Lejtőn lefelé motor fékkel többet fogyaszt az autó?
Minél fogyaszt többet?
Egyébként motorfékezés közben az autók nem fogyasztanak üzemanyagot: már vagy 25 éve elterjedt az, hogy motorfékezésnél leáll az üzemanyag adagolása, ezzel csökkentve a fogyasztást és növelve a fékerőt.
"Motorféknél nincs üzemanyag befecskendezés, míg üresben van"
Ebbe most direkt írtál ellentmondást, vagy csak szimplán elírtál valamit?
Szerintem csak sikerült félreérthetően írni.
Motorfékezésnél nincs üzemanyag befecskendezés, amíg üresbe kapcsolt autónál az alapjárat tartása miatt van . :)
Én is azt kérdezem, hogy minél többet?
Egyébként ahogy írták, motorfékezéskor az autó nem fogyaszt benzint.
Az, hogy fogyasztás szempontjából érdemes-e motorfékezni, attól függ. Alapvetően a motorfékezés is kerülendő, ha jó fogyasztást akarunk elérni, hiszen lendületet vesztünk vele. De ha erre direkt szükség van, mert túl erős a lejtő vagy jön egy lámpa vagy egyéb ok, akkor más a helyzet, akkor nincs mit tenni, a lendületet így is, úgy is el kell fékeznünk valahogy (legközelebb vagy érdemes kisebb sebességgel megközelíteni a lejtőt, vagy nem, beállítottság, forgalom, terepviszonyok s egyebek függvényében).
#4 - nem olyan biztos, a múlt héten 3 30 feletti férfikollégával vitáztam, mert ők bizony nem hallottak még arról, hogy motorfék üzemben (ugye bizonyos feltételek mellett) kevesebbet fogyaszt mint üresben és alapjáraton...
Pedig amikor vizsgáztak már régen volt pl. 2105-ös Lada, amiben már volt "takaréküzemi berendezés"... :)
karburátornál azért más a helyzet, ott minden szívóütemnél történik porlasztás, így ott az a takarékosabb ha üresben gurulsz, mert akkor kevesebbet fordul a motor, kevesebb benzint pazarol el...
injektoros autónál motorfékezés közben a fogyasztás 0, persze nem akármilyen fordulaton, úgy 1500 fölött nagyjából, de ez párszázas fordulaton belül típusfüggően változhat
Néha van kérdéses szituáció, mikor pl egy enyhe lejtőn haladsz lefelé, de ha sebességben hagyod a motorfék miatt lassulsz, és néha rá kell lépni a gázra, ha üresbe rakod meg tartod a tempót, de akkor meg ugye az alapjárat miatt fogyasztasz... na ilyenkor nehéz eldönteni melyik a jobb választás! :)
"karburátornál azért más a helyzet, ott minden szívóütemnél történik porlasztás"
Épp ezt mondom, a Lada Samarában már elektromágneses szelep zárta el motorféknél a benzint... :D
"karburátornál azért más a helyzet, ott minden szívóütemnél történik porlasztás, így ott az a takarékosabb ha üresben gurulsz, mert akkor kevesebbet fordul a motor, kevesebb benzint pazarol el..."
Egyszerű, takaréküzemi elektronika nélküli karburátornál valóban így van: kényszerüresjáratban többet fogyaszt az autó, mint egyszerű üresjáratban, mert nagy a depresszió a szívócsőben, ezért az alapjárati rendszeren át rendesen szívja a keveréket.
Takaréküzemi elektronikával megtámogatott karbinál már jelentkezik a megtakarítás, mert itt az elektronika szeleppel zárja el a benzin útját, ezen pedig a jókora depresszió sem bírja átemelni a naftát.
Egyébként pedig vannak helyzetek, amikor nincs helye a mérlegelésnek: hosszabb, folyamatos lassítást igénylő lejtők esetén akkor is motorféket kell használni, ha nem gazdaságos, mert az üzemi fék nem bírja a tartós lassítást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!