Miért kell a tompított fénytszórót használni nappal is?
Persze, gyengén világító...
Meg marinéninek ha p*cse lenne maribácsi lenne.
Látszik a kérdésedből, meg az akadékoskodásodból, hogy egy 17-22 közötti fiatal vagy.
Majd térjünk vissza a kérdésre, ha 54 leszel, és még mindig a családod megélhetése után hajtasz az utakon, 54 éves reflexxel és érzékszervekkel.
Fogd fel szépen: KELL! Ha úgyérzed neked nem, de a szembejövő, koszos karcos öreg autóból kikukucskáló idős, szemüveges, vezető miatt KELL.
Sok helyzetben takarásban vezet, holt térben halad az autó, ha egy pillanatra a lámpa fénye feltűnik a perifériás látásba, már másképp dönt a vezető.
10:43 vagyok
okés, de ez most főleg az arcoskodó válaszolóknak szólt :)
Átolvasgattam a válaszokat... Én mostanában mindig felkapcsolom a tompítottat, mert elég kevés a fény, sokszor be van borulva stb.. de nyáron a szikrázó napsütésben amikor egy felhő sincs az égen én se szoktam felkapcsolni a lámpát itt a környékünkön. Ha hosszabb útra megyek, forgalmas utakon, akkor alap hogy felkapcsolom, de valamilyen szinten fölöslegesnek látom állandóan égetni, ha nagyon jó látási viszonyok vannak.
Ha meg látom hogy valaki nagyon előzi a sort és nem nagyon akar visszamenni a sávjába, akkor felnyomom a refit egy-egy pillanatra hogy lássa, jönnek szemből.
A szabályt igazából 2 ok miatt hozták:
1, Nehezen lehetne meghatározni, hogy milyen nappali fények mellet kell lámpázni (nem mondhatom, hogy kicsit borult időben még nem, de nagyon borultnál már igen), a szbály alól tehát nem is lehet kibújni, kell éjjel-nappal.
2, A szabály alkotói talán azt gondolták, hogy nulla befektetéssel egy picit biztonságosabbá lehet tenni a közlekedést.
Én személy szerint nem értek egyet a szabállyal, mert nincs pozitív hatása, viszont az állandó lámpahasználat szennyezi a környezetet.
Egy autó 2-3 decivel fogyaszt többet, ha felkapcsoljuk a lámpát. Havi átlagban mondjuk 500km-t autózunk nappal, azaz 1-1,5 liter benzint égetünk el feleslegesen.
4 millió járművel számolva ez 4-6 millió liter üzemanyag havonta. Forintosítva cirka másfél milliárd Ft-ba kerül a szabály betartása havi szinten, évente közel 20milliárd Ft.
Tudom, hogy egy emberi életet nem lehet pénzben kifejezni, és ha csak eggyel kevesebb halálos baleset történik már akkor megéri...
Hát, lehet, én nem tudok okos lenni ez ügyben.
Minden esetre sokszor érzem azt, hogy túlszabályoznak dolgokat, bevezetik a harmadik féklámpát a hátsó szélvédőkön (nem tudom, hogy kevesebb lett-e a ráfutásos balesetek száma...), éjjel is működő lámpát raknak egy általános iskola elé, vagy hogy más területről is mondjak példát, csak bombabiztos, extra biztonságos játszóterek kapnak építési engedélyt, ahol biztosak abban, hogy minden gyerek ki fog zuhanni a hintából, majd a mászókához sántikálva onnan is lepottyan szerencsétlen...
Kedves kérdező! Neked nem a szemed jó, hanem csak buta vagy.
Például nekem is tökéletes a látásom, mégis sokat segít FÉNYES nappal az, ha a szembejövőnek ég a tompítottja. Sokkal könnyebb felbecsülni a távolságot, és így magabiztosabban meg biztonságosabban lehet előzni.
Meg talán így kevesebb lesz a kivilágítatlan zastavás barmokból is sötétedéskor, mert sajnos heti szinten kell vezetnem Szerbiában, így van összehasonlítási alapom.
A kivilágítatlan bicajosokról ne is beszéljünk. Aki "nyugatról" téved be Szerbiába az jól megfog rajtuk lepődni... Nagyon ráfért már ez a szigorítás a kinti közlekedésre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!