Volkswagen golf 2-m világítása borzalmas! Mit tehetnék? Linkelnétek olyan lámpákat, amik garantáltan megfelelően világítanak?
Gyári lámpa volt rajta, de szibte semmit nem láttam vele, amikor sötétben vezettem... Vettem rá egy síkplexis tuning lámpát, sokkal jobb, de ezzel is max 5 méterig látok tisztán!
Nem azért, mert rosszul van beállítva, hanem mert baromira gyengén világít egy ilyen kereklámpa...
Láttam neten kristályüvegeset, meg xenon lámpákat is, de nem tudom, hogy melyik érné meg a pénzét, illetve melyikért nem kapok büntetést egy esetleges igazoltatásnál...
Tudtok ajánlani valamit?
Köszi
"Nem azért, mert rosszul van beállítva, hanem mert baromira gyengén világít egy ilyen kereklámpa.."
Világítottak azok megfelelően is, legalábbis új korukban. Ha van elfogadható állapotú gyári lámpád, akkor én azt újíttatnám fel: megfakul idővel a foncsor (az izzó mögötti tükör), ezt újra tudják foncsorozni, darabját szerintem 2-3e forintért. Ugye ehhez szét kell bontani az üveget és a fém hátulját, így az üveget szépen el tudod mosni kívül-belül.
Utána ellenőrizni kell az elektromosságot: minden csatlakozás jó legyen, ne legyenek oxidálódva, elég áram jusson az izzóhoz.
Aztán két új, jó minőségű izzó (nem ilyen kékes gagyituning, ami növelt fényerőt ígér, hanem valami tisztességes márka tisztességes terméke, pl. Tungsram, GE), friss beállítás és tudni fogja amit gyárilag tudott.
Én legalábbis így csinálom a motoroknál (pl. Pannonia), érdekes módon ha rendbe van téve, akkor látok eleget.
Ilyen xenon meg projektor dolgokba akkor érdemes belemenni, ha az neked nem elég a gyári - viszont ezek között van amihez engedély kell(ene), ott vigyázni kell nehogy büntetés legyen belőle.
A xenonért automatikusan jár a büntetés, hiszen az csak lámpamosóval és egyéb szerelvényekkel lehet beépíteni (akkor is csak engedély birtokában tudtommal).
Az egyéb megoldások, ilyen tuning-lámpákon, amikben normál izzó van a rendőr ez E-jelet fogja keresni: kis kör, benne E betű és egy szám. Ha ez nincs és nem vagy szimpatikus, akkor helyből lekaparhatja a műszaki matricáját a rendszámról.
Jó az a gyári lámpa, vidáman lehet vele közlekedni éjjel is.
Ha 5 méterig látsz vele, rosszul van beállítva, esetleg törve volt az autó, és rosszul húzták vissza az elejét. Jobb esetben csak retkes a lámpa belül, vagy foncsorbajos, ahogy előttem írja a kolléga. Akire egyébként hallgass bátran, mert jártas a témában.
Mentem én ilyen gyári lámpás darabbal, a Suzuki Swiftet nagyon lazán verte világításban, szóval nem konstrukciós baj van. Kell bele egy jóféle H4, mondjuk Osram Silverstar, és egyből látni fogsz.
A kettes golfoknál az az alapvető probléma, hogy a világítás kapcsolása nem relével történik, hanem mechanikus úton, világítás kapcsolóval. Ezt még tetőzi a kor és a kábelek keresztmetszetének alul méretezése. A relé nélküli rendszernek számos hátulütője van (hosszabb a vezeték, leéghet a világításkapcsoló, stb.)
Járó motornál mérj egy feszültséget az akksinál és az izzóknál. Normál esetben az akksinak 14V és 15V között kell lennie, az izzóknak pedig 13V és 14,5V között.
A relé nélküli rendszerben (amilyen az enyém is volt) az izzóknál !!!10,4V-ot!!! mértem. Ez kú*va nagy feszültségesést jelent.
Íme egy összegzés lumenben kifejezve:
10.5V : 510 lumens
11.0V : 597 lumens
11.5V : 695 lumens
12.0V : 803 lumens
12.5V : 923 lumens
12.8V : 1000 lumens ← Rated output voltage
13.0V : 1054 lumens
13.5V : 1198 lumens
14.0V : 1356 lumens ← Rated life voltage
14.5V : 1528 lumens
Az infót innen szedtem:
Ha pedig egy picit értesz a villanyszereléshez és tudsz egy kicsit angolul, akkor ez alapján a leírás alapján simán "relésítheted" egymagad is a világítást:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!