Felújított Simson s50-ért ki mennyit adna?
Ha gyári gyári állapotra van felhozva akkor 50-70ezer ft.
Ha gyári állapotú kevés km-rel akkor sokkal többet megér.
ha csak ilyet szét húztuk a blokkot generál miatt és semmi több és erősen használt a gép akkor 40ezer.
Általában többet ér egy simó ha gyári állapotú,vagy 4 sebességes,és tirisztoros gyújtás is dob raja valamennyit.
100 felett csak akkor van ha gyári patika állapotú és van benne vagy 2000km.
Ha már szét volt húzva akkor már veszít az értékéből,ha több km van benne akkor is.Ha meg tunningolva van azt nehezen veszik meg,mert ki tudja hogy milyen tunning van benne és mennyire megbízható(tunningmentes a legmegbízhatóbb)...
Asszem szalonból árultak 2db-ot aminek 0 volt a km órájában ,azt 250-ért árulták és szerintem vagy gyűjtő vagy múzeum vette meg őket.Ami használt de patika állapotú nagyon kevés km-rel szerintem 100 ezret biztos megér de azt is már csak vitrinbe venné meg az ember :)
gyakorlatilag a simsonok többsége max 60 ezer ft akármilyen csilivilire van kifestve(az a legkevesebb)
A felújítottal vigyázz, nehéz jól felújítani. Az utángyártott alkatrészek között sok a rossz minőségű. Vannak megbízható márkák is, de nagyon meg kell nézni, mit építesz a motorodba.
Én tavaly májusban 65e-ért vettem egy s50-et, ami "felújított volt". (78-as évjárat.) Miután cseréltem gyertyát, pipát, kondenzátort, gyújtó tekercset, hengerfejet, főtengely szimeringet, elég jól megy. Ezek a hibák 2000km alatt jöttek ki, egymás után kisebb-nagyobb közökkel. Amit jó minőségűre vagy gyári bontottra cseréltem nem ment tönkre újra, pedig hajtva volt minden nap.
Általában nincs velük ennyi gond, én rosszul vásároltam. Egy példa: van egy nagyon rossz főtengely szimmering típus (zöld, HUBER) nekem ez volt benne, gyorsan tönkre is ment. A kifogástalan szimering csak 500Ft-al drágább, mint a használhatatlan. Az enyémet valóban felújították, de olyan alkatrészekkel, hogy a próbakört pont bírja ki. Igaz az eladó nem spórolt sokat (mondjuk 2000-3000 forintot), de nekem sok bosszúságot okozott. Nem pénz, inkább igényesség kérdése, hogy jó legyen a gép.
Olyat keress, aminek a hirdetésében nincs felsorolás az új alkatrészekről, hanem kb. azért adja el mert nem tudja mire használni és a kamrában foglalja a helyet.
Télen jelentősen olcsóbbak, mint tavasszal. Szerintem 70e körül kapsz jó állapotút. 100e környékén már olyat, ami gyári állapot közelében van.
Jó ha a ott tudod megnézni, ahol áll már régóta. Van-e alatta olaj? Ha a blokkfelek között szivárog az olaj, az a szakszerűtlen felújítás jele.
Ha a felújítás során fúrták a hengert, akkor lehet, hogy még bejáratós, azaz csak finoman mehetsz vele. Fúrás után kb. 1000km amíg bejáratódik, összekopik a motor, utána lehet csak nagyobb gázzal járni.
Végezetül a legfontosabb: Vásárláskor vigyél magaddal egy öreg motorost! Több szem többet lát, a tapasztalt szem meg még többet.
9-es egy igazi simsonos :)
Nekem is húbert tettek az MZ-be de most lett kicserélve jómínőségüre,de már látszódott hogy szivárgott egy picit.
A huber az inkább mosogatógépbe tenném(ha jól emlékszem 200ft/db a mofában)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!