Mz Etz 125-ről lenne pár kérdésem a bejáratásról, olajokról, gyertyáról,?
tehát lenne több kérdésem is.
vettem egy etz 125-ös motort, nagyon erőtlen volt. alig indult, és valami borzalmasan zörgött a blokkban, azt mondta a srác akitől vettem hogy a fordulatszámmérő spirálja csattog a blokkban, egyébként a fordulatmérő nem működik mi lehet a baja?
akkor levettem a hengerfejet, annak semmi baja, lehúztam a hengert, látom hogy nincs kivállasodva. de mondta a kölök hogy új dugó meg gyűrűk vannak a gépben, levettem a hengert, láttam is hogy újak a gyűrűk meg a dugó, és a henger tényleg nincs kivállasodva, hogy fúrni kellene, de mikor jobban belenéztem akkor láttam hogy tiszta karc az egész, és az egyik helyen olyant mintha zárványos lenne vagy minek mondják, mikor az anyagból hiányzik egy kis darab, na mindegy, ez a motor gyűrűtörött, ezért nem akart indulni meg menni. így akkor elvittem a hengert felfúratni, de legalább 2 mérettel nagyobbra kell főrni hogy kimenjen belőle az a rész ami karcos, meg ahonnan hiányzik a kis darab a hengerből. akkor kivettem a blokkot, és fejre fordítottam hátha kiesik belőle valami darabka. de nem esett ki semmi. hát levettem a bal oldaldeklit, és hát rögtön kettő darab kb 2 cm-es gyűrűdarab fogadott, és még 3 db szilánkot szedtem ki belőle, meg is volt hogy mi csattogott, de kíváncsi vagyok a véleményetekre, hogy húzzam e szét a blokkot? mert én úgy gondolom ha a blokk bal oldalába eltudtak jutni a részecskék meg a darabok akkor maradt még a blokkban bőven. szeritetek?
na meg a fordulatszámmérőnél van az a derékszogű hajtás. és a derékszog hajtás végén ott van a kuplungos láncos résznél és fogaskerék, aminek hajtania kellene a fordulatszámmérő spirált, de nem működik. és az a fogaskerék oda-vissza mozog kb. fél cm-ot, kell annak mozognia? kihúzva kellene állnia vegy teljesen koppig betolva kellene lennie? vagy szabadon mozoghat kb fél cm-ot oda-vissza? ha elkezdem a kuplung részt forgatni tehát forgatom az egész blokkot akkor az egyik irányba forgatásnál kifelé kezd el jönni a fogaskerék teljesen és utána kezdi el átadni a forgást, ha meg ellentétes irányba kezdem tekerni akkor meg befelé megy koppig a lánckerék és akkor kezd el forogni ha beért teljesen. szabadna neki mozognia oda-vissza kb fél cm-ot?
na meg olyan is van vele, hogy nincs töltése, legalábbis a fordulatszámmérő órában az egyik lámpa pirosan világít, az azt jelzi hogy nincs töltése igaz? vagy annak mindig pirosan kell világítania? még nem mértünk rá hogy van e töltése, csak az a lámpa világít folyamatosan és nem alszik ki. a gyújtás résznél, van az a kollektor rész. és azon van egy kis repedés keresztbe, az miatt esetleg lehet hogy nincs töltés? az a rész van elrepedve egy nagyon kicsit, és nem mélyen, amihez hozzányomódik a szénkefe, vagy lehet hogy csak egy szénkefét kellene benne cserélni? ja és onnnan gondolom hogy semmiképp nincs töltése, hogy pillanatok alatt lemerül az aksi, meg hát világít a lámpája, vagy lehet hogy az nem az miatt világít?
aztán a többi kérdés, hogy most teszek rá új dugót, gyűrűt, csapszeget, tűgörgőt, és fúrott hengert, akkor hány km-en keresztül kell járatnom, és hogyan? tehát mi legyen a maximum fordulatszám ameddig kihúzathatom? és mennyi lehet a max sebesség amivel mehetek vele? én vagyok 70 kg ha ez számít valamit. és esetleg ha legelőször beindítom akkor esetleg csak üresben járassam, vagy már szinte rögtön elkezdhetek vele motorozni, vagy inkább járassam mondjuk fél óráig üresben, vagy ilyesmi?
milyen gyertyát rakjak bele? pontos típusra lennék kíváncsi, NGK BP8HS gyertya jó lesz bele?
jó a benzinbe az ásványi olal, vagy vegyek mindenképpen szintetikus olajat ameddig járatós? csak mert szintetikus olajam nincs itthon, de van egy fél literes ásványi olajam, inkább vegyek egy liter szintetikusat, és ha az elfogy akkor már biztos bejáródik, és akkor már elhasználhatom hozzá az ásványit? vagy jó bele az ásványi járatósan is?
a blokkba milyen hajtóműolajat vegyek? 3/4 liter olaj kell a blokkba? és milyen fajtát, milyen típusút, és milyen sűrűségűt vegyek? tehát olyan olaj kellene bele nekem, ami téli és nyári időszakra is egyaránt jó bele, tehát az ilyen 10W-40-es az jó bele? vagy 80W-90-es kell bele? vagy milyen sűrűségű? a fajta az nagyjából mindegy, és még hogy az ásványi vagy szintetikus legyen?. nagyjából ennyi kérdésem lenne most, ha valami még eszembe jut akkor azt még leírom, köszi.
Sajnos nincsenek ETZ specifikus ismereteim(csak simsonosak), így leginkább a bejáratásban tudok segíteni.
A fordulatszám értékek helyett inkább azt mondanám, hogy olyan tartományban használd, ahol nem erőlködik a motor, azaz ne túl alacsony, és ne túl magas fordulatszámon. ETZ esetén ez nagyjából 3000 és 4500 között van, inkább a 3000-hez közelebb. Km helyett meg azt, hogy ahogy haladsz, mondjuk pár száz km után (4-5) néha csinálj olyat, hogy 4.-ben kicsit emeltebb fordulaton mész pár km-t. Mondjuk 5000-en, vagy valami ilyesmi, és utána figyeld a henger hőmérsékletét, mennyire ugrik meg. Akkor tekinthető bejáratottnak egy ilyen motor, ha álló helyzetből teligázas kigyorsítás után 5.-ben mész nyélen 2-3 km-t, és a hőmérséklet a normális üzemi hőmérsékletet nem lépi túl jelentősen. Azaz, ha mondjuk szívócsonk felett mérve 90 fokon megy a motor normálisan, és ilyenkor felmegy 95-re, az belefér, ha 105-re, az már nem.
Emlékeim szerint hasonló olaj kell bele, mint a Simsonba, abba én 80W90-et teszek, de ilyenkor télen a gyári teljesítmény duplája hidegen csúsztatja a kuplungot.
Benzinbe mindenképpen szintetikusat, egy liter Elf fullszint olaj olyan 1800 Ft, nem olyan vészes összeg. Az ásványival meg kend meg a láncot :)
Gyertyának én B8HS-t tennék bele, nem kell neki előreugró elektródás(ezt jelenti a P betű emlékeim szerint), rosszabb esetben a dugó beleverhet felső holtpontban.
Nekem a 70-es simson bejáratása olyan 800 km körül alakult, addig nem ütlegeltem, utána viszont muszáj volt, és kibírta, ezért úgy ítéltem, hogy be van járatva :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!