, így a lámpa egyből felvillan és a hátsó helyzetjelződ sem alszik ki közben.
Jó motorozást!
Bekötési rajzot itt találod:
Ne feledd! az 59-es láb helyett a 15/51-re kösd!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!