Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az mért van hogy a hó lánc...

Az mért van hogy a hó lánc csak egy kerékre kötelező?

Figyelt kérdés
Az olyan hülyeség ha van egy hó lánc kötelező tábla és havas jeges az út akkor elég ha már egy keréken van hó lánc.akkor inkább legyen az összes kereken hó lánc vagy egyiken se szerintem az nagyon veszélyes ha csak egy kereken van hó lánc veszélyesebb mint ha az egyiken se lenne.de egy kereken mi értelme van a hó láncnak?

2014. febr. 10. 16:22
 1/7 anonim ***** válasza:
95%

Szóismétlésből 1-es.


Nem elég 1 kerékre a hólánc. Legalább 2-re kell, méghozzá egyazon tengely két végére, praktikusan a hajtott kerekekre.

2014. febr. 10. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Mondjuk két kerék se túl biztonságos
2014. febr. 10. 16:25
 3/7 anonim ***** válasza:
91%
hoban, jeges uton vezetni semilyen korulmenyek kozott nem biztonsagos..
2014. febr. 10. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
80%

Egy TENGELYRE kell, nem egy kerékre. Azért jó, ha már legalább a hajtott kerekeken van, mert ha az autó megcsúszna, akkor gázadással ki tudod hozni a csúszásból. Lánc nélkül hiába nyomod a gázt, elpörög a kerék.

Havas úton van értelme, jégen csak a szöges kerék hoz megváltást.

2014. febr. 10. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
91%
A fő cél nem a biztonság hanem hogy ne pörögjön ki a kerék ,magyarul ne csak kaparjon egy helyben, ezáltal el tudjál indulni. Egyes Skandináv országokban ha jól tudom az elsőkre is kötelező , de mintha a pótkocsira is előirnák.Itt már gondolom a nyomvonaltartás is szempont.
2014. febr. 10. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Közel hat évig Skandináviában kamionoztam. A gyakorlatban csak a hajtott tengely egyik oldalára szoktam felrakni. Praktikusan jobbra, hogy ne hajtsanak keresztül rajtam a többi járművek, mikor balról tenném fel, mert a dolog az életben nem olyan könnyű, ahogy a kézikönyvek mutatják, sokszor egyszerűen nincs hely vacakolni ezzel. Jégen nem sokat segít, létezik szöges jéglánc, de az már tényleg nagyon vastag jégre való, aszfalton nagyon hamar elkopik. Hagyományos lánccal, jégen, üres kamionnal szinte esélytelen emelkedőn elindulni, elkapar így is. Difizárral elindulok, ha már haladok kikapcsolom, sokat fog így is, egy kicsit kell ellenkormányozni, nem vészes, lánccal úgysem megyünk 90 - et, max. 60 - 70 - ig szoktam elnyomni. A kipörgésgátlót kikapcsolom, mert ha elpörögne csak elveszi a gázt, semmit nem segít, csak megáll a technika.

Nagyon havas útviszonyok esetén fel kell tenni, jobbról - balról, vékonyabb láncszemű láncokat a kormányzott kerekekre, és a pótkocsira átlósan jobbról - balról felhelyezve, de erre tényleg csak nagyon rossz útviszonyok esetén van szükség. Norvégiában télen hét darab hólánc kötelező.(kamionra) Az esetek döntő többségében csak az elinduláshoz van szükség a láncra, és ehhez pedig elég csak az egyik oldalra felrakni.

2014. febr. 10. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Egyik oldalra csak akkor elég, (na persze nem szabály szerint, mert mindig egy tengelyen kell legyen) ha mint az utolsó írta, zárható diffid van. Vagy önzáró.

Ha szimpla (az autók 95%-a), akkor hiába van az egyiken lánc, állna egyhelyben a kerék, a másik meg kaparna, nem tudsz elindulni.

2014. febr. 10. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!