Jawa~Babetta 210 "olajozhatatlan"-látott már valaki ilyet?
Több tucat babettát újítgattam,javítgattam már két évtizeden át,de ez az első,még nem találkoztam ilyennel...
A helyzet az hogy takarítgattam,beállítgattam egy több éve álló,viszonylag szép állapotban lévő 1993-s évjáratú 210-s mocit,mikor oda került a sor,hogy olajcsere...hát volt meglepetés!
Teljesen"zárt" a blokk,se leeresztő,se betöltő,se szintjelző csavar nincs.
Hogy lehet ez??? Nehezen hihető,hogy "élete végéig" kibírja a váltóolaj(főleg amit a '90-s években gyártottak)különös tekintettel arra,hogy ezeknek típushibája volt a szabadonfutó meghibásodása,ami a tervezés mellett az olajra is visszavezethető.
Semmi különlegesség,jelzés nem látható.
Beszéltem egy öreg szerelő,80+ -s bácsival,ő annyit mondott,hogy létezik ilyen,-olyan zárt csapágyak vannak benne,mint az autók generátorában...ok,az hihető,de az nem,hogy a fogaskerekek,és a szabadonfutó olyan,pár év alatt savasodó,oxidálódó olajban fusson,amit 3 évtizede az akkori technológiával gyártottak.
Tisztelt "zerger"!
Köszönöm! Nem hagyott nyugodni,ezért hajnalban,meló előtt leugrasztottam a baloldali burkolatot...és valóban! A "lebutított" egysebességes. Nem sok kerülhetett ide Szeged környékére,ha én nem találkoztam még vele(nem is tudtam róla).
Az általad linkelt oldal(aka)t néztem már,ezek szerint elsiklottam felette.
Viszont ez is csal!
Nézd meg az első képen a "nagy bordás kerék" zárását...ugye hegesztett.
Az ötödik képtől már viszont a kétsebességes képét hozza,nem említi meg,hogy lehet szerelni/leszedni az egysebességes nagy bordás kerekét.
Isten őrizz,nem akarom szétszedni,csak érdekelt volna...hogy tudjam! Elképzeésem szerint a hegesztést,mint "oldhatatlan kötés"-t kellene leköszörülni.
A srác nem csinált fotót külön az egysebességről mert ugyan az a munkafolyamat a 2 sebességesnél is.(annál a munakütemnél)
Amúgy igazad van jóval kevesebb van belőle (1 sebis)
Ja és nézd hogy van olyan fotó ami a 207-es babetta. Pl tőcsavar kiszedésénél fotózta de ugyanúgy igaz a 2, és 1 sebességes 210-nél is.
Amúgy pont ilyet csinálgatok én is. A lényeg hogy a nagybordást nem tudod kivenni csak ha a blokkot széthúzod
Érdekességképp:
Nekem meg pont egy olyan babom(210) van ami 1 sebis de olajozott. Valószínűleg gyári az olajszint beállító csavar elhelyezkedése miatt, esetleg átalakított.
Viszont hogy jó állapotú a blokk ezért nekem nem kellett blokkot húzni. Csak az a bibi hogy így a nagybordás alatt szimeringet nem tudtam kicserélni
Üdv remélem tudtam segíeni
Pedig én "215"ös babettámnál így kezdődik a tipusa:
210/220 tehát csak lehet nevezni 210-esnek :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!