Miért erőltetik a gyártók a gagyi elsőkerékhajtást, ha hátsósat se drágább gyártani?
Pontosan: a menettulajdonságok.
Na meg annak van ám helyigénye: kardán, hátul difi, féltengelyek... Manapság meg egységesítik a padlólemezeket, mert olcsóbb, csak 1-2-5-10 centiket beletoldanak és kapnak egy nagyobb típust. Na ez ha a hajtást hátra kell vinni sokkal bonyolultabbá teszi a dolgot.
Szóval ha ebből indulsz ki, akkor drágább gyártani az ilyen spórolási megoldásokkal operáló cégeknek.
Ez a pár téli nap amikor jobb az első kerék, de a maradék 350-360 napban a hátsósnak jobbak a menettulajdonságai.
Az audi meg csak egy felcsicsázott volswagen, azzal ne érvelj. Az igazi autók merci, bmw hátsókerekesek..
#7 - az ilyen dogmatikus jellegű hit valamiben bizony helytelen elképzelésekhez vezet. Nem kell sem a Mercit, sem a BMW-t annyira nagyra tartani. Igen, jelen pillanatban a BMW-nek van a legjobb megítélése és technikában is elöl vannak - de ez nem a hátsó kerekek hajtásán múlik.
Az elöl hajtós autó sokkal kezelhetőbben, jóindulatúbban viselkedik ha csak úgy vezetgeted, nem figyelsz mikor adsz gázt, mikor váltasz, mikor lépsz rá a kuplungra - közel sem fog olyanokat reagálni, mint egy hátsókerekes ha szűkebb ívmenetben (gyk: kanyarban) padlóig benyomod a gázt hirtelen.
Én forogtam már meg figyelmetlen gázadás miatt hátsókerekessel, pedig nem volt tél, sőt éppen nem is esett semmi.
Szóval nem kell egy elvakult álláspontot hangoztatni, vannak érvek mindegyik mellett és ellen is.
Az elmúlt években volt szerencsém mindkettöt vezetni.
A hátsókerekes könnyebben megcsúszik és nehezebb visszahozni. Természetesen bohóckodni, "rajoskodni", driftversenyre mindenképp hátsókerekes kell.
Ha gyorsan kell kikanyarodni, száraz úton sokkal nagyobb az esély, hogy a hátsókerekessel keresztbeállsz mint elsövel. Az elsökerekes arra húz amerre a kerék áll. A hátsó pedig kidobhatja a seggét.
Csúszóson hasonló esetben az elsökerekes jobban tapad (gyorsabban kirajtolsz) kevésbé csúszhatsz meg. A hátsókerekes vagy egyhelyben pörög vagy jobbra-balra dobálja a seggét, de alig gyorsul.
Sürü forgalomban nem mindegy, hogy mennyi idöd van kikanyarodni a havas úton.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!