Zsiguli karbit fel lehet tölteni manuálisan benzinnel anélkül, hogy az első indulásnál baj ne történjen?
"felülről öntök némi benzint a karbiba, mondjuk egy decinyit és megpróbálom elindítani."
No-no-no... Ne, illetve ha nagyon ezzel az ötlettel akarod elindítani, akkor legalább ne egy decit, csak pár cseppet.
Láttál már hidegindító sprayt? Az is csak 4-5 csöppnyi folyadékot porlaszt szét, nem ám egy decit. Beleöntesz a függőleges áramú karbiba egy deci benyát, az belefolyik valamelyik hengerbe és ha véletlenül elindulna akkor akkorát üt a dugattyú tetején, hogy az maradandó károsodást okozhat.
Honnan tudod, hogy nem "mozdul meg" a benzin?
2 hete áll? :-)
Akkor szivató ki,és hajrá..simán fel kell kapnia a benzint.
Azért nem érzel ellenállást, mert nem te nyomod fel a benzint, hanem egy rugó működteti a pumpát. Ha nem nyomja fel, akkor tele a karburátor, két hét alatt amúgy se szárad ki, és ha kevés is lenne benne, néhány mp. alatt feltöltődik!
Szívató ki, és indítózz!
Nem kell ezt túl bonyolítani!
Fel lehet tölteni, de semmi értelme. Az lenne a legtutibb, ha az úszóházat töltögetnéd, de az meg nagy munka. Ha a torkokba locsolsz benzint, akkor az megáll a pillangóknál és legkésőbb az első gázadásnál lefolyik a szívócsonkba. Abból gyulladóképes keverék nehezen lesz.
Viszont ott van a kézikar az AC-n. Ez az első 6-8 löketben ellenállással mozog, utána üresen, akkor már nem tud pumpálni, mert lezár a tűszelep. Viszont a Lada-motor szeret úgy megállni, hogy az AC tolórúdja végálláson legyen, ilyenkor pumpálhatsz ítéletnapig, akkor sem jön a nafta. Ez esetben kurblival kell fordítani felet a főtengelyen, esetleg egy pillanatra indítózva meg kell lökni a motort, hogy tudjon dolgozni az AC. Hamarabb megvan, mint levenni a légszűrő fedelét és beönteni a benzint.
"Persze, az öregem beleül és egy pöccre röffenne a gép... minden rezdülését érzi."
Igen, ezt jól látod. Ez veszett el azzal, hogy az autók sokkal megbízhatóvá és kényelmesebbé váltak. Mondjuk sok esetben nem is baj - de vannak akik hiányolják ezt. :)
2 hét, relatíve hűvös van. Szerintem szivató kihúz, 2-3 gázpedál-lenyomás (hogy a gyorsítószivattyú benyomjon némi üzemanyagot), utána gázpedál visszaeresztve indítózás.
De nagyon sok függ az adott autótól, főleg a karburátor beállításaitól - ezt ki kell tapasztalni, mert lehetnek eltérések.
Most már az Isten tudja, hogy áll..
Olykor (ilyenkor) szivató vissza, lassú padlógáz, láb marad a pedálon tövig nyomva és úgy indít.
Ha meg volt szívva, akkor 3-5 másodperc múlva kezd életre kelni....
Úgylátom itt erősen hidegindítási problémák vannak...
Szivatónál el kell felejteni a gázpedált,különben ott fogsz megöregedni az autóban.
"Fullgáz, szivató, szivató+fullgáz, sehogy sem"
Ha ezeket végigpróbálom, nekem sem szokott indulni, mert úgy megszívja magát, mint annak a rendje. Lassan tövig kell nyomni a gázpedált, hogy a gyorsítószivattyú golyós szelepe nyisson, ne fecskendezzen be a szivattyú. Utána padlón tartod a pedált, nyitott fojtószeleppel indítózol 10-15 másodpercig. Ez alatt a motor kiszellőzik, kimegy belőle a felesleges benzinmennyiség. Utána a gázt visszaengeded, kihúzod a szívatót, 2-3 alkalommal gyorsan lenyomod a gázpedált (szakszóval: jól megpumpálod) és gáz nélkül indítasz. Így indulnia kell. Ekkor a gyorsítószivattyú benyom némi benzint a torkokba, a szívató jóvoltából pedig igen dús lesz a keverék. Arra figyelj, hogy néha indulás után pár másodpercen belül vissza kell tolni a szívatót, mert bár van egy félautomata, vákuumos szerkezet, ami kicsit megnyitja a csappantyút, hogy kapjon levegőt a motor, ez sokszor nem működik (szó se róla, nehéz jól belőni). Ilyenkor a modernebb autókhoz szokott sofőrök kihúzzák a szívatót, beröffentik a motort, ami a zárt csappantyú miatt megfúl (bár elméletileg kényszernyitású, gázadásra a motor vákuuma megnyitja), aztán 1-2 ilyen után megint tele van minden benzinnel, nem nagyon indul a gépjármű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!