250 ETZ-zén, ha leforog a kuplung, azzal még hazáig lehet motorozni?
Ha a kuplung leforog, akkor a főtengely és a kosár között szűnik meg a kapcsolat (vagy legalábbis erőt nem nagyon tud átvinni).
Szóval nem az a kérdés, hogy fogsz-e tudni váltani, hanem hogy egyáltalán meg tudja-e hajtani a járó blokk a kereket. Vagy egyáltalán be lehet-e indítani, mert ott is a kuplungon keresztül rúgod be a motort.
Szóval lehet azzal már nem mész onnan sehova javítás nélkül.
Javítani meg a kúpos felületpár (főtengely-kosár) felületeinek javításával lehet. Bár ideiglenesen, ha csak hazáig kell vele bicegni, akkor meg lehet próbálni a hagyományos megoldást: kuplungot leveszed, lezsírtalanítod a főtengelyt meg a kuplung furatának belsejét, hintőporral megszórod a főtengely kúpját, kuplungot felteszed, lehúzod, összerakod és imádkozol hogy megfogja. :)
Ha leforog a kuplung, az azt jelenti, hogy nem önzáró a kúp. Azért nem az, mert a keletnémetek nem tudtak olyat csinálni.
Érdekes módon, Simsonban sikerült nekik :)
Ha megforog, javítás nélkül nem mész vele egy métert sem. Olaj le, és hintőporozás, ahogy előttem írja a kolléga. De ha van kéznél kéztisztító szer, vagy cif jellegű súrolószer, azzal meg lehet próbálni ideiglenesen összecsiszolni, majd meghúzni, ahogy bírod. Sokat nem ér, de hátha... :)
Ezek az ék nélküli kúpos megoldások örök rejtélyek számomra.
Úgy látszik a németeknél ez divat, az autóknál is rendszeresen eljátsszák a vezérműtengelynél, hogy nincs ék. Pedig oda is aztán nagyon kéne.
#3 - sőt, bizonyos németek a vezérműtengely végére már kúpot sem csinálnak, pl. a mostanában készülő 1.2-1.4 VW benzinmotorok. Sík felület a vezérműtengely végén, sík a vezérműkerék belsején, aztán (a szíj felhelyezése után) nyomatékra húzza az ember a csavart és mehet.
Se kúp, se retesz, se fix pozíciója egymáshoz képest az alkatrészeknek, se jelölés a szíjon/bordáskerekeken. Csere csak pozícionáló célszerszám birtokában, a túloldal (vízpumpa-egység és a környező részek) szétbombázása után.
Uraim!
Köszönöm a válaszokat!
Tehát ha leforog a kuplung akkor pörgetem a motort de nem akar menni?nem volt még ilyenem,de mindenre felakarok készülni ha esetleg nagyobb utakra megyek...
Olyan lesz, mint amikor elmegy a kuplung: pl. mész 80-nal kint a főúton, tartod a gázt és egyszer csak elkezd lassulni a jármű, a motor fordulatszáma pedig megemelkedik (a terhelés csökkenése miatt).
Vagy mint amikor megcsúszik a kuplung: gyorsítanál, húzod a gázt, a motor fordulatszáma emelkedik, de a motor nem gyorsul.
Erre nem nagyon lehet úgy felkészülni, hogy az út mellett meg tudd javítani. Max ha van oldalkocsid és benne hordasz minden szerszámot.
Védekezni úgy lehet, hogy jó alkatrészekből gyári ajánlás szerint rakod össze. Például nyomatékra húzod a kuplungot - ez tudom furcsa a szoci motorok között. Meg szétszedésekhez/javításokhoz célszerszámokat/lehúzókat használsz, nem csak leütöd a k.kosarat vagy a lánckerekeket kilós kalapáccsal.
Magyarul mondva rendesen szereled, nem barmolod. :)
Az olcsóbb, sajnos elég elterjedt gyakorlat egyébként a kuplung ráhegesztése a főtengelyre. Az elég sokáig képes tartani, de ha egyszer elenged (vagy csak csapágyat v. szimeringet kell cserélni), akkor utána kereshetsz másik főtengelyt.
Én Pesten a mesterrel rakatom össze a blokkom,tudom hogy jól felrakja.Én is nyomatékkulcsot használnék és célszerszámot a meghúzására.Szétszedésére meg szerelőhidat:) Nem vagyok kalapácsos :)
Ami a szerszámokat illeti,van egy nagy givim és két oldaltáskám,abba belefér mindig annyi amennyit elakarok vinni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!