VW passat b5 1.8t vagy 1.9tdi lenne jobb választás?
Mindkét motorral jó választás lehet. Nagyon elterjedt ez a b5-ös, a lakótelepiek praktikus kedvence, ezért rengeteg bontott alkatrészt lehet kapni hozzá (ma épp figyeltem, a ház melletti parkolóban pont 4db b5-ös állt egymás mellett egész véletlenül). Ez a népszerűség, elterjedtség jól jön például akkor, ha tönkremegy a turbó.
Volt szerencsém mind a két motorhoz. A teljesítményük is bőven jó. Tuningolhatók is, egy kis turbónyomás emelés, egy kis elektronikai módosítás és akár +50 Le többletet is kaphatunk, persze ekkor a TDI már füstölhet.
Nagy választék, olcsó, egész nagy csomagtartó, főleg a kombiban, amiben szinte el lehet veszni.
Az 1.8T-nél nem érvényes az, hogy a benzinesnek olcsóbb a fenntartása, mert ez egy komplikált turbómotor. Amúgy nagyon jó, nyomatékos és pörgős is, tuningolható ha kell. De nagyon sokat eszik.
Az 1.9 TDI egy nagyon tartós darab, kis fogyasztással, viszonylag nagy nyomatékkal, és köztudottan jól birja a tuningot (nemcsak a chiptuningot). Én mindenképpen a TDI-t venném.
nekünk 1.8 T-nk van, most néztem meg tüzetesebben a motorját. Tényleg elég speckó :)
Amúgy a motorjával semmi baj sem volt eddig. Szokásos csapágycserék bla bla. JA egy picit eszi az olajat. De ahhoz képest, hogy mennyi idős... Olyan negyedévente kell bele olajat tölteni, a futásteljesítményt két utántöltés között nem mértem még. most megmérem majd
jha nekem nem eszik sokat sem. BÁR! igaz, ha suttyó vezetési stílussal nyomod, akkor ki kell köhögni akár 12-14 literes fogyasztást is városban, de ha ízibe nyomod, ahogy én, akkor városban 10-11 (napközben) este pedig városban is el lehet érni a 7,5 literes fogysztást, sőt országúton 6 litert is kihoztam belőle. Tetszik, hogy alacsony fordulatszámon IS nagy a nyomatéka, kb mintha dízel lenne. Imádom ezt benne. Ja és erre hab a tortán, hogy ha visszakapcsolsz 3-masba, kettesbe és padló, akkor úgy megindul a vas, mint a rakéta :) És ahogy süvít a turbó :):)
na ennyi. Ja igen és annyk ellenére, hogy nem a legalacsonyabb kategóriás kocsi, a szokásos alkatrészek, amiket futásteljesítmény alapján úgy is cserélgeni kell nem drágák! pont annyi, mint más régi autóknál. Nemtom mit riogatják ezzel az embereket. Jó egy turbó vagy valami lehet elég drága, de mondom, ha sima kopásos karbantartás van, átlagos nagyon.
Ja még azt akartam mondani, hogy imádom a váltóját. Lehet, hogy a milyenk éppen egy "jó darab" de ez szerencsére az a tipikus: nem baj ha recseg ropog kopog már ül már kanyarodáskor így ropog fékezéskor úgy ropog, simán elmegy mindenfelé, nem esik ki a kereke, és mikor végre elszánom magam (lustaság) hogy elvigyem szerelőhöz, nem gatyaotthagyós a téma.
B5 sedan 1.8T-m van (AEB)
Eléggé erős a motor, indulásnál csak sima szívó, de 1750-es fordulatnál elkezd tölteni a turbó, megjön a nyomaték és kilősz mint a puskagolyó!
A chippelésen még gondolkodom, nekem most is eléggé erős a motor :)
Vársoban igen tud enni ha nyomod neki de nekem sikerült 9 alá is levinnem.
Országúton az 5.7 se lehetetlen, régen sikerült 5.2-re is levinnem!!
Alkatrészek komolyan nem drágák!
Ami nekem hátrány hogy a motortér eléggé szűkös szerintem. A vezérlés vagy ékszíj cseréhez az egész elejét le kell bontani ami sajnos nem 2 perces meló
Oalajat nekem szinte egyáltalán nem eszi, de hátul az egyik vízcső szerintem meg van repedve mert a váltóra csöpög a víz sajnos.
De viszont ha kell valamilyen alkatrész hozzá pl.: bontott azt szinte aprópénzért megveheted
Amúgy melyik lett?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!