Milyen fordulaton fogyaszt optimálisan az autó?
Egy hónapja vezetek folyamatosan, és eltűnődtem ezen. 1.4-es VW Polo 60-asom van. Nem fogyaszt 6 litert se.
A kérdésem konkrétabban: 50km/h 1200-5.ben, vagy inkább 1400-4.ben. Mindig ezen agyalok mikor beérek a faluba. :)
Bocsánat a hülye kérdésért egyébként, csak nőből vagyok. :)
Egyáltalán nem hülye kérdés,hisz a gyakori kérdésekben vagy:)
A alacsony fordulatszàm valóban úgy tűnik,mintha kevesebbet enne,hisz fizika szerint minél jobban pörög annál több üzemanyag kell.
DE!Ilyen alacsony fordulatszàm autókínzásnak számít!
Mondok egy példát.
Nekem peugeot 206-os van,1.6-os motorral.50-nel 4.sebességben 1800 fordulattal szoktam menni és úgy evett városban 5,5 litert(olyan úton mentem ahol a legkevésbé van forgalom)
REmélem segítettem :)
23/F
Üdv :)
Inkább 4.ben 50-nel. Nem feltétlenül a fogyasztás miatt, hanem azért, mert az a kis motor 1200-on erőlködik, ami rázza a kasznit, koptatja a motortartóbakokat, és ami szerintem még fontosabb, olyan kis fordulaton nem nagyon van annyi olajnyomása, hogy a főtengely csapágyaiban az olajfilm létrejöjjön.
Az ideálisan kevés kopáshoz az olajfilm létrejötte szükséges. Azaz, lehet, hogy 4.ben kicsit többet fogyaszt, de hosszú távon a motornak jót teszel vele.
Egyébként általánosan elfogadható ökölszabály, hogy egy benzinmotor a maximális fordulatszám egyharmadánál a legtartósabb, és valahol ott is fogyaszt a legkevesebbet. Az autódat évjáratmegjelölés nélkül nem ismerem közelebbről, én Polo Classic-kal mentem, az is 1.4 és 60LE, 2000-es autó úgy emlékszem, az kertek alatt Bp-Esztergom viszonylatban 5-5,5-öt eszik, azaz a Te fogyasztásod igencsak jó :)
A fogyasztás úgy csökkenthető, ha nem gyorsítasz sokat, azaz nem elsődlegesen a fordulatszám számít, főleg nem 100-200 fordulat. Ha például konstans 80 körül mész, gázelvétel, és gyorsítás nélkül, egész döbbenetes értékeket lehet produkálni.
Pontos fordulatszámot nem lehet mondani sajnos, valahol 1900 és 2500 között keresném az optimális fordulatszámot, nagyjából onnan lehet felismerni, hogy már erőlködés nélkül fut, és gyorsításra nem kezd kellemetlen morgásba, és kis gázra is gyorsul valamennyire.
Sokat mentem 1.6 Suzukival (Swift, LPG-vel 2000-es évjárat), az valahol 80-85ös tempónál evett 6,5 liter gázt, ez 2100 körüli fordulatszám volt.
A kérdésed nem hülyeség, sőt, épp ellenkezőleg. :)
Az pedig külön dicséretes, hogy nőként ilyenek megfordulnak a fejedben, és ha valamit nem tudsz, megkérdezed. :)
Sok balesetmentes km-t :)
Köszönöm a segítségeteket!
Igen, megfigyeltem már hogy 45km/h körül már kicsit erőlködik. Hál'istennek nem megyek faluban sokat, főleg az 1-es főúton járok napi 100km-t. A forgalom annyira nem nagy, így folyamatosan tudok menni. Az autóm fogyasztása nagyon jó szerintem, így inkább akkor ezen nem fogok szenvedni...
Még egyszer köszönöm!!!
"Ha például konstans 80 körül mész, gázelvétel, és gyorsítás nélkül, egész döbbenetes értékeket lehet produkálni."
Ja, viszont ha az ember folyamatosan gyorsít és szabadon gurul, akkor még sokkal jobbakat... Ez a fogyasztásra optimalizáló megszállottak egyik kedvenc technikája, az egyenletes haladáshoz képest észrevehetően jobb fogyasztást tud hozni. Bár ez járműfüggő, nekem egy kisebb motorom van, az ugyanannyit fogyaszt ezzel a technikával, mint egyenletes sebességgel. Erősebb motoroknál ez már nincs így, autónál nem tudom, mi a helyzet, csak azt, hogy rengetegen alkalmazzák.
Mi a párommal a legmagasabb fokozatban szoktunk vezetni, amiben még jól érzi magát a jármű és nincs valami ok arra, hogy máshogy tegyünk. A fulladozást nyilván érzi az ember, olyat nem csinálunk. Hegyekben többtényezős a dolog, ott szükség lehet visszaváltásra olyan sebességnél, ami máskor még bőven lemagasabb fokozat :)
Kezdettől fogva elég fontos számunkra a fogyasztás s úgy tűnik, így a legjobb. Illetve ami bekavarhat, az a terhelés. Nemcsak a fordulatszám számít.
S azt hiszem, vannak fontosabb tényezők is a fogyasztás terén.
De túl éjszaka van már nekem ehhez.
#8
Egyetértek, én is így közlekedek, 1.5 literrel a spritmonitor átlaga alatt, de itt ezt nem szerencsés hangoztatni, mert lepontozás jár érte az ortodox kalapos skodásoktól. Az ő életükből biztos kimaradt a szabadonfutós Wartburg, nem volt alkalmuk megtanulni, mi a jó.
Konkrét értéket nem tudok, hogy mennyivel fogyaszt így kevesebbet, mivel már nem tudok máshogy vezetni, többször is próbáltam, de 10 percnél tovább sose bírtam, nemhogy egy teljes tankon keresztül. 10-15% lehet benne azonos átlagsebesség mellett, a többi sofőrfüggő.
Kedves 8.
Jó, akkor menj úgy, és nekem 4x annyit fog élni a kuplungom, váltóm, féltengelyem. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!