A HDI motorok elviselik a rövid utakat?
Egyik dízel se bírja a rövid utakat. Mindig röhögök, amikor valaki mondja, hogy: azért veszek dízelt, mert városban sokat enne a benzines, a dízel meg eljár "5 literrel".
Majd fog az még fizetni a szervizben.
19:04
Én meg röhögök azokon akik úgy gondolkodnak mint te. Írom ezt úgy hogy turbodiesel kocsit használok gond nélkül 5 éve szinte kizárólag városban, és literekkel kevesebbet eszik mint egy benzines ugyanitt.
TDCI és HDI között annyi különbség van, hogy mások a betűk.
CRDI, DDIS, DCI, TDCI, HDI motorok ugyanazon az elven működnek. CR(Common-Rail) azaz közös nyomórendszer. Csak mivel a CR név le lett védve. Valami névnek kellett menni az autó hátuljára. Ugyanolyan dolog mint az Alfa Romeonál a JTD és a Suzukinál a DDIS. Ugyanaz a motor van benne még is más a neve.
Ezek a motorok nem arra valok hogy rovid tavokat menjen vele az ember, rovid tavra jobb a benzin mert nem sokkal eszik tobbet (nekem volt 1.6 HDi 110le-vel es 1.6 benzin is 110le-vel citroenbol es varosban 1,5 liter volt a kulonbseg)
A 2.0 HDi jo motor de erdemes egy fem lapkaval ledugozni az EGR szelep es akkor mar lenyegesen kevesbe kormolodik,sot.
Ha jol emlekszem a Xantiakban meg nem volt kettostomegu lendkerek, de ha megis akkor gond nelkul belemegy a Berlingonak a fixes lendkereke kuplunggal egyutt...
Nekem CDTI-m van. Ez is ugyan azon az elven működik, mint amiket felsoroltak. Vagyis CR turbódízel intercoolerrel.
Heti 500 km-t megyek pályán így ki tud kormolódni, de ha kell városban is használom. Pont most fordult át a km-óra a 200.000 km-en. Eddig semmi problémám nem volt a kormolódás miatt.
Azért rövid távon, hideg motorral főleg télen ezzel sem fog "5 literrel eljárni" senki. Nekem egy 1.7-esem van és városban rövid utakon simán benyeli a 7-7,5(-8) litert.
A kéttömegű lendkerék lefixálását meg inkább nem kommentálom... Annak a kettős tömegnek van némi funkciója is, nem csupán szívatásból szerelik az autókba.
#8
kommentald legyszives mert erdekelne a velemenyed es a tapasztalatod a kettostomeguvel kapcsolatban.
Mert ahogy te fogalmaztad a kettomegu lefixalasat nem ajanlod senkinek. Azt ense hogy valaki a kettostomeguk kezdje heggesztgetni meg dolgozni vele hogy lefixalja, mert soha nem leszjo...
De azt hogy ugyanahhoz a motorkodhoz tartozo fix illetve kettostomegu lendkereket csereli az ember azzal nincs semmi gond (anno foglalkoztam ilyennel).
Csak azert mondtam ezt mert kb tobb szaz darabos nagysagrendben adott el a ceg ahol dolgoztam ilyen atalakito szetteket es amire en emlekszem 2-vel volt gond(nem volt jol centirozva a lendkerek,azaz gyari hibas volt)
Ha ugyan azt a motort gyártották fix és kéttömegű lendkerékkel és ugyan olyan tömegű, méretű autóba került, akkor rendben van.
De pl vannak olyan autók, amiket kizárólag kéttömegűvel látták el gyárilag. Ennek ellenére árulják hozzájuk az utángyártott fixre átalakító szetteket.
Ennek az alkatrésznek a feladata ugyebár a rezgések csillapítása. A csillapítatlan rezgések egyrészt remegtetik a kasznit. Ez a kisebbik gond. A másik ebből következően, mivel nincs ami elnyelje a rezgéseket, és valaminek ellen kell tartania a kaszniremegtetésnek, a motor mechanikus alkatrészei kapnak állandó nagyobb terhelést és sokkal nagyobb mértékű lehet a kopás.
Röviden ennyi a lényeg. Ha bővebben érdekel a téma, keress rá a neten! Van fönt több elég jó cikk erről.
Lehet hogy jó üzletnek tűnik, hogy 100.000Ft-tal olcsóbb a fixre átalakító készlet a kéttömegűnél, csak nehogy idő előtti motorgenerál legyen belőle!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!