Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lejtőn lefelé motor fékkel...

Lejtőn lefelé motor fékkel többet fogyaszt az autó?

Figyelt kérdés
2013. nov. 3. 22:22
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Nem az ilyen mérlegelésre gondoltam, ha intenzíven fékezni kéne akkor nyilván a motorfék a lehető legjobb megoldás, hiszen se fogyasztás, se fék kopás. De ha van egy hosszú lejtő, ahol ha legnagyobb fokozatban is hagyod a kocsit, lassít a motorfék, és kénytelen vagy rá-rá lépkedni a gázra, hogy tartsd a tempót, vagy ki veszed üresbe, és akkor a szabadon gurulással tudod tartani a sebességet, de akkor meg az a baj, hogy az alapjárat fogyaszt, én ilyenkor mondjuk általában az alapjáratot választom, ha túlgyorsulnék csak berakom sebességbe, ha túllassulok kiveszem üresbe, de a fékre akkor se lépek... :)
2013. nov. 4. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

#11: Ilyenkor egyértelmű, hogy a motorfék rossz ötlet... Minek fékeznéd el a lendületet, ha szükséged van rá? Az nem tudom, miért baj, hogy az alapjárat fogyaszt, azt gondolod, a rövid idejű gázadások nem? :D Az alapjárat keveset fogyaszt, a gyorsítások igen sokat, hamar feleszik a motorfék fogyasztáselőnyét.

Még akkor is rosszabb megoldás a motorfék, ha nem lassít túl, alapjáratban viszont nem kellene fékezni... Már ha létezik ilyen. De ha kicsit fékezni kell, akkor is logikusabb csak a szükséges fékezésmennyiséget fedezni motorfékből s nem többet...

(A lehetőségek száma egyébként több, bár talán jobb, ha a motorleállítás érdekes témakörébe nem megyünk bele, bármennyire bevett technika is hypermiler körökben.)

Remélem, nem írtam el/gondoltam rosszul valamit, késő van és amúgyis csak motort tudok vezetni, legalábbis jogsim van rá. Arról azért van némi fogalmam, hogy miben más az autóvezetés fogyasztás szempontjából.

2013. nov. 4. 01:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

hát az én autómnál a leállítás nem jöhet szóba, mert ha elfordítom a kulcsot és megmozdítom a kormányt rákattan a kormányzár, ami nem jönne túl jól menet közben... :D


Nem mindig az alapjárat + gurulás a legjobb ebben a helyzetben sem!

Lásd:

[link]


Mondjuk ez már leginkább csak fillér kuficrolás. :D De ahol én járok melóba, ott pont van egy ilyen hosszú lejtő, ahol nehéz eldönteni, hogy 5-ös motorfék és néha gázpöccintés, vagy üresben gurulás alapjáraton a jobb.

2013. nov. 4. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
44%
bár ha jól tudom, van olyan autó, amiben a sűrítő ütemet egyszerűen kikapcsolják ha olyan a helyzet, hogy hosszasan kéne gurulni, de a motorfék túllassítana, ekkor ha elveszik a kompressziót gyakorlatilag nulla lesz a motorfék hatása, viszont a forgás megmarad, így nincs lassulás, sem fogyasztás, csak azt nem tudom, melyik gyártó, és hogy valósítja ezt meg, mert a legegyszerűbben az őskori babettán használt dekompresszor szeleppel lehet megoldani, meg persze lehet játszani a szelepekkel is, csak az már kissé bonyolultabb, mint egyszerűen egy elektromágnessel megtolni egy szelepet ha épp az elektronika úgy gondolja úgy jobb a fogyasztás...
2013. nov. 4. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
Személyautóknál szerintem nem érdemes ezt tulbonyolitani.Nincs akkora jelentősége,mint egy busznál,vagy egy kamionnál,ahol nagy tömeget kell lassítani. Nekik még ott van a kipufogó fék,vagy a retarder.
2013. nov. 4. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

#13: 2%... Na ez az, ami már minket sem érdekel :D A járműveink km költségének nagyobb részét eleve nem a benzin adja... Főleg az autónál nem, amit alig használunk, a fogyasztásra optimalizálás csak hobby.

A lejtők alapesetben ritkán hoznak zavarba (a páromat pedig sosem. ha lejtő, akkor üresben gurul és kész. ha a végére gyökkettővel megy, az se zavarja, szeret lassan menni. sokszor megy kihalt utakon, ahol nem tart fel másokat az ilyesmivel), de lámpákkal kombinálva nehéz, mert nem vagyok jós, aki meg tudná mondani, mikor váltanak.

Nem mindig tudjuk eldönteni, mi a jó, de az élet már csak ilyen. Meg kell tenni, ami tőlünk telik. Az előttünk néhánnyal haladók figyelése sokkal többet ér, mint a kétes esetek cizellálgatása. Az embereknél ez nem valami népszerű, nagyokat képesek fékezni, csak mert előttük öttel egy mazsola már megint találkozott egy laza kanyarral, ahogy előtte már hússzor...

2013. nov. 4. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:
köszönöm
2013. nov. 4. 20:05
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!